Ivica Katavić izabran za predsjednika Udruženja trgovine u Hrvatskoj gospodarskoj komori

Pozitivna kretanja u gospodarstvu dobro su se odrazila na promet u trgovini na malo.

0
Ivica Katavić // Foto: Matija Gudlin
Ivica Katavić // Foto: Matija Gudlin
- Oglas -

Udruženje trgovine Hrvatske gospodarske komore održalo je plenarnu sjednicu na kojoj je izabrano novo vodstvo. Za predsjednika Udruženja trgovine izabran je Ivica Katavić, predsjednik Upravnog odbora KTC-a, a za zamjenicu predsjednika izabrana je Mirjana Palada Kmetović, članica Uprave Plodina.

– Udruženje trgovine i u novom sazivu nastavlja proaktivno raditi s ciljem identificiranja i rješavanja problema u trgovačkoj djelatnosti  i sve to u suradnji s resornim ministarstvima, granskim udrugama i sindikatima – istaknuo je Katavić, a prenosi stranica Hrvatske gospodarske komore.

Dopredsjednici Udruženja su Martin Evačić, direktor NTL-a, Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma, Danijel Vidiš, član Uprave Spara Hrvatska,  Hrvoje Šimić, direktor društva Tekstilpromet, i Dario Mamić, direktor korporativnih komunikacija Tommya. Vijeće Udruženja trgovine čini 41 ugledna trgovačka tvrtka iz cijele Hrvatske.

- Oglas -

Na sjednici je u suradnji s Ekonomskim institutom iz Zagreba i profesorom Ivanom Damirom Anićem predstavljena analiza trgovine na malo u razdoblju od 2007. do 2018. godine. Trgovina je istaknuta kao važna djelatnost u gospodarstvu, što pokazuju i makroekonomski pokazatelji. Udio trgovaca u ukupnom broju poduzetnika iznosi 18,7 posto, a 15,8 posto svih zaposlenih u Hrvatskoj radi u trgovini.

Pozitivna kretanja u gospodarstvu dobro su se odrazila na promet u trgovini na malo. Od 2007. do 2018. čimbenici koji su snažno utjecali na promet u tom sektoru na malo su BDP, potrošnja kućanstva, bruto investicije, vanjska trgovina (uvoz i izvoz) i turistička aktivnost. Očekivanja potrošača su poboljšana u posljednjim godinama, što ukazuje na porast optimizma i rast povjerenja u hrvatsko gospodarstvo, a to se pozitivno odrazilo na promet. Postoji trend smanjenja udjela izdataka za hranu i bezalkoholna pića, no te kategorije još uvijek  imaju najveći udio u strukturi izdataka za osobnu potrošnju (29,5 posto).

Projekcija rasta prometa u trgovini na malo u Hrvatskoj je 3 posto u 2018. i 3,5 posto u 2019.

– Za uspješnu konkurentsku utakmicu trgovaca, važnu ulogu imaju inovacije, suradnja, konsolidacija tržišta, automatizacija i primjena nove tehnologije u poslovanju i digitalna trgovina – izjavio je Anić.

- Oglas -
 
 

Exit mobile version