Ove godine je stradalo 28 biciklista

0
Ilustracija
- Oglas -

Iz policije kažu da biciklisti čine prekršaje kojima sami sebe dovode u opanost pa tako raste i broj prometnih nesreća u kojima sudjeluju i stradavaju upravo biciklisti. U prvih sedam mjeseci ove godine, stradalo je 28 vozača bicikala, dva vozača smrtno, devet ih je teže ozlijeđeno, a 17 lakše.

Ukupno 35 biciklista i dva putnika na biciklu, sudjelovala su u 21 prometnoj nesreći.

- Oglas -

U usporedbi s prvih sedam mjeseci lani, zabilježeno je povećanje broja nesreća u kojima su sudjelovali biciklisti i to za dvije nesreće. Prisutno je i povećanje broja prometnih nesreća s poginulim osobama za jednu i prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama za tri nesreće.

Najčešće okolnosti koje su dovele do ovih nesreća bile su neprimjerena brzina (9), nepoštivanje prednosti prolaska (7), nepropisno pretjecanje (3) i nepropisno uključivanje u promet (2).

Vozači bicikala prouzročili su ukupno 15 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama, a pod utjecajem alkohola bilo je osam vozača bicikala (21 % vozača bicikala).

Zaštitnu kacigu nije koristio niti jedan od pet biciklista starosti do 16 godina koji su je sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama dužni koristiti. Ujedno, ni jedan od dva smrtno stradala vozača bicikala nije koristio reflektirajući prsluk niti reflektirajuću biciklističku odjeću.

Iz policije upozoravaju da je očevidima prometnih nesreća i nadzorom prometa utvrđeno da vozači bicikala čine prekršaje kojima sebe dovode u opasne situacije.

Posebno ističu da su vozači bicikala mlađi od 16 godina obavezni koristiti zaštitnu kacigu te da djeca mlađa od 9 godina ne smiju samostalno upravljati biciklima na cesti, osim ukoliko su osposobljena za samostalno upravljanje biciklom ili su u pratnji osobe starije od 16 godina.

 

U posljednje vrijeme na prometnicama se bilježi sve veći broj takozvanih „električnih“ bicikala. Kako je pojam „bicikla“ definiran Zakonom o sigurnosti prometa na cestama kao „vozilo koje ima najmanje dva kotača i koje se pokreće isključivo snagom vozača“. Kako se „električni“ bicikli pokreću snagom elektromotora, riječ je o mopedima, koje Zakon o sigurnosti prometa na cestama definira kao „motorno vozilo s dva ili tri kotača čiji radni obujam benzinskog motora nije veći od 50 cm3 ili čija trajna snaga u slučaju elektromotora ne prelazi 4 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 50 km na sat“. Stoga svi vozači koji upravljaju „električnim biciklima“ koji se pokreću isključivo snagom elektromotora, moraju imati važeću vozačku dozvolu AM kategorije, a vozila kojima upravljaju moraju biti registrirana i osigurana.

- Oglas -
 
 

NEMA KOMENTARA

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Exit mobile version