Samostalna izložba Marka Tadića sutra dolazi u koprivničku AK galeriju

Iz prepunih kutija, on izdvaja pojedine fotografije i  koristi ih kao podloge za fotogrataže: struganjem površine skalpelom, izrezivanjem, intervencijom u te urbane i osobne pejzaže stvara nove narative koji ne znače negaciju fotografije, već iščitavanje novih slojeva.

0
fffi   jk
Foto: Damir Žižić
- Oglas -

U koprivničkoj AK galeriji sutra u 20 sati otvara se samostalna izložba Marka Tadića Dužnost dokumentiranja koja će predstaviti njegov istoimeni rad, prvi put izložen u Galeriji Spot u Zagrebu krajem 2017. godine. Koristeći u ovom radu fragmente iz osobnog arhiva jugoslavenskog arhitekta Vojtjeha Delfina, sastavljenog od brojnih fotografija, dokumenata i zapisa, Tadić reinterpretira arhiviranje kao metodu stvaranja alternativnog znanja koje izmiče tokovima „službene“ i dominantne povijesti.

Ostaje otvorena do 6. lipnja.

Istovremeno, koristeći prizore koji korespondiraju s razdobljem poslijeratnog modernizma – prostori, interijeri, nova izgradnja – autor se referira na pitanje odnosa prema (nedavnoj) prošlosti, zagovarajući humaniji pristup umjetnosti, arhitekturi, kao i kulturi općenito.

- Oglas -

Marko Tadić, jedan od najzapaženijih umjetnika domaće scene već godinama djeluje intermedijski, povezujući kroz svoju praksu ne samo vizualne medije u kojima stvara, nego i društveno-povijesne reference.
Ovom izložbom ujedno će započeti suradnja između Galerije Spot u Zagrebu, koja je producirala ovaj umjetnički rad, i AK galerije u Koprivnici, s ciljem poticanja distribucije i promocije domaćih umjetnika i suvremene umjetničke produkcije. Na taj će način i publika u drugim sredinama imati prilike vidjeti novoproducirani umjetnički rad jednog od najprominentnijih domaćih umjetnika.

Iz teksta Tanje Špoljar

Taj odbačeni sadržaj autor odnosi kući i proučava. Samo sakupljanje nije dovoljno: ono što ga privlači jest dijalog s prikupljenim materijalom i pažljivo arhiviranje, no arhiviranje kao metoda stvaranja alternativnog znanja koje izmiče tokovima dominantne povijesti. Iz prepunih kutija, on izdvaja pojedine fotografije i  koristi ih kao podloge za fotogrataže: struganjem površine skalpelom, izrezivanjem, intervencijom u te urbane i osobne pejzaže stvara nove narative koji ne znače negaciju fotografije, već iščitavanje novih slojeva. U tijelo fotografije intervenira i crtežima i dijapozitivima (procesom koji nas upućuje i na njegove primarne medije) i kao što sam kaže, u kadar ubacuje svoj sadržaj. Fotografiju tretira kao vrstu scenografije koju polako gradi suptilnim intervencijama i kao da reanimira postavke utopijskih zamisli tog vremena za koje je arhitektura bila više od betonskih konstrukcija.

Izjava umjetnika o radu:

Materijali s kojima radim su krhotine. U našem dijelu svijeta određene su ideje uklanjane i poništavane nakon velikih društveno-političkih promjena. Može se ustvrditi da su eliminirane drugim činjenicama i događajima, zamijenjene novim vrijednostima, sustavima i značenjima. Ovi radovi ilustriraju konflikt između osobne memorije i političke povijesti. Fotografije, diapozitivi i objekti ilustriraju fragmente mogućeg svijeta. Makete su ovdje kako bi nam omogućile zauzimanje pozicije mislioca, stvaratelja; fenomenološki korak unatrag za bolje razumijevanje stvari. U ovom su trenutku oni jednostavni, pristupačni i mobilni; evociraju kombinaciju rada i igre. Ovo je strategija za demonumentalizaciju ideja i sistema.

O autoru:

Marko Tadić (Sisak, 1979.) diplomirao je na Accademia di Belle Arti u Firenci, a zaposlen je na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti kao asistent te kao gostujući predavač na Nuova Accademia di Belle Arti u Milanu. Tadićeva umjetnička praksa uključuje kolaže, animirane filmove, crteže i instalacije.  Radovi su mu bili predstavljeni na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu, a filmovi prikazivani na međunarodnim festivalima animacije i eksperimentalnog filma. Za svoje je radove primio brojna priznanja, među kojima se ističu Nagrada Vladimir Nazor za najbolju izložbu (2015.), treća nagrada na izložbi T-HT u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu (2010.) i Nagrada Radoslav Putar za najboljeg mladog suvremenog umjetnika (2008.). Sudjelovao je na rezidencijama i studijskim programima: KulturKontakt, Beč, Austrija (2008.), Los Angeles, SAD (2008.), ISCP, New York, SAD (2009.), Kultur Bunker, Frankfurt, Njemačka (2010.) i Helsinki International. Uz Tinu Gverović, predstavljao je Hrvatsku na Venecijanskom bijenalu 2017. godine. Živi i radi u Zagrebu.

Realizaciju izložbe sufinancirali su:
Grad Koprivnica
Ministarstvo kulture RH
Projekt se provodi uz podršku Zaklade Kultura nova.

Više o izložbi pogledajte na facebook eventu ili na facebook stranici AK galerije.

 

- Oglas -
 
 

Exit mobile version