U iščekivanju Renesansnog festivala, Labazan: Nismo imali cajke, ni estradne zvijezde, bili smo ludi pri osmišljavanju, a put je bio trnovit

Kao obrtnici jedva čekamo da se možemo promovirati i prodavati svoju robu. Bez takvih manifestacija kojih nije bilo tri godine, jedva preživljavamo  - kazao je Frankol iu ime koprivničkih obrtnika

0
Foto: Sonja Badalić
- Oglas -

Do novog izdanja Renesansnog festivala, ove godine 15. po redu, valja nam se strpjeti još puna dva mjeseca, no organizatori su već danas odlučili javnosti predstaviti što su ove godine iskemijali i izrežisirali. Nestrpljenje je nakon tri godine ne održavanja ove koprivničke top manifestacije veliko i svi jedva čekaju na sebe navući svoje kostime i ubaciti se u uloge na koprivničkoj Bašči.

Renato Labazan, direktor Turističke zajednice Grada Koprivnice predstavio je ovogodišnje planove.

– Pred tri godine smo razmišljali o glavnoj temi koju bi kupili na europskom tržištu, trebalo je to biti lakrdijaštvo. Renesansni festival od prvih dana nije kopirao nikoga u Hrvatskoj jer ničeg takvog nije ni bilo, a današnji se već godinama uspoređuje samo s onim manifestacija europskog karaktera. Prva manifestacija ne da nije imala cajke, nego nije imala ni estradnih zvijezda, nikakvih. Toliko smo bili ludi da krenemo u osmišljavanje manifestacije bez onoga što na svim drugima najviše privlači. Takav je put bio izuzetno trnovit, a često se to stavljalo pod tepih – istaknuo je Labazan.

- Oglas -

Podsjetio je i na činjenicu da je organizacijski odbor još odavno na koprivničkoj manifestaciji ukinuo plastiku.

– U početku to se nije usudio nitko u Hrvatskoj, a ni u Europi. Tek pred tri godine je Europska komisija donijela zakone o ukidanju plastike. Imali smo velikih problema, ljudi nisu bili navikli da moraju kaucirati krigle, ugostitelji su se jako protivili da imaju drvene posude – podsjetio je direktor TZ-a ponosan na ekipu koja je prihvaćala ideje i učinila manifestaciju posebnom u Hrvatskoj.

Godine 2019. u planu je bilo za glavnu temu imati već spomenuto lakrdijaštvo, no s obzirom na današnju situaciju iznjedrila se nova ideja.

– S obzirom na godišnjicu od 750. godine prvog spominjanja Grada Koprivnice glavna tema će bit vezana za ono na čemu je Koprivnica nastala, a to su trgovci, obrtnici. Koprivnica nije bila naseljena samo kmetovima i poljoprivrednicima, nego obrtnicima i trgovcima koji su doseljavali iz alpskih zemalja. Imat ćemo 30 domaćih ljudi koji će trgovati predmetima koji su se tad proizvodili, bit će atraktivno bez obzira što smo ju sami stvorili i nije kupljena na tržištu – kazao je Labazan.

Ovogodišnje izdanje Renesansnog festivala pokrivat će sve elemente 15. i 16. stoljeća , kasnog srednjeg vijeka na prostorima Koprivnice i Podravine, Hrvatskog-ugarskog kraljevstva i Europe.

– Prikazat ćemo gotovo sve segmente tadašnjeg života, što ne predstavlja ni jedna manifestacija ni izbliza pa valjda zato i priznanje Ministarstva turizma za naj manifestaciju bez obzira što nemamo cajke, estradu bez obzira što naplaćujemo ulaznice. Uvijek se povlači to pitanje, no to su simbolične cifre za ono što nudimo i koliko koštaju neke druge manifestacije. Taj podatak govori o kvaliteti manifestacije koja na bedeme privuče 50 tisuća ljudi kako je bilo 2019. godine – naglasio je prvi čovjek koprivničkog TZ-a.

U ovogodišnjoj manifestaciju sudjelovat će 1000 i nešto kostimiranih ljudi, a upravo su domaći sudionici ono po čemu je Renesansni festival drugačiji od ostalih.

– Imamo stotine domaćih koji nisu tu sat vremena uprizorenja, nego su tu četiri dana, to nisu bendovi koji održe koncert sat i pol pa nakon toga kuda koji mili moji. Ljudi su tu na kiši i suncu, žive taj život, oni su atrakcija i zbog njih dolazi 50 tisuća ljudi na ovu manifestaciju – poručio je te na kraju zahvalio ovogodišnjim sponzorima, a to su ove godine Podravka, Lončar automobili, Carlsberg pivovara, Radenska i prvi put vina Korenko iz Križevaca. Osim sponzorima, zahvala je upućena i Ministarstvu turizma, a i Hrvatskoj turističkoj zajednici.

Ispred Udruge anno domini čijih stotinjak članova doprinosi od samih početaka sveukupnom ambijentu obratio se predsjednik Dragutin Jeđud. Naglasio je kako ih ima dovoljno da bi i ove godine iznijeli manifestaciju sa svim njenim izazovima. Upravo su likovi poput gradskog bokca, kmeta, suca posebna vrijednost festivala od samih temelja. Pozvao je građane Koprivnice, a ujedno i zahvalio da se kostimiraju u Renesansno doba.

– Bljesnuti ćemo još jedanput. Ako smo 2019. bili najveća manifestacija, ove godine ćemo postići još više, bez obzira na nagradu, ispod toga se spustiti nećemo – kazao je Jeđud.

Darko Frankol, obratio se ispred koprivničkih obrtnika.

– Krenuli smo na ruku nas obrtnika, Renato je imao viziju da se bude to dogodilo, ja nisam ni sanjala da će se dogoditi to što se danas događa. Ponosan sam da sam tu. Ni jednu priredbu ne bih propustio. Mi obrtnici živimo za taj Renesansni da se možemo reklamirati i prodavati naše proizvode. Prolazili smo po hrvatskoj, probali su nas kopirati,  ali to nije ni blizu. Naš je 10-15 stepenica iznad, nemjerljiv je u usporedi s nekim drugim takvim renesansnim manifestacijama, Koprivnica je najjača. Kao obrtnici jedva čekamo da se možemo promovirati i prodavati svoju robu. Bez takvih manifestacija kojih nije bilo tri godine, jedva preživljavamo – kazao je Frankol u ime koprivničkih obrtnika.

Podrška organizatorima bio je i gradonačelnik Mišel Jakšić.

Dodajmo tome da ovogodišnja cijena ulaznica još nije formirana, no ostat će na razini onih prije tri godine, a o točnom iznosu ćemo vas obavijestiti kroz nekoliko dana.

- Oglas -
 
 

Exit mobile version