Umjesto dosadašnjih 80 kuna, cijena kazne za parkiranje na koprivničkom području iznosit će 30 kuna za prvu zonu i 20 kuna za drugu i treću zonu.
Osim niže cijene dnevne parkirne karte u Koprivnici, odlukom koprivničkih gradskih vijećnika na sjednici Gradskog vijeća održanoj jučer, u ponedjeljak, smanjena je i kazna za one koji ne kupe parkirnu kartu.
Ona će tako umjesto dosadašnjih 80 kuna, iznositi 30 kuna za prvu zonu i 20 kuna za drugu i treću zonu.
Prije početka same sjednice i rasprave, Darko Tetec iz redova laburista, povukao je svoj prijedlog zato što je, kako kaže, Vesna Želježnjak, koprivnička gradonačelnica, njegove zahtjeve uvrstila u svoj amandman.
Međutim, njen amandman o tome da cijena kazne bude jednaka cijeni dnevne karte nije prihvaćen bez žustre rasprave.
– Ova odluka je protuzakonita, jer nije u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. Ako netko parkira u 11 sati, ne može mu se naplatiti ono što nije koristio, dakle parkiranje od 7 do 17 sati – rekla je Emina Kovačević (HDZ).
S druge strane, Tetec ju je uputio kako nije protuzakonita dnevna karta, već kazna koja je prikrivena u cijeni dnevne karte.
– Vaša odluka ništa ne mijenja, već je kozmetički prikaz dojma poboljšanja. U izradi je zakon o parkiranju na nacionalnoj razini pa ćemo kasnije sve odluke morati mijenjati, usklađivati i revidirati – kazao je Ernest Forjan (HDZ) gradskoj vlasti.
Ovakvi stavovi oporbenih vijećnika iz redova HDZ-a razljutili su Teteca koji im je odgovorio da je očito da ne žele da to bude njegova odluka ili odluka Grada, već da je ključno da to bude odluka HDZ-a. Dodao je kako njemu nije važno tko će donijeti odluku već da ona bude na korist građanima.
Nakon oštrih dobacivanja između HDZ-ovaca i laburista o tome tko je kome kopirao program i ovaj prijedlog, Mišel Jakšić (SDP), zamjenik koprivničke gradonačelnice, rekao je kako ne može vjerovati da se rasprava pretvorila u predbacivanja tko je prvi ovo predložio.
Objasnio je kako se zakon o parkiranju piše već godinama te da ga još uvijek nema, ali to ne znači da se ovakva odluka ne može donijeti.
– Slažem se s vama da zakona još uvijek nema jer se piše već godinama, ali to ne znači da se odluka ne može donijeti. Svi dokumenti Gradske uprave su prošli pregled državne uprave. Kad se donese novi zakon, sve odluke ćemo uskladiti. Ovdje se radi o tome da ono što je koštalo 80 kuna, sada je 30 ili 20 kuna – zaključio je Jakšić.
Odluku o novom načinu naplate parkiranja na koprivničkom području uz vladajuće podržali su i Ivica Suvalj (HRAST) te laburisti Darko Tetec i Siniša Kavgić, dok su protiv i suzdržani bili gradski vijećnici iz redova HSS-a i HDZ-a.
Jednu nezakonitu odluku zamijenili su drugom (manje) nezakonitom odlukom. Darko Tetec je znao za ovo jos prije godinu i pol dana no koalicija sa SDP-om prijecila ga je da ide do kraja sa svojim zahtjevom. Tko zna zasto?
Iz navedenih odredbi proizlazi da korisnik parkirališnog mjesta u
trenutku parkiranja vozila, dakle konkludentnim činom, pristupa ugovoru o
korištenju parkirališnog mjesta, dok cijena i trajanje korištenja
navedene usluge ovise o tome da li je korisnik usluge u trenutku
parkiranja istaknuo valjanu kartu ili pak primio SMS potvrdu za plaćeno
parkiranje, iz čega dalje proizlazi da neplaćanjem jednosatne ili
višesatne karte, odnosno izričitim neizjašnjavanjem – šutnjom o trajanju
korištenja usluge iskazuje namjeru da koristi uslugu u dnevnom trajanju
i da plati cijenu usluge u navedenom trajanju. Dakle, korisnik usluge
parkiranja plaća unaprijed cijenu dnevnog parkiranja vozila neovisno o
vremenskom razdoblju u kojem koristi uslugu, pa time cijena pružene
usluge zapravo ovisi o načinu plaćanja usluge, a ne o korištenju same
usluge. Iz navedenog jasno proizlazi da obveza plaćanja dnevne parkirne
karte proizlazi iz same činjenice da korisnik nije platio satnu kartu
pružene usluge, a ne iz činjenice da je iskazao namjeru i da koristi
uslugu u dnevnom trajanju.
Člankom 265. st. 2. Zakona o obveznim odnosima (“Narodne novine” br.
35/05 i 41/08, dalje u tekstu: ZOO) je određeno da nema učinak odredba u
ponudi da će se šutnja ponuđenika ili neko drugo njegovo propuštanje
(na primjer ako ne odbije ponudu u određenom roku ili ako poslanu stvar o
kojoj mu se nudi ugovor ne vrati u određenom roku i sl.) smatrati
prihvatom.
Odredbom čl. 296. st. 1. ZOO-a je propisano da su ništetne odredba
općih uvjeta koje, suprotno načelu savjesnosti i poštenja., prouzroče
očiglednu neravnopravnost u pravima i obvezama strana na štetu
suugovaratelja sastavljača ili ugrožavaju postizanje svrhe sklopljenog
ugovora, čak i ako su opći uvjeti koji ih sadrže odobreni od nadležnog
tijela.
Naime, ocjena je ovog suda da korisnik usluge konkludentom radnjom i to
parkiranjem vozila na parkirnom mjestu nesporno iskazuje volju da
koristi usluge parkiranja, no navedenom radnjom ne iskazuje izričitu
namjeru u pogledu trajanja korištenja usluge,
niti pristanak na ponudu tužitelja da koristi uslugu u dnevnom
trajanju, pa sud zaključuje da navedena odredba općih uvjeta u spornoj
Odluci nema učinak.
Nadalje, životno je i općepoznato da se usluga parkiranja vozila na
javnoj površini po svojoj prirodi i svrsi u pravilu ne koristi u dužem
trajanju od nekoliko sati, te da je parkiranje na javnoj površini u
trajanju cijelog dana iznimno, dok je predmetnom Odlukom uređeno upravo
suprotno, te je parkiranje u trajanju cijelog dana
uređeno kao pravilo, a satno parkiranje kao iznimka.
Uzimajući u obzir općepoznatu činjenicu da je uređenje korištenja
usluge parkiranja prije donošenja sporne Odluke bilo uređeno na način da
je bilo predviđeno samo satno parkiranje, te da se u slučaju duljeg
parkiranja uz neplaćanje parkirne karte plaćala ugovorna kazna u
unaprijed utvrđenom iznosu i to na isti način na koji se
sada naplaćuje dnevna karta, sud zaključuje da je prava volja pri
donošenju općih uvjeta koji su sastavni dio predmetne Odluke bila upravo
da se sankcionira činjenica da je korisnik usluge propustio platiti
cijenu usluge, a ne da se uvede redovno korištenje javnih parkirališta u
trajanju cijelog dana. Na ovaj zaključak dodatno ukazuje i općepoznata
činjenica da su javna parkirališta malobrojna u odnosu na brojnost
motornih vozila u prometu, da se u pravilu nalaze na mjestima gdje je
povećan protok motornih vozila i potreba za kraćim zadržavanjem, iz
kojih razloga su na nekim od javnih parkirališta od strane gradova i
općina uvedena i vremenska ograničenja u trajanju od nekoliko sati nakon
kojih nije moguće ponovno u istom danu koristi uslugu parkiranja
vozila.
Osim navedenog, svakako je za istaknuti da je suprotno načelu
savjesnosti i poštenja, te načelu jednakosti činidbi, tvrditi da
činjenica neplaćanja sata korištenja usluge parkiranja predstavlja
pristanak da se plati cijena parkiranja u trajanju od 24 sata. Naime,
ocjena je ovog suda da je korisnik usluge parkiranja samim činom
parkiranja iskazao volju da koristi navedenu uslugu, dok okolnost da
nije platio minimalni iznos korištenja usluge daje pravo davatelju
usluge da potražuje isplatu cijene usluge za vrijeme koje je usluga
korištena, pa i zatezne
kamate koje bi korisnik zbog kašnjenja bio u obvezi platiti, no nikako
ne daje pravo davatelju usluge da zbog neplaćanja cijene usluge
potražuje unaprijed određeni iznos neovisno o pruženoj usluzi.
Slijedom navedenog, a kako su odredbe predmetne odluke temeljem koje
tužitelj naplaćuje potraživanje koje je predmet postupka po ocjeni ovog
suda u suprotnosti s
prisilnim odredbama Zakona o obveznim odnosima u smislu čl. 37. st. 2.
Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (“Narodne novine”
99/99, 29/02 i 49/02), sud je utvrdio da tužitelj nema pravo potraživati
isplatu cijene dnevne parkirne karte, te je odlučio kao u točkama I. i
II. izreke presude.
http://www.dubrovniknet.hr/novost.php?id=30048#.VrmviE9MBzZ
Pozivam gradjane Koprivnice da se obrate inspekciji kako je navedeno u tekstu:
Ne može se za nekoliko minuta prekoračenja vremena parkiranja naplatiti stotinu kuna. Stava smo da
treba platiti samo prekoračeno vrijeme. Iz Ministarstva gospodarstva su nam tom izjavom potvrdili da kreću u veliku analizu i inspekcijski nadzor gradova koji prodaju dnevne karte vozačima čim prekorače vrijeme parkiranja.
Prvi je na udaru Zagreb, koji će posjetiti inspekcija i koji je rodonačelnik ideje dnevnih
karata. Kad je prije šest godina Ustavni sud naredio gradovima da ne
mogu naplaćivati kazne stotine kuna veće za prekoračenje parkiranja, u
Zagrebu su kazne nazvali kartama. Ako vozač prekorači vrijeme, dobije
kartu i s njom može ostati na parkiralištu, ali mora platiti od 30 do
150 kuna, zavisno o zoni. Karte su prije bile i skuplje. Ostali gradovi
su uskoro preuzeli model.
Inspekcija je prošli mjesec srušila taj model u Opatiji i Crikvenici.
http://www.24sata.hr/news/na-udaru-inspekcije-kazne-za-parkiranje-odlaze-u-povijest-450903