U Koprivnici cijena kazne za parkiranje najviše 30 kuna

0
Ilustracija // Foto: Matija Gudlin
- Oglas -

Umjesto dosadašnjih 80 kuna, cijena kazne za parkiranje na koprivničkom području iznosit će 30 kuna za prvu zonu i 20 kuna za drugu i treću zonu.

Osim niže cijene dnevne parkirne karte u Koprivnici, odlukom koprivničkih gradskih vijećnika na sjednici Gradskog vijeća održanoj jučer, u ponedjeljak, smanjena je i kazna za one koji ne kupe parkirnu kartu.

Ona će tako umjesto dosadašnjih 80 kuna, iznositi 30 kuna za prvu zonu i 20 kuna za drugu i treću zonu.

Prije početka same sjednice i rasprave, Darko Tetec iz redova laburista, povukao je svoj prijedlog zato što je, kako kaže, Vesna Želježnjak, koprivnička gradonačelnica, njegove zahtjeve uvrstila u svoj amandman.

- Oglas -

Međutim, njen amandman o tome da cijena kazne bude jednaka cijeni dnevne karte nije prihvaćen bez žustre rasprave.

Emina Kovačević // Foto: Matija Gudlin
Emina Kovačević // Foto: Matija Gudlin

– Ova odluka je protuzakonita, jer nije u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. Ako netko parkira u 11 sati, ne može mu se naplatiti ono što nije koristio, dakle parkiranje od 7 do 17 sati – rekla je Emina Kovačević (HDZ).

S druge strane, Tetec ju je uputio kako nije protuzakonita dnevna karta, već kazna koja je prikrivena u cijeni dnevne karte.

– Vaša odluka ništa ne mijenja, već je kozmetički prikaz dojma poboljšanja. U izradi je zakon o parkiranju na nacionalnoj razini pa ćemo kasnije sve odluke morati mijenjati, usklađivati i revidirati – kazao je Ernest Forjan (HDZ) gradskoj vlasti.

Darko Tetec // Foto: Matija Gudlin

Ovakvi stavovi oporbenih vijećnika iz redova HDZ-a razljutili su Teteca koji im je odgovorio da je očito da ne žele da to bude njegova odluka ili odluka Grada, već da je ključno da to bude odluka HDZ-a. Dodao je kako njemu nije važno tko će donijeti odluku već da ona bude na korist građanima.

Nakon oštrih dobacivanja između HDZ-ovaca i laburista o tome tko je kome kopirao program i ovaj prijedlog, Mišel Jakšić (SDP), zamjenik koprivničke gradonačelnice, rekao je kako ne može vjerovati da se rasprava pretvorila u predbacivanja tko je prvi ovo predložio.

Objasnio je kako se zakon o parkiranju piše već godinama te da ga još uvijek nema, ali to ne znači da se ovakva odluka ne može donijeti.

Mišel Jakšić // Foto: Matija Gudlin

– Slažem se s vama da zakona još uvijek nema jer se piše već godinama, ali to ne znači da se odluka ne može donijeti. Svi dokumenti Gradske uprave su prošli pregled državne uprave. Kad se donese novi zakon, sve odluke ćemo uskladiti. Ovdje se radi o tome da ono što je koštalo 80 kuna, sada je 30 ili 20 kuna – zaključio je Jakšić.

Odluku o novom načinu naplate parkiranja na koprivničkom području uz vladajuće podržali su i Ivica Suvalj (HRAST) te laburisti Darko Tetec i Siniša Kavgić, dok su protiv i suzdržani bili gradski vijećnici iz redova HSS-a i HDZ-a.

 

- Oglas -
 
 

NEMA KOMENTARA

  1. Jednu nezakonitu odluku zamijenili su drugom (manje) nezakonitom odlukom. Darko Tetec je znao za ovo jos prije godinu i pol dana no koalicija sa SDP-om prijecila ga je da ide do kraja sa svojim zahtjevom. Tko zna zasto?

    Iz navedenih odredbi proizlazi da korisnik parkirališnog mjesta u
    trenutku parkiranja vozila, dakle konkludentnim činom, pristupa ugovoru o
    korištenju parkirališnog mjesta, dok cijena i trajanje korištenja
    navedene usluge ovise o tome da li je korisnik usluge u trenutku
    parkiranja istaknuo valjanu kartu ili pak primio SMS potvrdu za plaćeno
    parkiranje, iz čega dalje proizlazi da neplaćanjem jednosatne ili
    višesatne karte, odnosno izričitim neizjašnjavanjem – šutnjom o trajanju
    korištenja usluge iskazuje namjeru da koristi uslugu u dnevnom trajanju
    i da plati cijenu usluge u navedenom trajanju. Dakle, korisnik usluge
    parkiranja plaća unaprijed cijenu dnevnog parkiranja vozila neovisno o
    vremenskom razdoblju u kojem koristi uslugu, pa time cijena pružene
    usluge zapravo ovisi o načinu plaćanja usluge, a ne o korištenju same
    usluge. Iz navedenog jasno proizlazi da obveza plaćanja dnevne parkirne
    karte proizlazi iz same činjenice da korisnik nije platio satnu kartu
    pružene usluge, a ne iz činjenice da je iskazao namjeru i da koristi

    uslugu u dnevnom trajanju.

    Člankom 265. st. 2. Zakona o obveznim odnosima (“Narodne novine” br.
    35/05 i 41/08, dalje u tekstu: ZOO) je određeno da nema učinak odredba u
    ponudi da će se šutnja ponuđenika ili neko drugo njegovo propuštanje
    (na primjer ako ne odbije ponudu u određenom roku ili ako poslanu stvar o
    kojoj mu se nudi ugovor ne vrati u određenom roku i sl.) smatrati
    prihvatom.

    Odredbom čl. 296. st. 1. ZOO-a je propisano da su ništetne odredba
    općih uvjeta koje, suprotno načelu savjesnosti i poštenja., prouzroče
    očiglednu neravnopravnost u pravima i obvezama strana na štetu
    suugovaratelja sastavljača ili ugrožavaju postizanje svrhe sklopljenog
    ugovora, čak i ako su opći uvjeti koji ih sadrže odobreni od nadležnog
    tijela.

    Naime, ocjena je ovog suda da korisnik usluge konkludentom radnjom i to
    parkiranjem vozila na parkirnom mjestu nesporno iskazuje volju da
    koristi usluge parkiranja, no navedenom radnjom ne iskazuje izričitu
    namjeru u pogledu trajanja korištenja usluge,

    niti pristanak na ponudu tužitelja da koristi uslugu u dnevnom
    trajanju, pa sud zaključuje da navedena odredba općih uvjeta u spornoj
    Odluci nema učinak.

    Nadalje, životno je i općepoznato da se usluga parkiranja vozila na
    javnoj površini po svojoj prirodi i svrsi u pravilu ne koristi u dužem
    trajanju od nekoliko sati, te da je parkiranje na javnoj površini u
    trajanju cijelog dana iznimno, dok je predmetnom Odlukom uređeno upravo
    suprotno, te je parkiranje u trajanju cijelog dana

    uređeno kao pravilo, a satno parkiranje kao iznimka.

    Uzimajući u obzir općepoznatu činjenicu da je uređenje korištenja
    usluge parkiranja prije donošenja sporne Odluke bilo uređeno na način da
    je bilo predviđeno samo satno parkiranje, te da se u slučaju duljeg
    parkiranja uz neplaćanje parkirne karte plaćala ugovorna kazna u
    unaprijed utvrđenom iznosu i to na isti način na koji se

    sada naplaćuje dnevna karta, sud zaključuje da je prava volja pri
    donošenju općih uvjeta koji su sastavni dio predmetne Odluke bila upravo
    da se sankcionira činjenica da je korisnik usluge propustio platiti
    cijenu usluge, a ne da se uvede redovno korištenje javnih parkirališta u
    trajanju cijelog dana. Na ovaj zaključak dodatno ukazuje i općepoznata
    činjenica da su javna parkirališta malobrojna u odnosu na brojnost
    motornih vozila u prometu, da se u pravilu nalaze na mjestima gdje je
    povećan protok motornih vozila i potreba za kraćim zadržavanjem, iz
    kojih razloga su na nekim od javnih parkirališta od strane gradova i
    općina uvedena i vremenska ograničenja u trajanju od nekoliko sati nakon
    kojih nije moguće ponovno u istom danu koristi uslugu parkiranja
    vozila.

    Osim navedenog, svakako je za istaknuti da je suprotno načelu
    savjesnosti i poštenja, te načelu jednakosti činidbi, tvrditi da
    činjenica neplaćanja sata korištenja usluge parkiranja predstavlja
    pristanak da se plati cijena parkiranja u trajanju od 24 sata. Naime,
    ocjena je ovog suda da je korisnik usluge parkiranja samim činom
    parkiranja iskazao volju da koristi navedenu uslugu, dok okolnost da
    nije platio minimalni iznos korištenja usluge daje pravo davatelju
    usluge da potražuje isplatu cijene usluge za vrijeme koje je usluga
    korištena, pa i zatezne

    kamate koje bi korisnik zbog kašnjenja bio u obvezi platiti, no nikako
    ne daje pravo davatelju usluge da zbog neplaćanja cijene usluge
    potražuje unaprijed određeni iznos neovisno o pruženoj usluzi.

    Slijedom navedenog, a kako su odredbe predmetne odluke temeljem koje
    tužitelj naplaćuje potraživanje koje je predmet postupka po ocjeni ovog
    suda u suprotnosti s

    prisilnim odredbama Zakona o obveznim odnosima u smislu čl. 37. st. 2.
    Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (“Narodne novine”
    99/99, 29/02 i 49/02), sud je utvrdio da tužitelj nema pravo potraživati
    isplatu cijene dnevne parkirne karte, te je odlučio kao u točkama I. i
    II. izreke presude.

    http://www.dubrovniknet.hr/novost.php?id=30048#.VrmviE9MBzZ

  2. Pozivam gradjane Koprivnice da se obrate inspekciji kako je navedeno u tekstu:

    Ne može se za nekoliko minuta prekoračenja vremena parkiranja naplatiti stotinu kuna. Stava smo da

    treba platiti samo prekoračeno vrijeme. Iz Ministarstva gospodarstva su nam tom izjavom potvrdili da kreću u veliku analizu i inspekcijski nadzor gradova koji prodaju dnevne karte vozačima čim prekorače vrijeme parkiranja.
    Prvi je na udaru Zagreb, koji će posjetiti inspekcija i koji je rodonačelnik ideje dnevnih
    karata. Kad je prije šest godina Ustavni sud naredio gradovima da ne
    mogu naplaćivati kazne stotine kuna veće za prekoračenje parkiranja, u
    Zagrebu su kazne nazvali kartama. Ako vozač prekorači vrijeme, dobije
    kartu i s njom može ostati na parkiralištu, ali mora platiti od 30 do
    150 kuna, zavisno o zoni. Karte su prije bile i skuplje. Ostali gradovi
    su uskoro preuzeli model.
    Inspekcija je prošli mjesec srušila taj model u Opatiji i Crikvenici.

    http://www.24sata.hr/news/na-udaru-inspekcije-kazne-za-parkiranje-odlaze-u-povijest-450903

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Exit mobile version