Velika crna rupa zahvatila Križevce usred ljeta

Ako su nam već svima puna usta turizma, biciklističkih staza, vinskih cesti, ne smijemo zaboraviti javni prostor, glavne gradske trgove koji su žarišta okupljanja ljudi u ljetnim mjesecima.

0
Admir Sinani Des mozges
- Oglas -

Zadivljujuć je ljetni program grada Čakovca. Pratim već nekoliko godina selekciju njihovog kulturnog proizvoda Ljeto u gradu Zrinskih koji je odlično prihvaćen od međimurske publike. Zanimljiv spoj muzičkih imena (ove godine TBF, Pipsi, Urban, Tomislav Goluban, a prošlih SARS, Let3 ili Patribrejkersi), dobrih predstava iz kuhinje regionalnih teatara poput Ludensa i Kerekeša pa do uspostavljanja suradnje s ugostiteljima i sponzorima.

Koprivnica je, čini se, shvatila na vrijeme kako je je važno biti konkurentan na ljetnom tržištu kulture i umjetnosti, istaknuti se svojim turističkim brandiranjem pa su prošle godine uspjeli kreirati program pod nazivom Ljeto na Zrinskom, niz događanja koji uz kvalitetnu promociju mogu udahnuti život i dodatnu vrijednost jednom kontinentalnom gradu. Objavljen je i program za 2017. godinu, a koji će zabaviti Koprivnicu u narednim sunčanim danima.

Tu je i sve atraktivnije Ljeto na Šoderici kao jedna od najaktualnijih destinacija u Koprivničko-križevačko županiji.

- Oglas -

Činjenica je da većina građana i dalje sadistički najveći dio ljeta provodi – kod kuće. Smišljaju sitne tulume, pijanke, odlaske u kleti, mini izlete do neistraženih toplica i restorana, odlaske na bazen. U večernjim satima traže se partneri za pivu u centru na popularnim terasama, dok onaj manji, sretniji dio stanovništva odlazi na more, a i to je kratkog vijeka od najviše par tjedana. Ako uzmemo u obzir period od 15. lipnja . do 1. rujna,  riječ je o skoro tri mjeseca kulture na godišnjem.

Zašto bi gradovi na kontinentu prestali živjeti dok je većina naroda na godišnjem odmoru i traži zabavu, opuštanje, druženje uz zanimljiv program koji im se nudi besplatno?

U Križevcima se volimo hvaliti kulturom, i zaista, rad udruga u kulturi izrazito je potentan i nadomješta opću učmalost i intertnost institucija, ustanova koje bi trebale grepsti, izmišljati ili barem jasno i glasno inicirati svoje ideje. Trudim se razumjeti ustanove, njihove ljudske resurse i tanke proračune za programe, teško je tražiti od gradskih institucija bolje rezultate ako znate da su Križevci dugo vremena bili Grad vršitelja dužnosti o čemu smo pisali prije točno godinu dana.

Ipak, ostaje činjenica da grad Križevci nemaju ljetni kulturni i/ili umjetnički program koji bi stavili pod jedan festivalski naziv kakav je, recimo, bio nekad – Križevačko kulturno ljeto.

Činjenica je da na stranicama Turističke zajednice Križevci stoji ogromna rupa između lipnja i listopada u kalendaru koji se odnosi na manifestacije. Kao da je vrijeme u Križevcima stalo nakon Spravišča i moto utrke…

Iako kratkoga vijeka, ta ideja je imala smisla i mogla je danas predstavljati respektabilni ljetni program s glavom i repom, no ostala je bez nužne financijske injekcije. Nije bilo podrške za ljude s kreativnim organizatorskim potencijalima koji su potrebni da bi bendovi svirali, filmovi se projicirali, predstave glumile, a da sve to netko dogovori, promovira i izvjesti.

Žalosno je da vatrometi koštaju na desetke tisuće kuna i da se ponavljaju na svakoj većoj manifestaciji na otvorenom, postali su dosadni i predvidljivi, a lova utrošena na desetak minuta dobre zajebancije u zraku, mogla je donijeti desetke dana autorskih kulturnih događanja tokom ljeta.

S obzirom da Hrgov proračun za 2017. u stavci Manifestacije nije predvidio lovu za bilo kakvu verziju kulturnog ljeta, Turistička ima prazan kalendar, a novi gradonačelnik Mario Rajn stigao je prekasno da bi nametnuo svoja očekivanja, Križevci će i ovog ljeta ostati crna kulturna rupa osuđena na izolirane programe koje nitko nije uspio zaokružiti pod jednu producentsku kapu.

A ponekad je tako malo potrebno da se pokrenu stvari ako imate dobru ideju.

Probuditi se iz moda #NajsigurnijaPlaćauGradu i sjesti u automobil. Ako treba, benzin nadolijat’ o vlastitom trošku. Snimit selfie s benzinske, snimit selfie s križevačkom čokoladom u džepu. Snimiti kako to rade veći, bolji, odvažniji. Povezati se s regionalnim igračima, kulturnim radnicima, mapirati situaciju i gurati svoju ideju. Dobrih primjera ima na sve strane. Čini se kao idealan posao za jednog proaktivnog pročelnika/cu društvenog odjela koji bi volio iza sebe ostaviti opipljive rezultate.

- Oglas -
 
 

NEMA KOMENTARA

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Exit mobile version