Pandemija koronavirusa promijenila je sve što smo donedavno smatrali uobičajenim. Novo normalno, iznova ponavljaju. Svadbe – o čijoj se organizaciji uslijed aktualnih uvjeta posljednjih mjeseci konstantno diskutiralo – nisu iznimka.
Iako su mladencima poremećeni planovi na kojima su dugo radili, glavni je udar bolest izvršila na ugostitelje u čijim se prostorima organizira vrhunac mnogima nezaboravnoga dana. U trima podravskim hotelima provjerili smo kako se nose sa cjelokupnom situacijom.
Hotel Podravina: “Sretni smo što nismo imali nijednu sumnjivu situaciju.”
Direktorica koprivničkog Hotela Podravina Sanela Ožegović otkrila je kako su svatovi dogovoreni u ožujku, travnju i svibnju prebačeni na slobodne datume ove ili iduće godine, dok su se oni u lipnju i srpnju održali u skladu s dozvolama Stožera civilne zaštite.
– Ovaj mjesec realizirat ćemo još jedne svatove, dok se za one rezervirane u rujnu i listopadu čeka potvrda Stožera. Neki mladenci nisu čekali, pomaknuli su datume na 2021. godinu – govori.
Dakle, dio ih se ipak održao. Gosti su se uredno pridržavali mjera, potpisali posebnu izjavu, dali podatke te im je izmjerena temperatura. Razmak, tvrdi, nije problem, uzevši u obzir da ionako teže komforu.
– Sretni smo što nismo imali niti jednu „sumnjivu“ situaciju – napominje S. Ožegović, dodajući kako se zaposlenicima također provjerava temperatura, organizirane su točke za dezinfekciju, a maske i rukavice postale su standard.
Pitanje posluživanja hrane riješili su na način da svaki gost dobije vlastite prihvataljke, tzv. forlegere, dok u aperitiv baru imaju stalnoga konobara. No, trenutno ne nude opciju buffet posluživanja, odnosno švedskoga stola. Uvedeni su i novi meniji koji se poslužuju a la carte sistemom.
– Na većini svadbi smanjen je broj gostiju, djelomično zbog nesigurne situacije s granicama i rizika od samoizolacije. Dio gostiju nije mogao doći i zbog promjene termina događanja. Naravno, tu je i očekivani strah od COVID-a – nastavlja S. Ožegović o Hotelu Podravina čiji je puni kapacitet 300 gostiju, no sadašnji je smanjen na 200.
Većina svadbi u Hrvatskoj drži do običaja – bacanja buketa ili vlakića, o kojemu je mnogo pričao ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak. Dok kolona ljudi koji se u skladu s ritmom provlače između stolova držeći se za ramena onih ispred nije bilo, buket je u koprivničkome hotelu, u potrazi za budućom mladom, ipak letio.
– Kontrole su redovito prisutne te ih ovim putem pohvaljujem zbog korektnosti. Pregledavaju uvjete dezinfekcije, popise gostiju, udaljenosti i sl. Kako mladenci, tako se i mi toplo nadamo da će mjere uskoro popustiti i da će svatova biti sve više. Jer, ipak, vlastita svadba jedan je od najljepših događaja svakome bračnome paru – smatra.
Hotel Crnković: “Stare se rezervacije pomiču, a novih nema kako su inače stizale.”
U Hotelu Crnković u Ludbregu dio svatova je otkazan, a većina prolongirana na buduće datume. Mladenci, čini se, ne gube nadu kako će ove godine stati pred oltar, izreći veliko Da! te dan zaključiti divnom svečanošću.
Svaki si zaposlenik prije no što započne radni dan provjerava temperaturu, obavezno nose zaštitne maske, a hrana se poslužuje na uobičajeni način, na plitice ili, recimo, ovale. Kako je sve u redu, utvrdila je kontrola koja je protekli vikend, sat vremena prije dolaska gostiju, posjetila hotel, rekao je vlasnik.
– Teško je reći što će biti u budućnosti. Stare se rezervacije pomiču, a novih nema kako su inače kontinuirano stizale. Ljudi, vjerojatno, čekaju. Sigurno je kako će se sve odraziti na taj segment poslovanja – zaključio je Crnković.
Hotel Zlatan: “Vidjet ćemo što će nam jesen donijeti.”
Puno se termina promijenilo i u Hotelu Zlatan u Koprivnici, potvrdila nam je vlasnica Nikolina Lončar.
– Stalno tumbamo, više zbilja ne znam. Dvoje svatova je odgođeno, ostali su prebačeni na kasnije mjesece ili sljedeću godinu. Fešte koje su bile, organizirane su u smanjenome obliku, ništa kako bi trebalo biti. Koliko znam, gosti otkazuju dolaske. Ne isplati im se omjer uloženog novca i broja gostiju koji će doći – dodaje N. Lončar.
S druge strane, zabave mladenaca, koje nisu pokolebale ni “predbračne” poteškoće, odvijale su se prema dogovorenom protokolu. Karakterizirao ih je dolazak uže obitelji, što znači da je u velikoj sali bilo mnogo prostora za ples.
– Pronašli su druge načine kako se razveseliti, prilagodili su se situaciji – govori N. Lončar čiju je organizaciju također provjerila inspekcija, zaključivši kako se preporuke poštuju.
Maske su, naravno, spremne. Razlika je, pak, u dijeljenju hrane koja pred goste dolazi na dva načina. Sjede li za stolom članovi iste obitelji, tada će hranu uzimati na uobičajen način. Ali, ako su stolovi s većim razmakom ili se oko njega nalaze gosti koji nisu usko vezani, zaposlenici Zlatana serviraju pojedinačno, na tanjure.
– Vidjet ćemo što će nam jesen donijeti, idemo iz tjedna u tjedan, iz dana u dan. Vječiti sam optimist, ovome mora doći kraj. Moramo naučiti živjeti s time, moramo normalno funkcionirati. Naravno, uz određena ograničenja – za kraj kaže N. Lončar.
Svi, u skladu s rečenim, priznaju kako se pandemija odrazila i na njihovo financijsko stanje. Posebice kada se osvijesti činjenica kako su upravo svibanj i lipanj, a potom i rujan, mjeseci s najviše svadbi.