Novootvorena prometnica za neke je građane Križevaca donijela samo probleme. Naime, stanovnici Bjelovarske ulice kroz koju se ulazi na brzu cestu muči nepostojanje nogostupa za pješake.
Brza cesta Križevci-Vrbovec u punom je pogonu nakon prošlotjednog svečanog otvaranja. Putovanje starom cestom gdje ste morali paziti na traktoriste, opasne zavoje i pješake zamijenio je komfor u vožnji, široka cesta po kojoj možete voziti do 100 kilometara na sat i skraćeno putovanje do Vrbovca te dalje autocestom do Zagreba.
Otvaranjem ceste povećao se promet Bjelovarskom gdje sada prolazi velik broj teretnih kamiona, automobila, dostavnih kombija, a građani moraju hodati po samom rubu ceste i izmicati se vozilima.
U desetak minuta boravka u ulici, promet je u par navrata bio izrazito pojačan. Dok smo fotografirali pješake kako se sklanjaju kamionima, ispred svoje kuće starija gospođa obrađivala je vrt i objasnila nam koji se konkretni problemi javljaju.
– Ako izađem na cestu, šoferi trube, psuju, kud da hodam? Svuda je nogostup napravljen po gradu, a ovdje gdje ga stvarno trebamo, ništa. Bili su bageri tu s druge strane ceste, mislila sam da budu napravili barem alternativu nogostupu po kojem bi hodali, ali to su skopali zemlju tak’ da se auti ne mogu tu parkirati – požalila se Barica Hasak iz Bjelovarske ulice.
Vidjevši da stojimo na cesti, razgovoru se priključila gospođa koja je upravo otpratila svog sina do taksija ispred željezničke postaje.
– Svaki dan malog vodim na taksi, djeca idu u školu, gužva je i nitko se neće maknuti, mi pješaci imamo tu najmanja prava. S jedne strane ceste kažu da ne mogu napraviti nogostup zbog kanalizacije, a s druge strane zbog plinskih instalacija. Imam 52 godine i svaki dan moram pješačiti 2 kilometra zbog sigurnosti djeteta – ispričala nam je Darinka Đuran.
Uočili smo i dvije mlađe djevojke koje su također hodale cestom, a jedna od njih, Monika, ispričala nam je kako je ulica sada jako opasna za pješake i njihovu sigurnost. Pet minuta nakon djevojaka, uočili smo gospođu koja se punih vrećica vraćala iz dućana i koja se sklanjala ispred kamiona. Promet Bjelovarskom ulicom izgleda dosta konfuzno, na trenutke zakrčeno, građani su vidno nervozni, a za komentar situacije zamolili smo gradski odjel za stambeno-komunalne djelatnosti.
– Parkiranje uz državnu cestu na način kako se to radilo prije otvaranja brze ceste, Zakonom o cestama nije dozvoljeno, zbog sigurnosti prometa pa je bespredmetno o tome i govoriti. Radovi na koje sugeriraju gospođe konačno su stanje predmetne državne ceste, a informacija je dobivena od izvođača radova kojeg su angažirale Hrvatske ceste – izjavio je Anđelko Nervo, pročelnik Upravnog odjela za stambeno-komunalne djelatnosti..
Pročelnik Nervo obavijestio nas je kako je moguće izgraditi nogostup nad komunalnom infrastrukturom i da je to uobičajeno ukoliko nema prostora. Ukoliko komunalna infrastruktura nije u svom funkcionalnom stanju prije izgradnje nogostupa, potrebno je zamijeniti istu. O eventualnim planovima oko izgradnje nogostupa ili barem privremenoj regulaciji prometa za pješake zasad nije bilo komentara.
Kao što smo pisali i prije otvorenja, s obzirom da se u blizini spajanja na brzu cestu nalazi željeznički prijelaz čija se rampa spušta previše puta dnevno da bi se promet nesmetano odvijao, dolazi do čestih zastoja i manjih čepova. Nadvožnjak je u projektu željezničke pruge Dugo Selo-Križevci i planiran je za izgradnju, ali trebati će pričekati još neko vrijeme do njegovog dizanja.
Iako situacija još uvijek nije kaotična, dolazak kišovite jeseni te zimskog snijega mogao bi maksimalno otežati kretanje pješaka cestom i dovesti ih u životnu opasnost, a niti vozačima nije jednostavno manevrirati po cesti punoj prolaznika.