Testirali smo redizajnirani Citroën C4 s vrlo zanimljivim trocilindričnim turbo benzincem snage 130 KS te odličnim EAT6 automatskim mjenjačem
Francuzi nas kada je riječ o udobnosti i dizajnu rijetko kada mogu ostaviti ravnodušnima. Njihovi automobili uglavnom su poput putujućih dnevnih boravaka stvorenih za opuštanje i uživanje. Tako je i s redizajniranim Citroënom C4. Iako se na prvi pogled ne vide neke veće razlike u odnosu na prethodni model, ona najvažnija razlika krije se ispod haube gdje je smješten novi 1.2 litreni turbo benzinac snage 130 KS, sa samo tri cilindra. Radi se o jednom od danas popularnih downsize agregata kojima je zadaća s pomoću turbopunjača iz što manjeg obujma izvući što je moguće veću snagu i okretni moment uz nisku potrošnju. U odnosu na prethodni model kojeg je pokretao atmosferac s četiri cilindra radnog obujma 1.6 litara, novi motor uspio je u svojoj misiji u potpunosti.
Druga generacija Citroëna C4 tržištu je predstavljena 2010. godine. Od tada je proizvedeno više od 450.000 primjeraka ovog automobila. Citroën C4 druge generacije uzor je u klasi kada je riječ o udobnosti, a sada je osuvremenjen i novim svjetlosnim potpisom, korisnim tehnologijama i motorima najnovije generacije koji zadovoljavaju Euro 6 normu. Citroën C4 kompaktna je limuzina napravljena za ugodne vožnje, a to dokazuje već dugi niz godina. Redizajnirani C4 karakteriziraju otmjen dizajn, udobnost i odlične vozne karakteristike.
Spomenuta tri cilindra i obujam od 1.2 litre stvaraju predrasude. Ovaj se motor pokazao izvrsnim u gradskoj vožnji. Okretni moment je dovoljan za pristojna ubrzanja i startnost, a potrošnja je čak i ispod granica naših očekivanja s obzirom da se radi o malom benzincu, kompaktnom automobilu i automatskom mjenjaču. Pod klimom i full opterećenjem tijekom testa C4 nije trošio više od 7.5 litara. Uz normalnu vožnju i lakši pritisak na papučicu gasa, u gradu je moguće postići potrošnju i manju od pet litara.
Što se tiče voznih karakteristika, da smo odmah načisto, ovo nije automobil za jurnjave, već za lagano udobno krstarenje. Prije bi se reklo za duge pruge, nego svakodnevnu gradsku gužvu. I bilo bi tako da nije opremljen odličnim EAT6 automatskim mjenjačem s duplom spojkom. Na raspolaganju je potpuno automatsko mijenjanje brzina ili pak ručno, na ručici mjenjača. Uz to, dostupan je i sport mod odabirom kojeg se broj okretaja malo razvuče prije promjene u viši stupanj i automobil je življi. Također, uz gumb S nalazi se i gumb sa simbolom pahuljice za vožnju u zimskim uvjetima. Automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa svoj posao radi odlično, bez trzaja, gotovo neprimjetno. Ručna promjena još je veći gušt, no ukoliko se zaigrate i kazaljku broja okretaja otjerate u crveno, kao i kod većine automatskih mjenjača, prebacit će se u viši stupanj bez obzira što vi to možda i niste htjeli. Upravljač se doima možda mrvicu prevelik, a ne bi škodilo da je mrvicu precizniji. Sve u svemu, ovaj automobil užitak je voziti.
Unutrašnjost odiše luksuzom te pomalo podsjeća ne DS modele. Sve je na dohvat ruke, lijepo dizajnirano i funkcionalno. Sjedala su udobna, a mjesta ima kako na prednjim sjedalima tako i na stražnjoj klupi na kojoj bez problema mogu sjediti tri više osobe. Od multimedije, tu je tu je sedam inčni zaslon osjetljiv na dodir sa svim danas dostupnim servisima, od navigacije do interneta, bluetootha… Sjedala su presvučena dijelom umjetnom kožom, dijelom alkantarom, a dijelom tekstilom. Valja spomenuti kako je testni primjerak imao panoramski krov kojeg po želji možete otvoriti ili zatvoriti (ne doslovno). Važno je još spomenuti kako prtljažnik raspolaže sa solidnih 408 litara u kojem je smješten i glavni dio HiFi audio sustava DENON.
Novi C4 u Hrvatskoj je u ponudi od travnja ove godine s tri razine opreme; Live, Feel i Shine te s dva benzinska PureTech 110 i 130 S&S motora. Tu su naravno i tri dizelska motora HDi 90, e-HDi 115 i BlueHDi 100 S&S. Nova gama Citroën C4 u ponudi je u benzinskoj izvedbi s početnom cijenom od 109.305 kn, a u dizelskoj izvedbi od 110.875 kn. Testirani model s 1.2 litrenim trocilindrašem, turbo benzincem i Shine opremom koštat će Vas 185.110 kn. Mnogo? Možda, no tu je poduži popis dodatne opreme: Navigacija na sedam inčnom tabletu osjetljivom na dodir što uključuje automatski klima uređaj, USB i Blueooth te CD čitač vrijedna je 7500 kn, sustav za nadzor mrtvog kuta 7000 kn, metalik crvena boja Babylone 5000 kn, panoramski stakleni krov vrijedan 3500 kn, alu naplaci 17” Miami uz rezervni kotač smanjenih dimenzija 3300 kn, HiFi sustav DENON vrijedan 3000 kn te pepeljara i upaljač za 100 kn.
izvor: www.auto-info.hr