Poduzetnici koji su došli na kavu s gradonačelnikom rado su iznijeli probleme s kojima se suočavaju u svakodnevnom poslovanju.
Mišel Jakšić, zamjenik koji obnaša dužnost gradonačelnika, jučer je ugostio poduzetnike i obrtnike na već drugoj Kavi s gradonačelnikom u samo tjedan dana.
Kava s gradonačelnikom zamišljena je kao sastanak na kojemu će se poduzetnici upoznati s poticajima i mjerama koje im se nude, ali i kao prilika da iznesu svoja razmišljanja, probleme s kojima se susreću u poslovanju i prijedloge za poboljšanje cjelokupne situacije s poduzetništvom u gradu Koprivnici.
– Ovo je nova stranica u komunikaciji s poduzetnicima i obrtnicima u gradu Koprivnici. Moramo više surađivati s našim malim i srednjim poduzetnicima i obrtnicima jer smo tu ispod prosjeka Republike Hrvatske – izjavio je Jakšić na početku sastanka.
Poduzetnici koji su došli na kavu s gradonačelnikom rado su iznijeli probleme s kojima se suočavaju u svakodnevnom eposlovanju.
– Bavim se proizvodnjom voćnih rakija i likera. Najveći problem je naći kupca, ali i tijekom proizvodnje pojavljuje se jako puno problema koje rješavamo u trku. Imam plan za investiciju koja nije velika, ali kada se zamotate u papire onda je jezovito. Najveći problem za mene ipak je administracija, dok skupite papire i stavite ih na hrpu, prođe godina dana – opisao je svoju situaciju Željko Mikačić.
Osim administracije, čini se da je poduzetnicima veliki problem i nepostojanje školovanih radnika iz struke.
– Moja firma bavi se proizvodnjom stolarije svih vrsta. Doselio sam se iz Međimurja koje je kao obrtništvo daleko bolje posloženo nego Koprivnica. Ono što me muči u ovom trenutku je obrazovni sustav koji nas ne podržava, pogotovo ne proizvodna zanimanja. Porazan je podatak da je sada upisano samo šest stolara na cijelom području, ako se ne varam. Prisiljen si uzeti nekoga tko nije te struke pa se događa da ga sam školuješ godinu-dvije i onda on jednostavno ode dalje – istaknuo je poduzetnik Branko Klarić.
Slične poteškoće navela je i jedina poduzetnica koja je prisustovala kavi s gradonačelnikom, Slađana Fegeš.
– Moja firma je nedavno proslavila 25. rođendan i mogu reći da smo tijekom tih godina prošli sve. Uspjehom sam zadovoljna, ali ono što mislim da nas sve muči je administracija i ljudi, jako je teško naći kvalitetan kadar. Bez obzira na nezaposlenost u Hrvatskoj, na birou ne mogu naći kvalitetnu cvjećarku i aranžerku, dobrog komercijalista ili računovođu. Ima onih koji žele raditi, ali pod dobro ja smatram da ako si završio fakultet, onda nauči sve o tome. Također, administracija je problem i brdo zakona koje ne možeš sve popratiti. Olakšalo bi se kada se ne bi uz slanje potrebnih stvari mailom i rješavanje preko interneta još moralo i osobno dolaziti svugdje s istim tim dokumentima – zaključila je poduzetnica.