Knjižnica je za razne skupine korisnika ponudila programe koji potiču pismenost i čitanje te koji korisnicima pomažu pri svladavanju opće ili informatičke i informacijske pismenosti.
U ovogodišnjem Tjednu cjeloživotnog učenja koprivnička knjižnica organizirala je brojne programe za različite korisnike. Ova nacionalna obrazovna kampanja, koja promovira učenje i obrazovanje trajala je od 26. rujna do 2. listopada.
Knjižnica je za razne skupine korisnika ponudila programe koji potiču pismenost i čitanje te koji korisnicima pomažu pri svladavanju opće ili informatičke i informacijske pismenosti.
Započelo je izložbom posvećene dr.sc. Dragutinu Feletaru povodom njegova prijema u Hrvatsku akademiju znanosti i umjetnosti. Izložba je koncipirana kroz nekoliko tematskih cjelina s izborom iz opusa preko 90 knjiga i udžbenika.
Knjižnica je u suradnji sa koprivničkim Zavodom za zapošljavanje organizirala poduku za nezaposlene osobe koje su ondje naučile kako pretražiti elektronički katalog i pronaći građu poput savjetnika za pisanje zamolbi i životopisa, savjetnika za pripremu za razgovor za posao i slično. Predstavljene su im najpoznatije internetske stranice za traženje posla, kao i odjeli na kojima im knjižničari mogu pružiti informatičku i informacijsku edukaciju, i mogućnosti korištenja računala, pisača, skenera i drugoga.
Za drugu skupinu nezaposlenih organizirana je edukacija u suradnji sa Centrom za informiranje i savjetovanje o karijeri (CISOK), nazvana Knjižnični kutak, koja im je isto tako, predstavila prije spomenute sadržaje.
Program Učenje od prirode privukao je veliki broj građana, u sklopu kojeg su Danijel Balaško i Romeo Sinjeri održali putopisno predavanje o osvajanju vrha Mt. Blanc (4810 m) rutom Cosmiques (Trois Monts) koja slovi kao jedan od najtežih smjerova do vrha.
Održana je i tribina o konceptu multimedijalnog centra – nove zgrade Knjižnice na kojoj su predstavljeni rezultati anketiranja građana pod nazivom „U novoj zgradi gradske knjižnice želim…!“. Cilj je bio doznati kakve su njihove potrebe i očekivanja od prostora nove zgrade te im omogućiti da se uključe u osmišljavanje sadržaja nove zgrade.U anketi je putem društvenih mreža sudjelovalo 250 građana s preko 400 iznesenih prijedloga.
Na tribini su poruke građana predstavljene kroz kratki video te su uslijedile analiza i rasprava u kojoj su sudjelovali korisnici knjižnice, knjižničari, suradnici, predstavnici Grada i raznih upravnih odjela.
U sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja održan je i susret članova Čitateljskog kluba slijepih Šišmiš i Čitateljskog kluba Knjižnice. U raspravi je sudjelovalo 13 članova klubova koji su prethodno u zvučnom formatu slušali roman Stroj za maglu Pavla Pavličića, gdje su članovi čitateljskog kluba Knjižnice imali priliku vidjeti na koji način čitaju slijepi.
Za djecu je održana cjelotjedna radionica „Pretražujemo e-enciklopedije“, gdje su programom bibliopedagogije djeca učila kako pretraživati enciklopedije i leksikone dostupne na mreži koristeći tablet računalo.
Pričaonica za predškolce „Kako se igraju slijepa djeca?“ održana je u suradnji s Udrugom slijepih KC-KŽ županije. Djeca su imala priliku uz poveze na očima, igrati se taktilnim slikovnicama i igračkama s ciljem senzibilizacije o životu slijepe i slabovidne djece.
Održana je i radionica Tehnike samopomoći za roditelje djece s disleksijom koju je vodila logopedinja Diana Plantak. Disleksija je danas relativno poznat pojam, a prvenstveno se veže uz teškoće usvajanja fluentne tehnike čitanja. Daljnje aktivnosti će se provoditi i u okviru nacionalne kampanje „I ja želim čitati“ koju su pokrenuli knjižničari sa ciljem boljeg razumijevanja problema osoba s teškoćama čitanja.
Posebno zanimljive bile su tri radionice robotike. Dvije su bile namijenjene osnovnoškolcimana koji su savladali osnove programiranja robota u programu Scratch, a posebno su zadovoljstvo iskazali programiranjem i isprobavanjem robota na stazi. Treća je namijenjena knjižničarima i profesorima informatike, gdje su se upoznali s mogućnostima edukacije djece u STEM području. U radionicama je sudjelovalo 26 korisnika, a Knjižnica je na poklon dobila jedan mBot edukacijski robot pa će i druga djeca imati prilike okušati se u osnovama programiranja. Cilj je ovih programa zainteresirati djecu za tehničke znanosti i potaknuti ih na istraživački pristup učenju.
Brojne aktivnosti privukle su oko 200 sudionika koji su afirmirali knjižnicu kao važnu potporu cjeloživotnom učenju.