18.7 C
Koprivnica
Četvrtak, 2. svibnja 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Podravka objavila rezultate // Prošle godine ostvarili gubitak od 20 milijuna kuna
P

Ne propustite

Uprava Podravke danas je priopćila privremene rezultate kompanije za 2012. godinu. Neto dobit Grupe Podravka, bez jednokratnih stavki, iznosi 111,7 milijuna kuna, što predstavlja rast od sedam posto u usporedbi s neto dobiti 2011. godine.

Mršić je najavio kako Podravka u sljedećih 5 godina želi biti u rangu konkurentskih kompanijaNo, rezultat poslovanja Grupe Podravka pod značajnim je utjecajem jednokratnih stavki i iznosi 131,8 milijuna kuna, što znači da Podravka u prošloj godini bilježi gubitak od 20,1 milijuna kuna. Ovakav gubitak Podravka nije zabilježila u posljednjih 10-ak godina.

– Razlog toga su čišćenje portfelja, čišćenje stanja u kompaniji, ali i utjecaj revizora koji su tražili da preispitamo imovinu. 37,4 milijuna kuna otpada na usklađivanje vrijednosti brendova, usklađivanje imovine i usklađivanje ljekarničkih prava. Osim toga, imamo gotovo 50 milijuna kuna jednokratne isplate za otpremninu i imamo 15 milijuna kuna rezervacije za sudske sporove koji nisu proizašli kao rezultat poslovanja. Također, imamo odgođenu poreznu imovinu Podravke Poljska u iznosu od gotovo 31 milijuna kuna i u konačnici to sve rezultira sa 131,8 milijuna kuna jednokratnog otpisa – objasnio je predsjednik Uprave Zvonimir Mršić.

Ukupna prodaja Podravke u prošloj godini iznosi 3.626,7 milijuna kuna (3 milijarde 626 milijuna i 700 tisuća kuna) te je na istoj razini kao 2011. godine.

Kako je rekao Mršić, Podravka ima dvije divizije, prehranu i pića i farmaceutiku. Prodaja prehrane i pića iznosila je 2.799,3 milijuna kuna, što je na razini prošle godine, dok je prodaja faramceutike iznosila 827,4 milijuna kuna i u porastu je od četiri posto.

– Kod prodaje prehrane i pića svjesno smo donijeli odluku da dio asortimana s niskom bruto maržom (prije svega svježe meso) ne prodajemo, što je rezultiralo time da se vrijednost prodaje u apsolutnom iznosu smanji. Pored toga, Podravka bilježi pad prodaje na tržištu Poljske i djelom na tržištu Hrvatske, dok lagani porast bilježimo na tržištima jugoistočne Europe – napomenuo je Mršić.

Konferenciji je prisustvovala kompletna Uprava PodravkeNaglasio je da je jako važno što je ukupna vrijednost kapitalnih ulaganja u 2012. iznosila 94,4 milijuna kuna, dok je neto novac ostvaren poslovnim aktivnostima veći za 95 milijuna kuna, što predstavlja porast od 64% u odnosu na godinu ranije.

Kao jedan od najvažnijih događaja u prošloj godini naveo je početak stvarnog procesa restrukturiranja kampanje.

– Imamo dvije ozbiljne studije o tome kakvo je stanje u kompaniji i koliko smo udaljeni od najboljih u našim segmentima i znamo koliki nam je prostor za poboljšanje. Usvojen je strateški plan razvoja kojim smo definirali da u petogodišnjem planu moramo biti u oba segmenta u grupi najboljih – rekao je Mršić te naglasio kako ga veseli apsolutno jedinstvo unutar Nadzornog odbora.

Njegove riječi potvrdio je i predsjednik NO Podravke, Dubravko Štimac.

– Nadzorni odbor podržava smjer kojim je krenula Podravka, a u 2013. godini dajemo podršku Upravi na još snažnijem restrukturiranju i optimisti smo za daljnju sudbinu i razvoj Podravke – zaključio je Štimac.

Predsjednik Uprave Zvonimir Mršić na kraju je najavio kako će u sljedećih mjesec dana biti predstavljen strateški plan iz kojeg će se vidjeti gdje želi Podravka biti za pet godina.

Potaknut novinarskim pitanjem, Mršić se osvrnuo i na zaposlenike Podravke, kojih je iz godine u godinu sve manje. Istaknuo je kako se broj radnika mora uskladiti s konkurentima, odnosno da efikasnost kompanije i po broju zaposlenika mora biti onakva kakvu imaju konkurenti.

– Jedan od pokazatelja je da smo u 2012. godini imali 600 tisuća kuna prodaje po zaposleniku, a naši konkurenti su imali otprilike milijun. Prema tome, ukoliko želimo biti dovoljno efikasni, moramo imati efikasnost da to možemo i činiti. Broj zaposlenih ovisi o rezultatu i brojnim pokazateljima. On može biti daleko manji nego što je danas, može biti jednak, a može biti i veći, ovisi o tome kako ćemo u budućnosti poslovati. Kompaniju je u šest mjeseci napustilo 600-tinjak radnika i evidentno je da se njihov nedostatak ne osjeti u procesu poslovanja kompanije – pojasnio je Mršić.

Napomenimo kako je Podravka prošle godine za otpremnine izdvojila 50 milijuna kuna, dok će ove godine izdvojiti 15 milijuna manje.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

pomozimo

JOŠ MOŽETE GLASATI! “Radići” i učenici iz Sokolovca trebaju vaš “klik” do ponoći, pomozite im da opreme knjižnice!

Udruga "RTL pomaže djeci" oprema knjižnice osnovnih škola diljem Lijepe Naše! Tako su učenici iz Osnovne škole "Braća Radić" i...
- Oglasni prostor -
Vnuk Produkt - PVC stolarija Prelog - Salamander

Vezane vijesti

×