Koprivnički Dom za djecu Svitanje bio je jedan od 15 dječjih domova diljem zemlje kojeg je Mercator Hrvatska darovao voćem i povrćem.
Tim je povodom ukupno donirano pet tona voća i povrća, a donacija se već četvrtu godinu provodi u sklopu akcije „5 na dan”, međunarodne inicijative kojoj je cilj poticati na zdrave prehrambene navike temeljene na većoj konzumaciji svježeg voća i povrća.
Iz Mercatora ističu kako ih posebno veseli, a što su pokazali rezultati istraživanja koje je za njih proveo „Gfk Centar za istraživanje tržišta” u siječnju, jest činjenica kako su zdrave navike građana u Hrvatskoj poboljšane u odnosu na istraživanje koje je rađeno prije pet godina.
Prema tom istraživanju, voće svaki dan pojede 61 posto građana Hrvatske, dok njih 30 posto voće konzumira nekoliko puta na tjedan. Sedam posto voće pojede samo nekoliko puta mjesečno, a dva posto i rjeđe od toga.
Povrće se, u odnosu na voće, konzumira nešto rjeđe. Svaki dan ga pojede 54 posto hrvatskih građana, 41 posto nekoliko puta na tjedan, a četiri posto nekoliko puta mjesečno. Iako povrće jedu u nešto manjoj mjeri, percepcija građana Hrvatske je da povrće sada više konzumiraju u odnosu na period od prije pet godina.
Banane su voće koje hrvatski građani najviše vole (bez obzira koliko često ga konzumiraju) – 16 posto, na drugom mjestu su jabuke – 12 posto, slijede jagode – 11 posto i trešnje – 9 posto.
Najdraže povrće hrvatskim građanima su rajčice – 21 posto, slijede različite vrste salata – 19 posto te krumpir – 17 posto. Rajčice više od prosjeka vole Slavonci (29 posto) i Istrani (25 posto), a salatu stanovnici Sjeverne Hrvatske (29 posto).
Istraživanje je provedeno u siječnu 2014. putem online metodologije (korisnici interneta) na ukupnom uzorku od N=600, 18-60 godina.