Dolaskom povoljnijih vremenskih uvjeta povećan je broj bicikala, mopeda i motocikala u prometu na cestama te je povećana i mogućnost sudjelovanja ovih kategorija vozila u prometnim nesrećama, kao i stradavanja vozača koji njima upravljaju, odnosno putnika koji se njima prevoze.
Stoga su djelatnici Policijske uprave koprivničko-križevačke kao jednu od tema redovne konferencije za novinare prezentirali upravo baš problematiku prometovanja bicikala, mopeda i motocikala, za što je bila zadužena voditeljica Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa Mirela Škvorc.
Prilikom konferencije je izneseno kako su vozači bicikala tijekom 2013. godine sudjelovali u 57 prometnih nesreća, od čega u nesreći s poginulom osobom i 47 nesreća s ozlijeđenim osobama. U odnosu na 2012. godinu broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali biciklisti smanjen je za 3 posto.
U nesrećama je sudjelovalo 60 vozača bicikala, od čega je jedan smrtno stradao, devet ih je teško, a 36 lakše ozlijeđenih. U odnosu na 2012. godinu broj smrtno stradalih biciklista smanjen je za 50 posto, broj teško ozlijeđenih biciklista se smanjio za 31 posto, dok je broj lakše ozlijeđenih biciklista povećan za 13 posto.
Pod utjecajem alkohola bilo je 11 vozača bicikala, od čega je alkohol utvrđen kod smrtno stradalog vozača bicikala, te kod jednog teže i devet lakše ozlijeđenih biciklista. U odnosu na 2012. broj alkoholiziranih vozača bicikala smanjen je za 21 posto.
Zaštitnu biciklističku kacigu koristila su dva od 11 vozača bicikala koji su je bili obvezni koristiti (vozači bicikala mlađi od 16. g. života). Teško je ozlijeđen jedan vozač bicikla koji nije koristio zaštitnu kacigu, dok su lakše ozlijeđena četiri.
Tijekom prva tri mjeseca ove godine vozači bicikala sudjelovali su u četiri nesreće s ozlijeđenim osobama i tri nesreće s materijalnom štetom. U nesrećama je sudjelovalo sedam biciklista, od čega su dva teško i dva lakše ozlijeđena.
Vozači mopeda tijekom prošle godine sudjelovali su u 26 prometnih nesreća, od čega u jednoj nesreći s poginulom osobom, 22 nesreće s ozlijeđenim osobama te tri s materijalnom štetom. U odnosu na 2012. godinu broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali mopedisti povećan je za 44 posto.
U nesrećama je sudjelovalo 26 vozača mopeda, od kojih je jedan smrtno stradao, osam je teško, a 14 vozača lakše ozlijeđeno. U odnosu na 2012. godinu broj smrtno stradalih vozača se povećao za 100 posto.
Pod utjecajem alkohola bilo je 12 vozača mopeda, od čega je jedan smrtno stradao, četiri su teško i šest lakše ozlijeđenih. U odnosu na 2012. godinu broj vozača mopeda pod utjecajem alkohola povećao se za 71 posto.
Tijekom prva tri mjeseca 2014. godine vozači mopeda sudjelovali su u dvije prometne u kojima su dva vozača mopeda lakše ozlijeđena.
Vozači motocikala su tijekom prošle godine sudjelovali u 14 prometnih nesreća, od čega u jednoj nesreći s poginulim osobama, 11 nesreća s ozlijeđenim osobama i dvije s materijalnom štetom. U odnosu na 2012. godinu broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti smanjen je za 42 posto. Došlo je do smanjenja broja prometnih nesreća s poginulim motociklistima za 50 posto, te do smanjenja broja prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama za 39 posto.
U nesrećama je sudjelovalo 16 motociklista, od čega 14 vozača i dva putnika. U nesrećama su vozač motocikla i putnik smrtno stradali, pet vozača je teško, a šest ih je lakše ozlijeđeno. U odnosu na 2012. godinu broj smrtno stradalih motociklista je povećan za 100 posto, dok je broj teško ozlijeđenih motociklista smanjen za 50 posto, a broj lakše ozlijeđenih smanjen za 40 posto.
Pod utjecajem alkohola bio je jedan vozač motocikala, koji je teže ozlijeđen.
Tijekom prva tri mjeseca ove godine motociklisti su sudjelovali u prometnoj nesreći u kojoj je vozač motocikla teško ozlijeđen.
Upravo zbog ovih podataka i kako bi vozači bicikala bili što sigurniji, iz Policijske uprave podsjećaju:
– da za svoje kretanje obavezno koriste biciklističke staze i trake,
– da vode računa o tehničkoj ispravnosti bicikala,
– da noću i za vrijeme smanjene vidljivosti (kiša, magla) obavezno koriste reflektirajući prsluk i da na vozilima imaju upaljena svjetla (bijelo svjetlo sprijeda, crveno svjetlo straga),
– da prilikom sudjelovanja u prometu svaku promjenu smjera kretanja pravovremeno najave davanjem znaka rukom,
– da se biciklima ne kreću nogostupima jer su nogostupi namijenjeni pješacima,
– da se prije prelaska kolnika na obilježenom prijelazu biciklističke staze/trake preko ceste uvjere da ju mogu prijeći na siguran način,
– koji su mlađi od 16 godina da koriste zaštitne biciklističke kacige.
Što se tiče vozača mopeda i motocikala policijski ih službenici podsjećaju:
– da mopedi i motocikli kojima sudjeluju u prometu moraju biti tehnički ispravni, registrirani i osigurani, odnosno za njih moraju biti važeće prometna dozvola i polica osiguranja od automobilske odgovornosti,
– da moraju posjedovati valjanu vozačku dozvolu,
– da oni, ali i putnici na njihovim vozilima, obavezno koriste homologiranu zaštitnu kacigu i da ju pravilno pričvrste,
– da poštuju prometne propise, a posebice one koji se odnose na pretjecanje i obilaženje vozila, uključivanje u promet, poštivanje ograničenja brzina kretanja i upravljanje vozilima pod utjecajem alkohola.