Rezultati poslovanja Grupe Podravka u prvom tromjesečju ove godine u skladu su s planiranima, osnovno je obilježje danas objavljenih rezultata poslovanja kompanije koje je prihvatio Nadzorni odbor na jučerašnjoj sjednici u Koprivnici.
Kako je priopćeno iz koprivničke kompanije, ukupna prodaja iznosila je 748,7 milijuna kuna, od čega prodaja prehrambenih proizvoda i pića u vrijednosti 570,8 milijuna kuna, a farmaceutskih proizvoda 170,7 milijuna kuna.
Uspoređujući postignute ovogodišnje rezultate s istim razdobljem lanjske godine, oni su za 7 posto manji, što je rezultat izlaska iz poslovnih programa koji su godinama negativnim rezultatom opterećivali poslovanje kompanije, očekivanog velikog smanjenja kupovne moći, prije svega na domaćem tržištu, te sve oštrija konkurencija na inozemnom.
Uz to, izostao je u ovom razdoblju i utjecaj tradicionalno bogatijeg prometa za uskršnje blagdane. Na smanjenje prometa u farmaceutskom programu velikog utjecaja imala je devalvacija ruske rublje te smanjenje cijena lijekova na domaćem tržištu.
Na troškovnoj strani, što je imalo značajnog utjecaja na rezultat, u prvom tromjesečju bilježi se i 47,7 milijuna kuna isplaćenih otpremnina za 345 zaposlenika koji su napustili kompaniju, od čega se samo ove godine očekuje ukupna ušteda u iznosu 34 milijuna kuna. Uz to, intenzivnija su i ulaganja u marketinške aktivnosti kompanije kako bi se, u sve oštrijoj tržišnoj utakmici, kako na domaćem tako i inozemnom tržištu, poboljšala pozicija i povećala prodaja.
Sve to imalo je utjecaja da je iskazana dobit prije poreza i amortizacije (EBITDA) ovogodišnjeg razdoblja 10,9 milijuna kuna, a ostvareni neto gubitak 36,2 milijuna kuna.
– Unatoč svim teškoćama poslovanja, kako na domaćem tako i sve konkurentnijem inozemnom tržištu, a istodobno stalnim ulaganjima u unapređenje organizacije kompanije i povećanje efikasnosti poslovanja, zadovoljni smo postignutim rezultatima u prvoj četvrtini poslovne godine. Svjesni smo da bez novih ulaganja u tržište nema rezultata, da se svakodnevno moramo žestoko boriti i s konkurencijom i sve slabijom kupovnom moći građana ne samo hrvatskog, već i nama važnih tržišta u okruženju. Zato visoko cijenim sve napore koje ulaže svaki zaposlenik Podravke da ostvarujemo rezultate koje smo stavili u naše poslovne planove – naglasio je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić.
Kako ističu iz Podravke, za očekivati je da će na rezultate poslovanja u drugom tromjesečju pozitivne utjecaje imati povećana prodaja na domaćem tržištu za uskršnje blagdane u travnju, kao i sklopljeni ugovori o prijenosu žigova, receptura i opreme, te preuzimanju poslovanja, proizvodnje i prodaje konzerviranih mesnih pašteta i konzerviranih proizvoda od mesa između Podravke i PIK-a Vrbovec. Tim ugovorima, potpisanima 7. travnja, Podravka je značajno povećala tržišni udio, te je postala drugi najveći dobavljač mesnih pašteta na domaćem, s dobrom pozicijom za ekspanziju i na regionalnim tržištima.
Uz to, nastavljaju se aktivnosti na restrukturiranju i povećanju učinkovitosti poslovanja. Matičnoj kompaniji pripojena su ranija samostalna društva Poni d.o.o., Podravka Inženjering d.o.o. i KOTI Nekretnine d.o.o, a to slijedi uskoro i društvima Ital Ice d.o.o. i Lero d.o.o.