Euforija oko Svjetskog prvenstva i odličnog uspjeha naše reprezentacije itekako se povoljno odražava i na potrošnju i zaradu domaćih trgovaca, a potrošnja bi mogla premašiti onu božićnu.
Najtraženiji su, naravno, tipični artikli povezani s gledanjem utakmica – televizori, alkoholna pića, grickalice, navijačke rekviziti, majice i sl.
U koprivničkom Pevecu tako je prodaja televizora itekako porasla, rekao nam je voditelj centra Dražen Kuštelega.
– Prodaja televizora porasla je za 70 posto od početka prvenstva. Ljudi većinom traže LED televizore veličine ekrana od 82 do 99 centimetra te, naravno, one jeftinije – pojasnio nam je on.
Frigo je također popularna destinacija za kupovinu tehnike, a pogotovo sada tijekom nogometnog ludila.
– Porasla je prodaja u posljednjih mjesec dana, osjetno je. Prodaje se sve što je u ponudi, imamo širok asortiman televizora, cijene su od 1000 do 10.000 kuna tako da si svatko može naći nešto – rekao nam je Damir Valentić iz Friga.
Pivo, vino, čips, štapići, razne grickalice za kraćenje vremena i čuvanje živaca tijekom napetih utakmica vrlo su traženi prehrambeni artikli u posljednjih mjesec dana, a trgovci su to i prepoznali te se prilagodili svojim ponudama.
– Osjeti se promjena, prije svega zato što smo napravili neke akcije, pakete, primjerice pivo u limenci i čips za 7,99, vino Vranac i Sky Cola za 29,99 i slično. Prilagodili smo se i iskoristili tu prednost koju nam nosi Svjetsko prvenstvo i uspjeh naše reprezentacije tako da se osjetno povećala prodaja tih navijačkih potrepština – rekao nam je Mihael Laptuš iz Sloge.
Slična je situacija i u Robin trgovinama.
– Definitivno da, prodaje se alkohol i grickalice puno više nego inače. Imali smo klasične akcije vezane za takve proizvode, još smo malo i povećali broj takvih artikala po dućanima – kažu iz Robina.
Što se tiče potrošnje na nacionalnoj razini, prema podacima Porezne uprave, u tri tjedna od početka prvenstva ukupna potrošnja u Hrvatskoj dosegla je gotovo 13 milijuna kuna, piše Jutarnji list.
Prema podacima Porezne uprave, u razdoblju od 16. lipnja, kada je Hrvatska odigrala svoju prvu utakmicu na Svjetskom prvenstvu s Nigerijom u Kalinjingradu, pa do 7. srpnja, kada je Soči ugostio dvoboj hrvatske i ruske reprezentacije, u Hrvatskoj je izdano ukupno 159,980.406 računa, u ukupnom iznosu od gotovo 13 milijardi kuna. Ili, precizno, 12.957,879.005 kune. To znači i da je lako moguće da će potrošnja nadmašiti potrošnju tijekom Božića, koja također iznosi oko 13 milijardi kuna.
– Porast potrošnje velik je obično dan prije utakmice naše reprezentacije i na sam dan utakmice. Tada u trgovini na malo obično bilježimo rast od 11 do 14 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje – ističe Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK za Jutarnji list.