Nakon Dubrovnika, Splita, Rijeke i Zagreba, program Perforacija dolazi u Koprivnicu!
Koprivničko izdanje Perforacija otvorit će Nebojša Vuković svojim performansom „Cipelar“. Vukovićev rad reakcija je na sve prisutniju emigraciju kojoj svjedočimo svakodnevno diljem Hrvatske.
Ksenija Kordić predstavit će se radom „Feministički niqab“ koji analizira odnos feminizma i Islama kroz njihovu opoziciju (neo)liberalizmu, a večer će zatvoriti video-instalacija „Transfiguracije“ autora Bojana Koštića koja kroz istraživanje transformativne naravi svakodnevnih rituala prikazuje slow portrait u ikoničko-sakralnoj formi, uz prateću ambijentalnu skladbu Ivana Grobenskog.
Okupljanje počinje u subotu, 14. srpnja u 18 sati ispred Muzeja grada Koprivnice (Trg dr. Leandera Brozovića 1, Koprinica), a radovi će biti predstavljeni na još dvije lokacije – Trgu mladosti 18 i sinagogi u Svilarskoj ulici.
Nebojša Vuković / „Cipelar“ / Trg dr. Leandera Brozovića (ispred Muzeja grada Koprivnice)
Nebojša Vuković završio je Školu za tekstil, dizajn i primijenjene umjetnosti (grafički smjer) u Osijeku. Diplomirao je 2011. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer grafika u klasi Roberta Šimraka. Godine 2007. bio je dobitnik Ceepus stipendije te proveo studijsku godinu na Interfaculty Department of Intermedia AFA (Krakow, Poljska). Član je strukovnih udruga HDLU-a i ZUH-a te filmskih udruga Klubvizija SC i Blank. Suosnivač je umjetničke organizacije Format_C.
U performansu „Cipelar“, umjetnik za sobom vuče iznošene cipele koje su mu vezane oko struka, aludirajući tim činom na sve cipele svojih zemljaka koje su ostavili kada su emigrirali u inozemstvo. Zvuk kojeg proizvode cipele ispunjene zvončićima popraćen je izvikivanjem cijena za cipele koje prolaznici mogu otkupiti od umjetnika odjevenog u crni radnički kombinezon koji simbolizira sve visoko obrazovane emigrante koji su otišli raditi fizičke poslove.Ksenija Kordić / „Feministički niqab“ / Trg mladosti 18 (ispred KKC Pixel)
Ksenija Kordić završila je školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu 1997., a 2004. diplomirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, na Nastavničkom odsjeku i u slikarskoj klasi profesora Miroslava Šuteja. Autorica je 20 samostalnih i 50-ak skupnih izložbi i performansa. Članica je HDLU-a i HZSU-a. U radu koristi i istražuje nove medije (performans, video, instalacije, fotografija, 3D kompjutersko oblikovanje), a tematski je preokupirana feminizmom, političkim aktivizmom, te identitetima, naročito religijskim i rodnim.
Performansom „Feministički niqab“ defokusiranjem sa zgražanja nad primitivnim patrijarhatom, Ksenija otkriva se mnoštvo antifeminističkih i iracionalnih pretpostavki, koje vrlo dobro podupiru imperijalizam, i to i iz liberalnih i iz desnih pozicija jer je odnos prema niqabu isto što i odnos prema Islamu, a on je historijski i klasno vrlo opterećen.Niqab sadrži svijest o muškoj dominaciji i u skladu je s feminističkim ‘male gaze’ konceptom kojeg je pod neoliberalizmom gotovo nemoguće artikulirati.Iako jest pristajanje na potlačenost, niqab barem prepoznaje tlačitelja čime je još uvijek politički korak ispred onih koji misle da je ravnopravnost spolova već izborena bitka.Bojan Koštić / „Transfiguracije“ / Sinagoga
Bojan Koštić rođen je u Koprivnici. Magistrirao je kroatologiju te završio preddiplomski studij latinskog jezika i književnosti. Tijekom studija bavio se novinarstvom i književnom kritikom. Osnivač je i glavni tajnik Udruge Pod galgama u sklopu koje je postavio autorsku predstavu „Krležin ljubavni kviz“. Suurednik je knjige „Krležin eu/ropski furiosum“ koju je objavila udruga Pod galgama. Aktivni je član udruge Mamuze, osnivač je i koordinator Foruma udruga nezavisne kulture FUNK, a radi kao kustos i tehničar u AK galeriji. Bavi se fotografijom, videom i performansom. Izlagao na nekoliko skupnih izložbi, ostvario dvije samostalne izložbe fotografija te je autor nekoliko performansa.
Koštić se u ovom radu oslanja na performans „Transfiguration“ Oliviera De Sagazana. Iako je u suštini video-portret, rad je nastao bez prisustva autora. Naime, autor portretiranoj osobi daje upute, pali kameru te izlazi iz prostora. Na taj je način portretirana osoba prepuštena introspekciji, ali opet uz prisustvo objektiva kao supstituta ljudskog pogleda. Portretirana osoba izvodi koreografiju odijevanja. Rad je kontemplativne naravi na tragu video radova Billa Viole.Program Perforacija u Koprivnici dio je djelovanja Mreže izvedbenih umjetnosti, uz podršku zaklade Kultura Nova.