Učenici Strukovne škole Đurđevac i ove su godine pokazali svoju inovativnost, kreativnost i sposobnosti na izložbi inovacija u Bakru pod nazivom mladi@inovacije.
U tri dana izložbe ocjenjivačkom povjerenstvu i posjetiteljima demonstrirali su što su smislili i izradili, a posebno su se istaknuli Tin Baranašić s mentorom Brankom Pleadinom, koji je osvojio zlatno odličje svojim LED globusom, te Matija Drvenkar i Luka Brlek uz mentora Dejana Rakijašića, svojim modelom SCADA/HMI sustava, koji je zaslužio srebro.
‘Zlatni’ Tin rekao je da je iznenađen i sretan zbog uspjeha, s obzirom na to da je bilo 50-ak odličnih inovacija na izložbi. Opisao nam je i kako funkcionira njegov poseban globus.
– Sam globus radi na principu tromosti oka. Naime, globus je programiran da njegove ledice titraju u jako brzom vremenskom periodu i kada pokrenemo 12V DC motor i dođemo do određene brzine on nam zavarava oko i prikazuje neki 3D objekt, ovisi o tome koji je ubačen u programski kod. U mom je slučaju to bila većinom karta svijeta. Naravno, može se ubaciti bilo koji tekst, slika pa čak i GIF – tumači nam Tin.
Pojednostavljeno rečeno, Tin može ubaciti bilo što u programski kod, a to će se onda prikazati na globusu i izgledati nam kao 3D objekt. Konstrukciju globusa napravio je od iverice koju je uzeo iz starog ormara te joj željezom dodao na težini i stabilnosti.
Ideja mu je sinula kada je vidio nešto slično što je jedan otac napravio za svoje dijete.
– Ideja je došla kada sam bio na internetu, naime, neki otac je svojem djetetu napravio puno manju verziju jer se ono bojalo spavati. Kada sam malo bolje proučio što je napravio, uvidio sam da ima puno mjesta za nadogradnju i da bi se moglo koristi u komercijalne svrhe – smatra Tin.
Kako kaže naš 19-godišnji tehničar za računalstvo iz Virja, ovakav izum zbog svoje svestranosti ima potencijala za šire tržište.
– U današnje vrijeme ljudima u velikim gradovima nije dosta da stavite reklamu koja svijetli jer su se već na to priviknuli. Globus je idealna stvar jer i svijetli, vrti se, privlači mnogo pozornosti te je idealan za neke reklame – uvjeren je on.
Priznaje da mu je ovo prvi ozbiljan projekt, no samim time uspjeh je i veći. Sudeći po ideji i izvedbi, sigurno nije i zadnji.