Gimnaziji Fran Galović Koprivnica odobren je novi Erasmus+ KA2 projekt. Ovoga puta škola će biti koordinator projekta UMBRELLA koji je osmislio projektni tim nastavnika u sastavu: Zvonimir Treščec, Kristina Ledinski, Miroslav Samardžić, Ana-Marija Martan i Maja Maček Treščec.
Projekt se temelji na meteorološkim i klimatološkim istraživanjima, obradi podataka i djelovanju u pogledu klimatskih promjena u lokalnoj zajednici, što je u vremenu sve učestalijih klimatskih ekstrema prepoznato kao pun pogodak. Naime, projekt je s 95 bodova zauzeo prvo mjesto među 15 odobrenih projekata.
Ravnatelj Vjekoslav Robotić iznimno je ponosan na svoje ljude.
– Velika je stvar to što 20-ak profesora volonterski šest mjeseci priprema projekte i u ovom trenutku smo jedina škola u Hrvatskoj u kojoj su tri Erasmus programa prošla u jednom natječaju. Izuzeto je bitno da je projekt UMBRELLA po broju bodova na razini cijelog raspisanog natječaja osvojio najveći broj bodova – rekao je Robotić.
Tim profesora osmislio je i projekt Math, Music and Art will keep you smart! ili skraćeno MA(R)TH. Sljedeće dvije školske godine brojnim aktivnostima pokazat će vezu između matematike i umjetnosti. Idejni je začetnik projekta profesorica matematike Marina Njerš i kolege sustručnjaci Bojana Habek, Marina Furkes i Igor Fulir, umjetnički dio osmislile su profesorice Iva Bolfek i Darija Kivač, a projektno je sve objedinila profesorica Martina Grgac. I taj Erasmus+ projekt financira Europska unija.
– Škola je uložila puno volonterskog rada i vremena na pripremi, a dobiva malo više od pola milijuna kuna jer projekti su zajedno vrijedni oko tri milijuna kuna. Dobivamo i više od stotinu mobilnosti profesora i učenika – naglasio je ravnatelj.
Više od 4100 učenika i nastavnika iz Litve, Makedonije, Turske, Grčke, Italije i Hrvatske u sklopu projekta MA(R)TH će primjenjujući web alate i programe za matematiku i umjetnost kreirati sadržaje zanimljive za poučavanje i učenje. Matematika će biti prikazana na nešto drugačiji način nego što smo naviknuti i kao takva sigurno će biti zanimljivija i privlačnija učenicima.
Spomenimo neke od tema: razlomci i glazba, Fibonaccijev niz u umjetnosti, fraktali, matematika i arhitektura… Svaka od partnerskih škola pripremit će prezentacije, izrađivat će kvizove, fotografirat će, komponirati, crtati, slikati, sudjelovati u videokonferencijama… I učenici i nastavnici naučit će raditi u GeoGebri i Chrome Music Labu te koristiti 3D printer. Bit će prilike i za razmjenu primjera dobre prakse jer će biti organizirani uzajamni posjeti svim partnerskim školama.
– Dobivamo i rad na daljinu, interkulturalnost, učenje na projektni način. Preko 100 djece će se nalaziti u mobilnostima, posjetima zemljama parterima. Tamo će učiti o temama projekta, a između ostalog i družit će se – istaknuo je Robotić.
Odlično je i to da mobilnosti nisu nikome na trošak.
– Ni jedan profesor i ni jedno dijete neće morati dati ni kune. To su ekstremno velika davanja od smještaja, davanja, putovanja – rekao je ravnatelj škole.
Gimnazija je dobila i financiranje još jednog Erasmus+ projekta. Projekt pod nazivom Connect – enjoy mountains & learning outdoors – CEMLO osmislili su profesori Zoran Pintarić, Marina Njerš, Lidija Novosel, Miroslav Samardžić, Danijel Kolarić, Jasna Kraljić-Cmrk, Marina Tomac-Rojčević i ravnatelj Vjekoslav Robotić. Projektni partneri su škole iz Italije, Litve, Slovenije i Turske.
– Ovaj smo projekt namijenili svim učenicima kojima je nužno potrebno kretanje, izlazak iz zatvorenih prostora, rekreacija, sportski sadržaji. Mnogi mladi nemaju priliku za to. U smislu uključivosti osjetljivih skupina osobito se želimo orijentirati na socijalno osjetljive učenike i djecu oštećena psihičkog i fizičkog zdravlja. Budući da su nam provodni motiv projekta planine, odnosno prostori gorja i planina, tj. očuvanja okoliša u širem smislu unutar kojeg bi se provodile aktivnosti i terenska istraživanja, temeljna je misao vodilja da naši učenici spoznaju da planine ne dijele, već povezuju ljude i da su osvojive za sve njih bez obzira na njihova psihofizička ograničenja, zdravstvene ili socijalne probleme – objasnio je Robotić.
Ravnatelj naglašava kako je vrlo zadovoljan što škola kotira visoko.
– Sve je to velika nadgradnja škole i tu smo sada u doslovnom smislu lideri od škola u Hrvatskoj, a i jedna smo od 11 škola eTwinning škola u Hrvatskoj. To zapravo govori koliko se radi na projektom načinu, a to je ono što zapadni sustavi primjenjuju odavno. S tim da tamo to financiraju roditelji i zajednica, a ovdje smo se okrenuli da mi samo nađemo putem projekata novac te da tako sami financiramo mobilnosti – kaže ravnatelj i dodaje kako će mobilnosti trajati od pet do devet dana, a Gimnazija Fran Galović će biti domaćin u svakom projektu minimalno jednom.
Također, Robotić naglašava kako gimnazija zapravo nosi veliku promociju.
– To je promocija škole, grada, županije, ali i Hrvatske u doslovnom smislu. Edukacija, interkulturalnost i učenje najvažnije su stavke projekata – rekao je.
Zaokružio je cijelu priču s nekoliko rečenica kojima je pohvalio gimnazijske profesore.
– Gimnazijski profesori ne kukaju već pišu projekte te ostvaruju mobilnosti učenika i profesora. Nikome nismo trošak, sve osiguravamo sami. Zbog toga smo jedna od najprivlačnijih škola u Hrvatskoj i smješteni smo na šesto mjesto najpoželjnijih škola u zemlji – rekao je ponosno.
Gimnazija čeka odobrenje za još jedan projekt.
– Riječ je o projektu s Mađarima, vrijednim oko dva milijuna kuna. Rezultati bodovanja će biti u devetom mjesecu, a suštinsku provjeru smo prošli. Tema je aqua mobilnost – najavio je ravnatelj Vjekoslav Robotić.