Samo nekoliko dana prije početka nove školske godine đurđevački školarci ostali su bez autoprijevoznika. Ranije sklopljeni ugovor s tvrtkom AP Viver otkazan je zbog zatvaranja te tvrtke, a grad, OŠ i učenici našli su se u problemu. Kako je to prije bilo i kako su ove godine autoprijevoznici odlučili ‘izreketariti’ grad i OŠ pojasnio je predsjednik Gradskog vijeća Željko Lacković.
Kad je osnivač OŠ Đurđevac bila Županija, 2014. godine, jedan dovoz i dva odvoza plaćali su se 1843 kune dnevno. Iduće godine Grad je preuzeo osnivačka prava te povećao broj odvoza na tri, a dnevna cijena prijevoza pala je na 1404 kune.
Trend pada cijene nastavio se i u 2016. i 2017. godini, da bi u 2018. i 2019. bilo dogovoreno 1413 kuna dnevno. Kako smo rekli, ovogodišnji ugovor otkazan je zadnji čas stoga su Grad i škola prionuli pronalasku novog autoprijevoznika. Raspisan je natječaj na kojem su stigle tri ponude. Najniža je bila od tvrtke Vuk d.o.o. 2056 kuna, zatim Podravina Express 2123 kune, dok je najskuplju ponudu dala tvrtka Čazmatrans, ponudili su trošak od 2521 kunu dnevno.
Natječaj je poništen zbog visokih cijena, te je raspisan novi u kojem je broj odvoza smanjen s tri na dva. Javio se autoprijevoznik Željko Šubić s ponudom od 1538 kuna dnevno, te se javila zajednica ponuditelja Vuk, Podravina Express i Čazmatrans za 2251 kunu. Sve je dogovoreno sa Željkom Šubićem, no tad u zadnji tren i Šubić odustaje.
– Zašto je 7.9. sam (Vuk d.o.o.) dao ponudu na 2056 kuna, a 13. je odlučio biti u zajednici za 200 kuna više? I zašto trenutno vozi po 1875 kuna dnevno? 800 kuna jeftinije po danu bilo je do 9. mjeseca. Tržište određuje cijene, a tržištem se može manipulirati. 800 kuna razlike i jedan odvoz manje. E to se zove reket. Jer ne možete dobiti nikoga koga mi ne možemo izbaviti iz igre jer ga držimo kroz druge poslove, a vi ćete morati platiti koliko mi zajednica ponuđača želimo. Ne prozivam domaće poduzetnike Vuk d.o.o. i Podravina Express jer oni moraju surađivati s Čazmatransom – obrazložio je Željko Lacković.
Na ovakav ucjenjivački način dnevno se pokušava izbiti 800 kuna iz proračuna, a taj novac bi se usmjerio na djecu kroz školske aktivnosti. U pogledu 175 dana to iznosi 140 tisuća kuna.
– Smatram da je ovdje na djelu dogovor gospodarskih subjekata koji je usmjeren protiv interesa djece i protiv interesa proračuna, od lokalnog do državnog. Ovdje smatram odgovornim Čazmatrans, a ne naše poduzetnike koji su u škarama i iz tih škara ne mogu pobjeći – kazao je predsjednik gradskog vijeća Željko Lacković i pozvao policiju da se pozabavi navedenim. Također, rekao je kako će radije plaćati roditeljima po kilometru nego ponuđeni reket.
Djecu trenutno u školu vozi Vuk d.o.o za 1875 kuna dnevno u omjeru jedan dovoz dva odvoza.
OSNIVAČ | GODINA | BROJ DOVOZA-ODVOZA | CIJENA (dnevno) | PONUĐAČ |
KKŽ | 2014 | 1-2 | 1843 kn | |
Grad | 2015. | 1-3 | 1404 kn | |
Grad | 2016. | 1-3 | 1381 kn | |
Grad | 2017. | 1-3 | 1351 kn | |
Grad | 2018. | 1-3 | 1413 kn | |
Grad | 2019.. | 1-3 | 1413 kn | Ugovoreno-raskinuto |
Nova nabava | 7.9.2019. | 1-3 | 2056 kn | Vuk d.o.o. |
Poništen | 2123 kn | Podravina Express | ||
natječaj | 2521 kn | Čazmatrans | ||
13.9.2019. | 1-2 | 1538 kn | Šubić / povlači ponudu | |
2251 kn | Zajednica ponuđača | |||
Privremeno | vozi | 1-2 | 1875 kn | Vuk d.o.o. |