-1 C
Koprivnica
Petak, 22. studenoga 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
Belle Epoque Fashion

Petra Grobensky u Danskoj stvara posebnu modnu priču, odjeću radi i od reciklirane plastike iz oceana
P

Svoju dansku avanturu planira nastaviti i dalje, a svoj brend proširiti i do mladih Hrvatica. A za one koji bi se htjeli okušati u modnom svijetu ima i nekoliko savjeta.

Ne propustite

Počela je fotografijom, krenula u modne vode, a potom je shvatila da njen pravi poziv leži u dizajniranju vlastite odjeće. Prošla je put od Koprivnice do europske modne scene, a za njene kolekcije znaju u brojnim europskim zemljama.

Ona je Petra Grobensky, mlada dizajnerica koja živi u Danskoj, no nije zaboravila svoje korijene. Kada se s devet godina učlanite u modnu agenciju, a s deset imate svoj prvi catwalk, jasno je da vam je modni svijet u krvi. Nije mnogo trebalo da Petra shvati da želi sama stvarati svoj modni izričaj.

– U tinejdžerskim danima krenula sam sa šivanjem vlastite odjeće jer sam htjela nositi nešto unikatno i jedinstveno. Izgleda da me moda nekako pratila oduvijek – prisjeća se ona.

Petra Grobensky // Foto: Jakub Biben

Nakon što je počela studij Komparativne književnosti u Zagrebu i počela sudjelovati u snimanju filmova, saznala je da Danska nudi odlične uvjete za studente i besplatne studije. Tada je počela priča sa stvaranjem njenog brenda.

– Odlučila sam se odseliti te se prebaciti na studij Design, Technology and Business. Tamo sam radila sam nekoliko studentskih poslova te sam imala priliku vratiti se modelingu. Tada sam shvatila da je moda bila i ostala moja prva ljubav. Kroz rad sam upoznala sadašnju poslovnu partnericu te smo krenule u suradnju i stvorile Belle Époque Fashion, modni bend koji predstavlja kombinaciju dansko-hrvatskih karakteristika – kaže Petra.

Foto: Jakub Biben

Naziv brenda nije slučajan. Belle Époque, izraz za specifičan duh vremena u Europi, sa sobom nosi značenje koje Petra nastoji dočarati svojim kreacijama.

– Oduvijek sam bila inspirirana razdobljem Belle Époquea u povijesti i onome sto ono predstavlja. Razdoblje je to ispunjeno optimizmom, regionalnim mirom, ekonomskim prosperitetom, tehnološkim, kulturnim i znanstvenim inovacijama, skladom i stabilnošću. Kao takvo, poslužilo je kao nadahnuće za naš modni brend. Sve navedene značajke naš brend uklapa u način razmišljanja, rada, dizajniranja i komunikacije. Naravno, tu su i snažne, poduzetne i proaktivne žene prošlosti i današnjice koje su inspirirale trenutnu kolekciju – smatra naša kreativka.

No, njoj nije samo cilj stvoriti privlačan dizajn i komad odjeće koji će se nositi, a potom zaboraviti. U sve to unosi i dozu promišljanja o okolišu, održivosti i stvarnosti u kojoj živimo.

Foto: Jakub Biben

– Težimo proizvoditi modu koja je održiva, nešto što je u današnjem svijetu, u kojem tekstilna industrija i masovna moda stvaraju velike probleme za okoliš, smatramo, izuzetno bitno. Naša odjeća jedinstvenog je dizajna, izrađena je u ograničenom broju primjeraka (samo sto komada određenog modela), u humanim uvjetima rada unutar Europske unije. Koristimo samo provjerene materijale u izradi, a tu su i proizvodi od organskog pamuka koji je puno ugodniji za kožu te njegova proizvodnja ne zagađuje tlo, kao i proizvodi od umjetne (PU) kože – opisuje nam Petra.

S tim u skladu, priprema nešto posebno – kolekciju napravljenu od potpuno recikliranih materijala i to, ni manje ni više nego plastike!

– Sve što zaradimo prodajom ove kolekcije, ulažemo u sljedeću koja će u potpunosti biti izrađena od reciklirane plastike sakupljene iz oceana – otkrila nam je Petra.

Također, okrenuti su i pomoći ženama koje su prošle kroz najgore životne kušnje i suočile se s dijagnozom raka i svime što takva bolest donosi u životu.

– Trenutno s udrugom SVE za NJU, koja pruža psihološku pomoć ženama oboljelim i liječenim od raka, provodimo donatorsku kampanju s ciljem prikupljanja sredstava za pomoć rada udruge. Za svaki kupljeni odjevni predmet iz Hrvatske, doniramo udruzi 10 posto od iznosa. Pandemija koronavirusa na neko je vrijeme pauzirala kampanju, no ona je sada ponovno aktivna. Prikupljena sredstva, a cilj nam je sakupiti 50.000 kuna, omogućit će daljnji rad udruge SVE za NJU koja podiže svijest žena o raku te kroz program Centra za psihološku pomoć „Riječi liječe“ pruža besplatnu stručnu psihološku podršku oboljelima i članovima obitelji, sada potrebniju više no ikad. Kao brend koji je nastao od strane žena za žene i koji brine o svijetu u kojem nastaje, ovom akcijom želimo pomoći borkinjama u trenucima u kojima im je najteže – kaže dizajnerica.

Foto: Simon Vemmelund

Proces stvaranja modne kreacije složen je i uvijek drugačiji, a inspiracija može doći s raznih strana, kada joj se nadate i kada ni ne računate na nju.

– Inspiraciju crpim kroz konstantno učenje iz područja umjetnosti i arhitekture, žena prošlosti i sadašnjosti, glazbe i kulture. Modne komade dizajniram kroz veličanje života kao takvog, uvažavajući individualnost, jednakost i raznolikost svih žena. Ideje nalazim na putovanjima, na stranim i poznatim ulicama, u muzejima, na koncertima, u prirodi, ljudima – zaista, svugdje oko sebe. Ako zapazim boju ili linije koja mi se sviđaju fotografiram ih mobitelom i spremim za kasnije ili ih pak iscrtam u notes. Radno vrijeme ne postoji, u poslu sam od trenutka kada se probudim pa do trenutka kad idem spavati – priznaje Petra.

Danska joj je, kaže, ponudila iznimne uvjete za razvoj karijere i za novi život, kakve možda u Hrvatskoj nikada ne bi ni mogla dobiti, a tamo sada nije ni sama.

– I prije toga sam htjela iskusiti život izvan granice Hrvatske, barem na neko vrijeme, te se obrazovati unutar područja dizajna, Danska se činila i pokazala kao izvrsna prilika te sam se prijavila i uspjela tamo upisati studij. Danas znam da je to bila dobra odluka. Nakon godinu dana, u pridružio mi se i brat Luka koji u Danskoj studira marketing i prodaju. Odlazak u Dansku, studiranje s raznolikom skupinom studenata iz cijelog svijeta, poznavanje skandinavske kulture, dosta različite od naše, proširilo je moje vidike i ohrabrilo me za poduzetničke pothvate. Čini mi se da prilika ima i u Hrvatskoj, međutim još uvijek ne na razini na kojoj bih ja voljela djelovati – govori naša dizajnerica.

I sam život u toj zemlji sviđa joj se. Razlike u stilu života između Hrvatske i Danske bile su odmah očite, klima je drugačija, navike isto tako, a i mentalitet se uvelike razlikuje.

– Vrijeme je većinu vremena hladno i nepogodno, ljeta nisu topla kao naša. Zimi je većinu vremena mrak dok je ljeti obrnuto. Kod njih ne postoji koncept tržnica tako da je sve voće i povrće u trgovačkim lancima, većinom zapakirano u plastiku, uvezeno iz Španjolske, Portugala, Južne Afrike, Italije i slično. Imaju i danskih proizvoda no izbor domaćeg voća i povrća nije toliko širok. Dancima su iznimno važni ekološki proizvodi tako da njih možete naći svugdje, od prehrambenih namirnica, preko sapuna pa čak i do šminke – opisuje nam Petra.

Foto: Simon Vemmelund

Studenti tamo mogu uživati u besplatnom školovanju, dobrom sustavu studentskih stanova te bespovratnu novčanu potporu države ako ste student iz inozemstva koji radi barem 12 sati tjedno. Ispiti su drugačiji. Radi se u grupama te ne postoje testovi već projekti koji se rade za postojeće tvrtke. Znanje se najviše prikuplja praksom, što studente osposobljava za poslovan svijet, kaže nam Podravka u Danskoj.

U slobodno vrijeme Danci vrlo često jedu vani, vole druženja uz večere u luksuznijim restoranima. Kod kuće vole igrati društvene igre, a preko vikenda putuju u kuću ili vikendicu pokraj jezera ili mora. Imaju više praznika nego kod nas, a radni dan traje otprilike od 10 ujutro do 6 poslijepodne. Također je primijetila sam da u većini kućanstva nema kada već samo tuševa, a stanovi i kuće su uređeni u minimalističkom skandinavskom stilu.

No, unatoč boljim uvjetima, povremeno ju “udari” nostalgija.

– Za Dance se također kaže da su hladni ljudi no ja bih rekla da su rezervirani. Drže se svojih prijatelja i treba vremena da ih se upozna i da oni vas upoznaju, no kada se ostvari ta bliskost vrlo su srdačni i spremni pomoći. To je barem moje iskustvo. Primjetno je da su svi zadovoljni većinu vremena, vole uživati i gostiti se kada god stignu. Mislim da na to uvelike utječe uređenje države i činjenica da svi imaju otprilike podjednako za dobar i ugodan život. Koliko god su neke okolnosti bolje, mogu reći da mi Hrvatska zaista ponekad nedostaje. Nadasve toplina sunca, mora i ljudi – priznaje Petra.

Svoju dansku avanturu planira nastaviti i dalje, a svoj brend proširiti i do mladih Hrvatica. A za one koji bi se htjeli okušati u modnom svijetu ima i nekoliko savjeta.

Mladima koji već znaju što im je strast te žele ući u taj svijet, bilo da je moda ili nešto drugo, poručila bih da budu inovativni, uporni i konzistentni u radu. Da stvaraju nova poznanstva, da prate što rade već uspješni ljudi u tom području, da se educiraju na razne načine, bilo kroz školu, seminare ili online medije. Također, poručila bih da budu sanjari i da je sve moguće, međutim da budu i realistični jer između ideje i uspjeha stoji jako puno posla i neočekivanih situacija. Dobro je imati plan i znati u čemu ste snažni te gdje su vam mane kako biste mogli na tome poraditi. S druge strane, mladima koji još nisu našli ono nešto svoje, poručila bih da se ne brinu već da je izuzetno važno da budu aktivni i isprobavaju razne poslove, hobije i slično. Što ste aktivniji, brže ćete prepoznati svoju strast, svoje vrline – zaključuje Petra Grobensky.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Najbolji od najboljih

Hrvatska sahara – Podravina adventure u velikom finalu izbora najboljih turističkih proizvoda

Proglašenje i dodjela nagrada u hrvatskom turizmu upravo se privodi kraju u sklopu Dana hrvatskog turizma u Opatiji, u...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×