6.8 C
Koprivnica
Utorak, 26. studenoga 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
neizvjesnost

Pandemija ostavlja trag: Mnogi se osjećaju nesigurno pa se “liječe” čašicom, porasla je prodaja “unučića” i marihuane
P

Danas se ljudi ne znaju nositi sa situacijom koja im je teška i izlaz traže u onome što im se u tom trenutku čini najjednostavnije i možda najprivlačnije, kaže psihologinja Mirjana Nazor.

Ne propustite

Promet trgovaca iz ožujka i travnja lani, kad su građani zbog lockdowna u pandemiji koronavirusa gomilali zalihe brašna, kvasca, šećera, toaletnog papira i ostalih osnovnih namirnica kao da će smak svijeta, teško će se ponoviti. Prodaja špeceraja i druge robe široke potrošnje, uz češće kuhanje i boravak kod kuće, stabilizirala se, tvrde trgovci. No zbog zatvaranja pa djelomičnog otvaranja kafića te psihoze u tzv. novom normalnom za koje nitko ne zna koliko će trajati, mnogi neizvjesnost, iščekivanje, stres, krate kojom čašicom više pa prodaja alkoholnih pića u maloprodaji ruši sve rekorde, piše Večernji.hr

U vrijeme potpunog zatvaranja ugostiteljskih radnji i kafića bilježio se rast i od 30 do 35 posto, a posljednjih tjedana, otkako je dopušten rad terasa, od sredine ožujka, prodaja je i dalje 10 do 15 posto viša u odnosu na prosjek prije pandemije.

– Prodaje se puno, a dok su kafići bili zatvoreni, prodaja je bila luda – i ne samo alkoholnih pića svih kategorija, nego i vina i piva, kave, čaja. Ljudi se vjerojatno i više druže doma, što je dodatno potenciralo taj rast – kaže predsjednik uprave NTL-a Martin Evačić.

Slično kažu i u Studencu i Konzumu.

– U početku je porast bio jače vidljiv na jeftinijim jakim alkoholnim pićima s većim udjelom alkohola, za što možemo pretpostaviti da su se koristila i kao dezinficijensi ili antiseptici – kažu u Konzumu.

Dodaju kako se utjecaj samo djelomičnog otvaranja kanala HoReCa (hoteli, restorani, kafići) osjeća i dalje pa se trend rasta prodaje alkoholnih pića zadržao i u prvom tromjesečju ove godine. Mala pakiranja alkohola od 0,1 litru, koja neki zovu “putnima”, a neki od milja i “unučićima”, koja se obično prodaju uz blagajne, vjerojatno su i najtraženija, što se vidi i po odbačenim bočicama oko dućana i klupa u bliziniističu.

Neizvjesnost je najgora

Psihologinja Mirjana Nazor kaže kako je u vrijeme kad nisu radili kafići, a i sada, kupnja alkohola u maloprodaji izlaz za mnoge. Vjeruje i kako je porasla prodaja marihuane i ostalih droga.

– Ljudi se naprosto osjećaju nesigurno, loše, boje se budućnosti, što će biti. Osjećaju frustriranost i rješavaju je alkoholom – napominje i kaže kako sadašnja situacija, na žalost, može i eskalirati jer se pandemiji teško može prognozirati kraj.

– Najgore je stanje neizvjesnosti, hoće-neće, što kod nekih stvara neizdrživu napetost. Neki će se, naravno, zbog toga okrenuti molitvi i meditaciji, a neki alkoholu – objašnjava psihologinja te dodaje kako bi situacija bila bolja da godinama nismo zanemarivali mentalno zdravlje za koje briga počinje od vrtića, a u nas je to još uvijek “čudan” pojam kojemu se ne pridaje puno pažnje i misli se kako je nepotrebno o tome razgovarati.

– Izuzetno je bitno kako se ljudi osjećaju, je li im teret koji nose na leđima pretežak… Danas se ljudi ne znaju nositi sa situacijom koja im je teška i izlaz traže u onome što im se u tom trenutku čini najjednostavnije i možda najprivlačnije – zaključuje Nazor.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Alkohol

Sjeo za volan s više od 2,5 promila bez vozačke, sud ga ekspresno “proslijedio” do najbližeg zatvora

Sveti Petar Čvrstec bio je poprište zaustavljanja 31-godišnjeg vozača koji je vozio pod utjecajem alkohola od 2,74 promila i...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×