Ministarstvo unutarnjih poslova u javnu raspravu uputilo je izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama, piše jutarnji.hr. Time će se u zakon uvrstiti električni romobili koje će se definirati kao osobna prijevozna sredstva čiji radni obujam nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,25 kW i koja na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 kilometara na sat. Uz spomenute romobile, promjene se odnose i na monocikle s motornim ili električnim pogonom.
Ministarstvo unutarnjih poslova za isti medij objasnilo je kako će svi električni romobili, prođe li prijedlog, kao i oni sa sjedećim mjestom, morati biti homologirani i registrirani kako bi mogli sudjelovati u prometu na cestama. Isto vrijedi za električne bicikle. Svi kojima je snaga veća od 0,25 kW te razvijaju brzinu veću od 25 kilometara na sat, također će morati biti homologirani i registrirani.
MUP smatra kako će odredbe dovesti do pada prodaje vozila sa sjedećim mjestom, a građani koji već imaju takve električne romobile imat će povećanje troškova. Uz to, mikro i mali poduzetnici koji se bave iznajmljivanjem električnih romobila sa sjedećim mjestom neće se moći baviti djelatnošću ako ta vozila ne registriraju.
MUP predlaže da električne romobile mogu voziti osobe starije od 14 godina, i to po biciklističkoj stazi ili traci. U slučaju vožnje po nogostupu, imao bi se pravo kretati brzinom pješaka, odnosno maksimalno pet kilometara na sat. Pojašnjavaju, nadalje, kako se biciklist, ako nema biciklističke staze, mora spustiti na kolnik, a korisnik električnom romobila ići na nogostup. U protivnom prijeti kazna od 500 kuna.
Mlađi od 16 morat će imati zaštitnu kacigu
Sugovornici Jutarnjeg smatraju kako bi električne romobile trebalo izjednačiti s biciklima i omogućiti im vožnju po kolniku, napominjući kako će teško kontrolirati brzinu po nogostupu jer je vozilom teškom upravljati pri brzini od pet kilometara na sat.
Zakonodavac propisuje da korisnik električnog romobila noću mora koristi reflektirajući prsluk, a mlađi od 16 godina koji ga voze morat će nositi zaštitnu kacigu.
Napominju kako navedenim zakonom nisu obuhvaćeni električni bicikl pa ostaje nejasno kojim se oni površinama smiju kretati ili koja je njihova maksimalna dopuštena snaga i brzina.
U prijedlogu zakona govori se i o automatiziranim vozilima u kojima, između ostaloga, osoba ne bi trebala sjediti na vozačkome mjestu. Predlaže se i povećanje kazne za prebrzu vožnju, s 500 na 1000 kuna. Pauk će moći ukloniti auto parkiran na mjestu za punjenje električnih vozila, a oni koji voze i razgovaraju na mobitel pomoću slušalica, smjeli bi imati samo jednu, piše jutarnji.hr.