Zajednica tehničke kulture grada Ludbrega posebnu pozornost posvećuje radu s djecom kako bi ih upoznala s različitim područjima tehničke kulture i popularizirala tehničku kulturu, pogotovo među mladima, i to na zabavan i zanimljiv način.
Lani su pokrenuli seriju različitih aktivnosti od automatike, robotike i radiokomunikacija, radionica tehničkog crtanja, 3D printanja, izrade božićnih LED čestitki do programiranja.
Za osnovnoškolce i srednjoškolce, protekle su godine, tako, priređene razne radionice u organizaciji Zajednice, a s njima nastavljaju i u 2022.
U početnom programiranju koristila se Micro:bit pločica za jednostavno programiranje, vezalo se programiranje manjih senzora i motorića, da bi na naprednom programiranju polaznici učili kako upravljati mini vozilom Mcqueen. Djevojčice su tom prilikom same isprogramirale svoje autiće i dale im imena.
– Micro:bit je koristan za početke, jer daje uvid kako razmišljati kao programer te koje naredbe upotrebljavati. Odlična je priprema za buduće satove informatike, jer već s jednom radionicom djeca stječu nove vještine – kažu u Zajednici.
Zanimljivo je bilo na radionicama 3D printanja gdje su polaznici učili koristiti program kojim se oblikuje 3D predmet, zatim kako ga prenositi na printer i kako printer funkcionira.
– Pokazali su se kao nevjerojatni kreativci te su na kraju, osim personaliziranih ukrasa za ključeve nastale i različite životinje, prsteni, dvorci. Uređaji su posuđeni iz Gradske knjižnice u Ludbregu te vraćeni, pa djeca mogu sama posuđivati, raditi i vježbati kod kuće – ističu.
U sklopu sekcije Radiokomunikacije, osim tehničkog dijela polaznici vježbaju i praktični dio traženja radio-odašiljača po terenu.
– Radionice se odnose i na podršku za takmičenja, no većina je za šire obrazovanje djece i mladih u tehnici. Oni danas imaju specifične interese, pa smo priredili i radionicu neizostavne LEGO robotike na kojoj su kroz igru kombinirali i konstruirali svog stvarnog robota s kodiranjem i širili maštu – pojašnjavaju u Zajednici tehničke kulture grada Ludbrega.
Polaznici su, pritom, razvijali sposobnosti, znanja i vještine u izgradnji i dizajniranju te programiranju i upravljanju robotima u okvirima inženjerske, tehnološke, računalne i matematičke znanosti, odnosno STEM-u.