Prije pet godina Varaždinska, Međimurska i Koprivničko-križevačka županija zajedno su donijele zajednički strateški dokument pod nazivom Master plan za integrirani prijevoz putnika, o razvoju suvremenog prijevoza putnika za područje cijele regije sjeverne Hrvatske.
Inicijativu za početak provedbe tog Master plana, iako samo na jednom subregionalnom području, pokrenuli su Grad Ludbreg i susjedne općine: Martijanec, Mali Bukovec, Veliki Bukovec i Sveti Đurđ. Zajedno su, kao partneri, naručili i pokrenuli izradu Studije razvoja sustava održivog javnog prijevoza i sustava nemotorizirane mobilnosti za Grad Ludbreg i općine Martijanec, Sveti Đurd, Veliki Bukovec i Mali Bukovec, koja će obuhvatiti područje tih pet jedinica lokalne samouprave. Studija će predložiti ciljeve i mjere razvoja, a koji će se uklopiti u plan više razine, tj. u Master plan za integrirani prijevoz putnika. Inicijativa za promjenu paradigme u prometnom sustavu u regiji Sjever krenula je iz Ludbrega zato što je ludbreško područje gospodarski vrlo razvijeno i radno intenzivno, a potrebe za javnim prijevozom su značajne. Isto područje ima na raspolaganju željeznicu, županijski linijski autobusni prijevoz, bicikli se koriste u velikoj mjeri, ali svi ti sustavi nisu povezani na način da jedan drugoga nadopunjuju, tj. treba ih integrirati.
Nositelj izrade studije je Savez za željeznicu, a studiju financiraju Grad Ludbreg, Općina Martijanec, Općina Mali Bukovec, Općina Veliki Bukovec i Općina Sveti Đurđ iz vlastitih proračuna grada i općina. Anketa među građanima i brojanje prometa provodit će se tijekom ožujka 2022., a završetak studije očekuje se početkom lipnja 2022.
Studija će imati strateški i provedbeni karakter te je preduvjet za aplikaciju za sredstva iz fondova Europske unije, a kojima EU izdašno potiče razvoj zelenog javnog prijevoza putnika te pješačke i biciklističke infrastrukture u urbanom i regionalnom prometu i prostoru
Grad Ludbreg, kao glavni partner, potpisao je Ugovor o izradi Studije sa udrugom Savez za željeznicu, koja je svojim referencama dokazala sposobnost za taj posao. Nevladina udruga Savez za Željeznicu u 14 godina djelovanja sudjelovala je, kao partner ili kao voditelj izrade, u izradi velikog broja studija i planova razvoja održivih prometnih sustava, obavila veliki broj istraživanja na temu suvremenog javnog prijevoza i teretne logistike te je sudjelovala u 6 međunarodnih istraživačkih EU projekata vezanih za održive sustave prijevoza putnika i održivu teretnu logistiku.
Suvremeni javni urbani i regionalni prijevoz putnika bazira se na principu ‘jedna karta za sve oblike prijevoza’, tj. za autobuse, tramvaje, željeznicu, podzemnu željeznicu i takva je dio modela tzv. integriranog prijevoza putnika. Javni prijevoz mora biti dostupan svima, uvijek i svugdje i mora biti cjenovno prihvatljiv, što znači da se prijevozne karte subvencioniraju novcem iz proračuna Republike Hrvatske, županija, gradova i općina. To se, u konačnici, višestruko vraća zajednici kroz povećani gospodarski rast i povećanu kvalitetu života građana.
Uz suvremeni i zeleni javni prijevoz vrlo je važno razviti i kvalitetnu pješačku i biciklističku infrastrukturu, kako bi udio pješačenja i bicikliranja porastao na znatno veću razinu u odnosu na današnju. Javni prijevoz, pješačenje i bicikliranje međusobno se nadopunjuju i zajedno stvaraju pozitivnu spiralu održivog i učinkovitog prometnog sustava.