-2.1 C
Koprivnica
Subota, 23. studenoga 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Babić (SDP) poručio županijskim turističkim čelnicima: Prestanite kukati i počnite raditi!
B

Ne propustite

Tomislav Babić, član Županijske skupštine i potpredsjednik SDP-a Koprivničko-križevačke županije, osvrnuo se na negativne stavove županijskog vodstva i vodstva županijske Turističke zajednice prema Hrvatskoj turističkoj zajednici.

Povod za osvrt bio je napis u jednom lokalnom tjedniku, a Babićevo priopćenje prenosimo u cijelosti.

”Kao stanovnika Koprivničko-križevačke županije, ali i kao člana Županijske skupštine žalosti me činjenica da vodeći ljudi naše Županijske turističke zajednice gospoda Koren i Mihevc konstantno izgovore za svoj nerad pronalaze u Hrvatskoj turističkoj zajednici.

Najnoviji primjer je napad na HTZ zbog raspodjele financijskih sredstava namijenjenih za oglašavanje. Da je g. Koren malo bolje proučio rezultate dolazaka gostiju u našu Županiju ne bi imao razloga sumnjati u intelekt ministra turizma g. Darka Lorencina koji, usput rečeno, trenutno vodi ministarstvo turizma u godini u kojoj RH bilježi rekordnu turističku sezonu od osamostaljenja.

U 2014. godini na području naše Županije boravilo je ukupno 16.764 gostiju što čini 0,12% dolazaka u RH (13.128.416). Ti gosti ostvarili su 31.568 noćenja odnosno 0,05% ukupnog broja noćenja na području RH(66.483.948) prema tome ukoliko smo dobili 2,36% od ukupnog dijela sredstava rekao bih da smo dobro i prošli.

Još više me iznenadilo čuđenje gospode Korena i Mihevca kako je 75% sredstava namijenjeno oglašavanju u inozemstvu jer smo isto tako u 2014. godini u odnosu na 2013. ostvarili 20,5% više dolazaka stranih gostiju koji su imali 42,6% više noćenja nego 2013. dok domaći gosti bilježe pad i u dolascima i u noćenjima. Ovdje moram napomenuti da je većina tog porasta generirana u Koprivnici koja bilježi rast od 33,5% dolazaka stranih gostiju i rast od čak 63,8% noćenja kod stranih gostiju, ali isto tako, suprotno trendu koji je prisutan u Županiji, Koprivnica također bilježi rast i domaćih gostiju. Razlog tome vjerojatno leži u sve većoj popularnosti Renesansnog festivala koji iz godine u godinu raste, a taj isti festival je očigledno trn u oku g. Korenu s obzirom da prijašnjih godina Županija uopće nije pratila festival, a ove godine se župan Koren, kao predsjednik TZ Županije nije udostojio niti pojaviti na otvaranju najveće turističke manifestacije u našoj Županiji. Da je Renesansni festival najveća turistička manifestacija ovog kraja potvrdila je i HTZ uvrštavanjem festivala u Top 11 turističkih događanja na području Republike Hrvatske i dodjelom 200.000,00 kn bespovratnih sredstava, što je ujedno i prvi put da je bilo koja manifestacija iz naše Županije uvrštena u TOP 11 manifestacija, ali naravno da to gospodina Korena ne zanima.

Ovdje valja napomenuti da Županija oglašavanje u lokalnim medijima vjerojatno može pokriti iz sredstava koja su u proračunu Županije namijenjena promidžbi koja nisu mala i u 2013. godini iznosila su 269.000,00 kn samo za elektroničke medije dok podatak za tiskane medije nemam. Isto tako lokalno oglašavanje moglo bi se pokriti i iz plaća županijske izvršne vlasti koja na plaće troši oko 1.000.000,00 kuna godišnje ili malim smanjenjem plaća djelatnika u turističkoj zajednici gdje troje djelatnika troši na plaće više od 500.000,00 kn. Pa vi izračunajte kakve su to prosječne plaće.

Ono što je generalni problem turizma u našoj Županiji nije HTZ već nesposobnost i nepostojanje interesa vodećih ljudi za turizam i njegov razvoj.

Tko prijeći Županijsku turističku zajednicu da osmisli programe kojima bi privukla turiste u naš kraj. Naš kraj priroda je podarila rijekom Dravom koja je u europskim razmjerima jedna od najljepših rijeka baš u dijelu koji prolazi kroz našu Županiju – ne zovemo je bez veze Europska Amazona. O ušću Mure u Dravu kao rezervatu biosfere ne treba trošiti riječi. Ljudi ovog kraja pokrenuli su svjetski poznati i priznati pravac slikarstva – naivu, o čijim vrijednostima ne treba također trošiti riječi. Nadalje tu su Stari grad u Đurđevcu i Stari grad Kalnik kao iznimni lokaliteti. Označeni su kilometri i kilometri biciklističkih staza. Lovni i ribolovni potencijali su veliki. Također imamo nekoliko profiliranih manifestacija, poput Spravišća, Picokijade, Podravskih motiva, koprivničkog klizališta, Renesansnog festivala te neke projekte u nastajanju kao što je Country vikend koji bi se smislenim ulaganjima zasigurno mogli podići na još viši nivo. Našem turizmu nedostaju smještajni kapaciteti, bolja povezanost lokalnih proizvođača hrane i povezanost svih tih prirodnih i društvenih prednosti u neke smislene programe kojima bi se uistinu počelo privlačiti turiste u naš kraj jer smatram da uistinu imamo što ponuditi.

Najveći dosezi naše turističke zajednice su ponašanje kao koka nesilica pa snese jedno jaje tu, drugo tamo. Na raznošenje jaja po svijetu troše se enormni iznosi na dnevnice i troškove putovanja od Beča, Praga, Bruxellesa, Milana, preko Pariza pa sve do New Yorka, a povrat od tog projekta je gotovo nikakav jer još uvijek nemamo podatke koliko je turista s područja gdje su jaja “snijeta”, došlo uistinu pogledati svjetski centar naive. Pri tome moram napomenuti da sam projekt “Pisanica od srca” nije loš već je loše sve što bi taj projekt trebalo pratiti, a to se mjeri kroz dolazak gostiju koje smo tim pisanicama privukli. Na kraju „Pisanica od srca” izgleda kao dobar paravan za putovanje gospode Korena, Pala, Sobote, Mihevca po svijetu na naš račun.

Nešto čime se naša turistička zajednica također ponosi je i to da jednom godišnje dovede pun autobus “svetih Martina” koji se na naš račun kod nas dobro provedu. Model sufinanciranja svih manifestacija je također skroz krivi. Pokušava se sufinancirati sve i svašta bez ikakvog jasnog cilja i vizije. Dakle potrebno je odrediti prioritete i jasan smjer kojim želimo ići. Honorirati izvrsnost, a ne kroz sredstva namijenjena za turizam “kupovati” glasove te ići linijom nezamjeranja nikome.

Zbog svega navedenog molim vodeće ljude turističke zajednice županije da prestanu kritizirati HTZ i sve ostale i ozbiljno se prihvate posla jer potencijal definitivno imamo. Za iskorištavanje tog potencijala imamo resurse, a na turističkoj zajednici je da sve te prednosti ujedini u neke smislene proizvode i putem postojećih turističkih posrednika ponudi ih tržištu koje definitivno postoji.

Stoga gospodo Koren i Mihevc prestanite kukati i počnite raditi jer kako kaže stara narodna “Pomogni si sam pa će ti i Bog pomoći” ili u ovom slučaju HTZ.”

Tomislav Babić, član Županijske skupštine i potpredsjednik SDP-a Koprivničko-križevačke županije

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Najbolji od najboljih

Hrvatska sahara – Podravina adventure u velikom finalu izbora najboljih turističkih proizvoda

Proglašenje i dodjela nagrada u hrvatskom turizmu upravo se privodi kraju u sklopu Dana hrvatskog turizma u Opatiji, u...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×