Lipanj samo što nam nije došao, već nam ozbiljno kuca na vrata, a to znači da su pred nama topli ljetni mjeseci u kojima ćemo osvježenje tražiti u omiljenoj slastici – sladoledu.
Vole ga i stari i mladi, najbolji je način za rashladiti tople ljetne večeri, stoga smo odlučili provjeriti kakve su cijene sladoleda u najpopularnijim koprivničkim slastičarnicama i hoće li sladoledari podizati cijene zbog povećanja troškova sastojaka (mliječnih proizvoda, baza, voća, voćnih aroma, jaja, čokolade i ostalih dodataka).
Među najpopularnijim slastičarnicama u Koprivnici svakako su Slatke delicije, koje osim osnovnih sladoleda s već dobro poznatim okusima (vanilija, čokolada, jagoda..) u svojoj ponudi sadrže i takozvane premium sladolede, koji dolaze s različitim dodacima poput komadića čokolade ili preljeva.
Cijene sastojaka porasle, kuglica poskupjela za jednu kunu
– U našoj ponudi kuglica običnog sladoleda je osam kuna, dok kuglica premium sladoleda iznosi devet kuna. Kao što svi znamo, poskupjele su namirnice i sastojci, sukladno tome, bili smo primorani podići cijenu, ali samo za jednu kunu za razliku od prošle godine. Više od toga nećemo intervenirati, cijena će biti fiksna – rekla nam je zaposlenica Slatkih delicija.
Tradicionalno najpopularnije slastičarnice u Koprivnici jesu one smještene na Zrinskom trgu, Stefano i Korzo, čiji vlasnici, osim s povećanjem cijena namirnica, muku muče i s radovima na Zrinskom trgu, zbog kojih ovo ljeto neće imati mogućnost otvaranja terase, a samim time im je i smanjen ukupni promet.
Zbog djece nismo imali srca dizati cijenu u ‘nebo’
– Prema dogovoru s većinom drugih sladoledara, cijena sladoleda za ovu godinu iznosit će osam kuna po kuglici, bez obzira na to žele li klijenti klasične ili premium okuse. Mali je problem oko toga što su premium sladoledi skuplji za jednu kunu, pogotovo u nabavi, pa kada netko dođe i naruči pola kuglice običnog i pola kuglice premium sladoleda, nemamo baš nekog profita – napominje Vladimir Rus, vlasnik slastičarnice i caffe bara Stefano.
Smatra da je cijena korektna za sve klijente.
– Vodimo se time da nikome ne želimo uskratiti sladoled zbog visokih cijena, pogotovo zato što su upravo oni naša najveća klijentela, tako da nismo imali srca dizati cijene u ‘nebo’, jer onda bi si djeca teško priuštila kuglicu sladoleda koja ih veseli. Međutim, najveći problem naše lokacije jesu ovi radovi na Zrinskom trgu koji su nas snašli nakon dvije godine pandemije koronavirusa. Mi smo poznati po tome da imamo veliku terasu, nažalost ove je godine nećemo imati, ali dobra je vijest da imamo bočnu terasu koja je u funkciji i donekle nam spašava promet – zaključio je Rus.
Sličnog mišljenja je Neim Ristemi, vlasnik slastičarnice Korzo, koji napominje da je imao terasu sa 16 stolova, ali zbog radova na Zrinskom trgu prisiljen je raditi samo u unutrašnjosti svog ugostiteljskog objekta.
Zbog radova na trgu zabilježili pad od 100 posto
– S obzirom na konkurenciju i stanje na tržištu, kuglica kod nas stoji sedam kuna, što je jednu kunu skuplje u odnosu na prošlu godinu. Cijene namirnica od kojih se radi sladoled otišle su u ‘nebo’, pogotovo baze bez kojih je sladoled nemoguće napraviti. A što se tiče ovih radova na Zrinskom trgu zbog kojih smo ostali bez terase, zabilježili smo pad prometa od čak 100 posto. Kako ćemo preživjeti ljeto to nitko ne zna, bez terase je nemoguće raditi, pogotovo u ljetnim mjesecima. Sve namirnice su poskupjele za 30 do 50 posto, a gdje su još troškovi dobavljačima koji su iz Osijeka, Rijeke ili Zagreba. Iskreno, ako ćemo biti primorani, podizat ćemo cijenu sladoleda, ali to nam ništa ne znači, jer bez prometa na terasi nema ni profita – rekao je Ristemi.
Prema svemu što su nam rekli vlasnici koprivničkih slastičarnica, cijene su, ipak, neusporedivo jeftinije nego na Jadranskom moru, gdje se kuglica sladoleda kreće između 10 i 15 kuna, ovisno ljetujete li sjevernije ili južnije.