Dražen Pros, zamjenik ministra poduzetništva i obrta, nakon ministrova kratkog obraćanja punog velikih brojaka, stručne terminologije i naših upita, obavijestio nas je da smo čuli sve što smo trebali.
Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture u svom današnjem radnom posjetu Koprivničko-križevačkoj županiji provozao se prugom od Koprivnice do Botova i prvi put tom prilikom, izuzmemo li situaciju s migrantima, putnici su imali priliku iskrcati se na ovoj željezničkoj postaji.
Iako su izjave za medije protokolom bile predviđene u Botovu, nismo saznali ništa što već nismo znali jer ministar nije bio raspoložen za pitanja novinara.
Dražen Pros, zamjenik ministra poduzetništva i obrta, nas je nakon ministrova kratkog obraćanja punog velikih brojaka, stručne terminologije i naših upita, za dodatna pitanja obavijestio da smo čuli sve što smo trebali.
– HŽ infrastruktura je u kompletnu obnovu pruge od Koprivnice do graničnog prijelaza Botovo, dakle za petnaestak kilometara uložila 116 milijuna. Radovi će biti gotovi za nekih mjesec dana, a ovo je važno jer je ovo međunarodni mediteranski koridor i očekujemo da će do 2020. biti kompletna dvokolosječna pruga od graničnog prijelaza do Zagreba – istaknuo je Hajdaš Dončić i objasnio kako će čak 85 posto sredstava namijenjenih željezničkoj infrastrukturi ići na ovaj pravac jer su jedino ovdje opravdana tako visoka ulaganja.
Razloge, osim da se radi o vrlo važnom koridoru, nismo imali prilike saznati. Zašto je Koprivničancima ova trasa od iznimne važnosti nije znala objasniti ni Vesna Želježnjak, gradonačelnica Koprivnice, koja tvrdi da taj dio, dakle pruga od Koprivnice do Botova, uopće ne spada u područje Koprivnice, ali da se može opravdati činjenicom da imamo industriju, turizam i Kampus.
Što se tiče industrije, ova trasa je važna jer ipak ovdje najčešće prometuju teretni vlakovi. I turizam možemo opravdati činjenicom da bi nam prugom preko Botova do grada mogli stizati turisti iz susjedne nam Mađarske. S druge strane, revitalizacija jezera Šoderica također se može protumačiti kao svojevrsna turistička atrakcija, ali kako stvari stoje, do nje se vlakom ne može jer vlak na Botovu ne staje. Ali kakve ovo veze ima s Kampusom, doista nije jasno. Gradonačelnica je spomenula otvaranje novih studijskih grupa intermodalnog prijevoza, ali koja je direktna veza te studijske grupe i baš ove pružne trase, tek ostaje za vidjeti. A možda se u narednim godinama studenti iz Mađarske odluče na studijsku razmjenu u Koprivnici pa će imati direktan prijevoz do grada.
Već je spomenuto da se putnički vlak na Botovu ne zaustavlja stoga se postavlja pitanje što građani Koprivnice imaju od ovog stajališta u koje je uloženo 187.000 kuna bez PDV-a.
Mnoga pitanja ostala su otvorena, baš kao i ono o tajmingu ministrova dolaska u Koprivnicu. Zasigurno je, da se malo našalimo, došao najaviti vrlo skori završetak radova, kako pružnih tako i onih na Podravskom ipsilonu.
– Dosta napora i energije utrošeno je u niveliranje ovog projekta, ali za dva mjeseca, ako posluži vrijeme, bit će otvorena dionica do Križevaca – zaključio je ministar kada se vratio u koprivnički kolodvor.