Ako je suditi prema odlukama objavljenima na službenim stranicama Grada, a koje se dotiču javne nabave u aktualnoj godini, gradski čelnici uskoro se planiraju pozabaviti najprometnijim križanjem u gradu.
Onim semaforiziranim kod podvožnjaka podno Podravke, gdje se križaju Zagrebačka ulica, Varaždinska cesta i Ulica Ivana Česmičkog.
Riječ je o križanju na kojem svakodnevno nastaju gužve, naročito nakon što je zatvoren nadvožnjak na državnoj cesti, pa se sva vozila iz smjera Đurđevca usmjeravaju kroz grad. Također, u zadnje vrijeme semafori su sve više u kvaru pa se tamo ne zna ‘tko pije a tko plaća’, a sve to riješiti bi se moglo kružnim tokom, koji mnogi već godinama zazivaju.
Upravo to je i u planu gradskim čelnicima, jer u aktima piše kako su za izradu Idejnog projekta za izgradnju kružnog raskrižja na spoju državnih cesta DC2 i DC20 te Starčevićeve ulice, namijenili ove godine 21.500 eura. Na toliko je, da budemo precizniji, procijenjena vrijednost javne nabave.
Ako treba ići ćemo na izvlaštenje
– Imali smo sastanak s Hrvatskim cestama (HC) na temelju kojeg je donesena odluka da se ide u idejno rješenje. Grad će riješiti imovinsko-pravne odnose i projektnu dokumentaciju, a HC radove. Kako bismo od nečeg mogli krenuti, idemo napraviti idejno rješenje, nakon čega ćemo znati kakav je to obuhvat, što treba riješiti od imovinsko-pravnih odnosa, a moramo dobiti i suglasnost policije i ministarstva i kako to već ide po proceduri – rekao nam je Tomislav Golubić, gradski pročelnik zadužen za izgradnju grada.
Sukladno tome, jasno je kako je riječ o dugotrajnom procesu, koji neće tako skoro ‘izaći na vidjelo’, no u Gradu se nadaju da bi se stvari mogle pokrenuti još u aktualnom mandatu. Ipak, prepreku bi mogle predstavljati parcele, koje se nalaze uz sam podvožnjak, a koje bi vrlo vjerojatno smetale kada bi se gradio rotor. Tamo se, inače, nalaze tri parcele, a posebno je kritična ona prva uz samo prometnicu.
– Grad tu mora raditi po zakonu. Ako radiš cestu koja je infrastruktura od interesa za Republiku Hrvatsku, onda se to mora poštivati. Nakon što dobijemo lokacijsku dozvolu, utvrdi se što se mora kupiti i nakon toga radimo parcelaciju. Ako se ne uspijemo dogovoriti s vlasnicima, idemo na proces izvlaštenja. To je tako, tako se to radi, nećemo biti ni prvi ni zadnji. No za sve to ima vremen, riječ je o projektu za koji treba imati strpljenja, ali koliko bi značio za naš grad ne treba posebno pojašnjavati – zaključio je Golubić.
Razmatrano više varijanti
Da su o toj temi pričali s predstavnicima Grada potvrdili su nam i iz Hrvatskih cesta, koje su u nadležnosti prometnica koje se nalaze na spornom križanju.
– Hrvatske ceste d.o.o. i Grad Koprivnica održale su sastanak na kojem su razmatrani zahvati na državnim cestama na području Grada Koprivnice. Između ostalog, jedna od tema je bila i uređenje, odnosno rekonstrukcija raskrižja državnih cesta DC2, DC20 i nerazvrstane ceste (Varaždinske ceste – Starčevićeva ulica), te je razmatrano više varijanti uređenja predmetnog raskrižja, a sve u svrhu definiranja varijante oko uređenja predmetnog raskrižja, kao preduvjeta za definiranje projektnog zadatka za izradu projektne dokumentacije – odgovorili su nam ih Hrvatskih cesta.
Dakle, pregovori su u tijeku, potvrdile su obje strane, ali ideja je još daleko od realizacije i ne treba je očekivati tako skoro, jer prepreka je mnogo, s obzirom na lokaciju i važnost križanja, ali i imovinsko-pravne odnose, koji bi u cijeloj priči mogli biti najveća prepreka. U svakom slučaju, mi ćemo i dalje pratiti kako će se ova priča razvijati…