Sedamnaest godina prošlo je od posljednje Podravkine investicije u gradnju novih proizvodnih pogona, tvornice Dječje hrane. Stoga je 19. siječnja ove godine značajan datum ne samo za Grupu Podravka, nego i čitav koprivnički kraj.
Kao što smo i izvijestili, sredinom siječnja otvorena je nova tvornica, ona za proizvodnju tjestenine. Investicija je to vrijedna više od 15 milijuna eura. Tjestenina pod brendom Zlato polje pakira se i proizvodi s koprivničkom adresom. Razlog više za posjetu novoj, modernoj i potpuno automatiziranoj tvornici i njenim pogonima. Prvi smo posjetili novu tvornicu u pogonu.
Strateška sirovina
Od navedenih 15 milijuna eura investicije u novu tvornicu, 7 milijuna eura koštala je građevinska infrastruktura, a sama tehnologija i montaža ostatak od 8 milijuna.
– Ova potpuno automatizirana tvornica tjestenine proteže se na otprilike 4800 četvornih metara. Treba istaknuti i kako je otvorila 20 novih radnih mjesta za našu lokalnu radnu snagu – ističe Branimir Perković, direktor Sektora proizvodenje u Podravci.
Pojašnjava i kako su postavljene dvije potpuno automatizirane proizvodne linije za kratku i uvijenu tjesteninu.
Usto, tu su i tri visoko automatizirane linije za pakiranje i paletiranje proizvoda. Kapacitet tvornice iznosi gotovo 9000 tona.
– Proizvodimo industrijsku tjesteninu koja će se koristiti za proizvodnju Podravkinih juha te uvijenu i kratku tjesteninu za tržište pod već poznatim brendom Zlato polje – dometnuo je Perković koji je objasnio kako su jedna od najznačajnijih Podravkinih kategorija proizvoda upravo dehidrirane juhe.
– Za njihovu proizvodnju godišnje je od dobavljača potrebno nabaviti oko 3900 tona industrijske tjestenine. Mi, naime godišnje proizvedemo oko 90.000.000 vrećica juha koje u svom sastavu imaju tjesteninu i zbog toga nam je tjestenina strateška sirovina.
To ide “pod ruku” s odrednicama Podravkine Strategije poslovanja od 2021. do 2025. godine – staviti strateške sirovine pod vlastitu kontrolu. Primarni je to razlog ulaganja u nove kapacitete, poput nove tvornice tjestenine. Njime će potpuno kontrolirati proizvodnju strateške sirovine za juhe te osigurati dodatne kapacitete za rast na tržištu.
Zelena politika kompanije
Dodajmo i kako je u prvoj godini planirana proizvodnja industrijske tjestenine za potrebe Podravkinih juha 3900 tona, a za potrebe tržišta više od 2100 tona. U Podravci su planirali i moguće novo širenje te je projektom predviđen dodatan slobodan prostor za širenje kapaciteta.
Inače, tjestenina pod brendom Zlato polje plasira se primarno na tržišta Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine te Sjeverne Makedonije. Nova tvornica predviđa čak 28 različitih modela tjestenina, a uz posebne dodatke poput pira, jaja, špinata ili heljde daje nešto više od 40 različitih proizvoda. Osim toga i ambalaža se može 100 posto reciklirati. To je samo jedan mali dio velike Podravkine “zelene politike”.
– Podravkina nova tvornica imat će i sunčanu elektranu kapaciteta 409,5 kW koja će u punom radu proizvoditi oko 425.000 kWh električne energije. Radovi su trenutno u tijeku. To će zadovoljiti čak 30 posto njenih potreba za električnom energijom – ističe direktor Sektora proizvodnje Perković.
Podsjetimo, Podravka u funkciji ima već dvije sunčane elektrane, jednu u industrijskoj zoni Danica kapaciteta nešto više od tri megavata te drugu u Varaždinu na tvornici Kalnik kapaciteta 721 kW. Usto paralelno se radi i na postavljanju dodatnih sunčanih elektrana koje će osigurati kapacitet od ukupno 8,8 megavata. Kraj tog projekta očekuje se ujesen ove godine. Čitava Podravka bi time imala osiguranu trećinu potrošnje električne energije vlastitim obnovljivim izvorima.
Mladen Cahunek, voditelj projekta izgradnje nove tvornice govori kako je velik izazov bio instalirati opremu, u vrijeme kad su još trajali građevinski radovi.
Izazovno tijekom radova
– Trebalo je to povezati u jednu cjelinu. Radi se o vrijednoj opremi pa smo morali kvalitetno uskladiti radove, paziti da ne dođe do oštećenja i naravno brinuti o radnicima kako bi to izveli sigurno i bez opasnosti – kazuje Cahunek i dodaje da je izazovno bilo i ispitivanje postavljene linije pa potom i njeno pokretanje.
Cahunek je i detaljno opisao sam proces proizvodnje tjestenine, dakle od dolaska sirovine do izlaska gotovog proizvoda.
– Sirovina se cisternama dovozi u vanjske silose, potom se transportom prebacuje u unutarnje silose. U miješalici se automatski dodaje durum krupica i potrebna količina vode te se dobiveno tijesto potiskuje kroz različite modele. Potom se suši, hladi i transportira na automatsku liniju za punjenje, kartoniranje te paletiranje – objasnio je Cahunek i napomenuo kako je cijeli proces potpuno automatiziran.
Podravkina nova tvornica i LDC
Podravkini prioriteti investicijskog ciklusa su ulaganja u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti, kao i unaprjeđenje radnih uvjeta.
– Do kraja 2024. godine očekuju se još dovršetci dviju dodatnih kapitalnih investicija, gradnja nove tvornice za preradu rajčice u Varaždinu i gradnja novog logističko-distributivnog centra u Koprivnici – kazuje Branimir Perković.
Kad je riječ o novoj tvornici za preradu rajčice, investicija uključuje i ulaganje u poljoprivrednu mehanizaciju i navodnjavanje. Organizirat će se i proizvodnja rajčice na vlastitim površinama te kod kooperanata na površini od 400 hektara.
Najveća investicija
Izgradnja logističko-distributivnog centra ujedno je i najveća investicija u sklopu Strategije kompanije, vrijedna 48 milijuna eura.
Radovi su počeli u ožujku 2023. godine, dok bi trebali završiti u drugoj polovici 2024. godine.
– Taj će logističko-distributivni centar zadovoljiti očekivane potrebe za skladišnim prostorom na tržištu Hrvatske u sljedećih deset godina. Bude li potrebno, on se u budućnosti može i proširiti – dodaje na kraju Perković.