Josip Pejčić (36) više od deset godina zaštitno je lice Križevaca, odnosno Hedonina kioska u središtu grada, sa slatkim proizvodima i križevačkim suvenirima.
Sve to izrađuju osobe s invaliditetom, odnosno Udruga invalida Križevci te zaposlenici Hedone, društvenog poduzeća koje se bavi proizvodnjom čokolade, slatkih proizvoda i sladoleda, a gotovo polovica zaposlenih osobe su s invaliditetom.
Josip je također osoba s invaliditetom i baš ga ta činjenica čini najposebnijim. Uvijek nasmiješen, dobro raspoložen, pozdravlja prolaznike ispred svog radnog mjesta kojima nudi slatke čokolade i bombonijere ili im pak jednostavno poželi ugodan dan.
Mora se priznati, teško ga je odbiti jer njegov je optimizam zarazan i uljepšat će vam i najtmurniji dan.
– Sretan sam. Lijepo mi je ovdje raditi, a zadovoljan sam i plaćom. Prodajem suvenire, čokolade, bočice, nakit – kazao nam je Josip. Kao član Udruge invalida Križevci i sam sudjeluje u izradi suvenira i nakita koji je u ponudi.
– Dolaze kupci i iz Zagreba, Koprivnice, turisti, stranci. Najdraža mi je prodaja čokolade, ona je dokaz da i osobe s invaliditetom mogu napraviti puno – ispričao nam je Josip. Najsretniji je što može biti koristan, a istovremeno biti primjereno nagrađen za svoj trud, plaćom. Mnogo to znači i njegovim roditeljima s kojima živi.
Školovao se za pomoćnog kuhara, ali to nikad nije radio, osim što pomaže mami u kuhinji.
– U kuhinji se traži brzina, a to mi nije uvijek lako. Volim raditi s ljudima, pričati, doznati što se događa. No, ima svakakvih ljudi, ali se čovjek na sve treba naviknuti. Ljudi su uglavnom dobri, ali imaju nekad loš dan – kazao je Josip koji takvih dana, kaže, nema.
– Glazba uvijek oraspoloži sve, a najviše slušam stranu glazbu i drago mi je kada se pojavi kakav novi izvođač – zaključio je Josip.
Prema riječima Alemke Lončar, direktorice Hedone, u njihovu su poduzeću, od ukupno 46-ero zaposlenih, 23 osobe s invaliditetom, među kojima je i Josip. Svatko od njih ima svoj životni put i invaliditet, od raznih poremećaja pažnje do stečenih invaliditeta zbog bolesti.
– Josip je vrlo vrijedan i predan poslu. Najbolji dokaz za to objava je na Facebooku od svibnja, kada smo ga snimili te je predstavio svoje proizvode kao pravi profesionalac. Objava ima više od 20 tisuća pregleda. Zaista ga u Križevcima ljudi jako vole i postao je naš zaštitni znak, ali i zaštitni znak našega grada – zaključila je Alemka.
Ovaj članak sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje raznovrsnosti i pluralizma elektroničkih medija.