– Kad govorimo o našoj županiji onda moram reći da smo mi također jedan prostor, koji u pravilu, kao i svi prostori imaju svoju ‘cestu zvanu čežnja’. To je naša brza cesta, točnije nastavak gradnje od Križevaca prema Koprivnici. Godine 2016. Ona je došla do Križevaca i već osam godina mukotrpno čekamo da se Koprivnica spoji na tu cestu – naveo je župan Darko Koren na najvećoj konferenciji o prometnoj infrastrukturi na sjeveru Hrvatske pod nazivom Hrvatski Sjever: Brze ceste i/ili željeznice, koja se održava u hotelu Turist u Varaždinu.
Sjeverni župani na panelu Brze ceste ili željeznice
Župan je govorio na panelu pod nazivom ‘Brze ceste i/ili željeznice, a osim njega, sudjelovali su i ‘sjeverni’ župani.
– Kad govorimo o kombinaciji cestovnog i željezničkog prometa, osim što smo predvidjeli sve četiri potencijalne trase brze pruge takozvane ‘Lepoglavske spojke’, predvidjeli smo i u zoni Brezje da se izgrade još dva perona za željeznički promet – rekao je Anđelko Stričak, Varaždinski župan, piše evarazdin.hr
Matija Posavec, župan Međimurske županije rekao je kako nije dobro da se spominje brza cesta Varaždin – Krapina.
– Trebala bi se spominjati u projektu brza cesta Čakovec – Varaždin – Krapina ili kad govorimo o željeznici Kotoriba – Čakovec – Varaždin – Krapina – Matija Posavec – zaključio je.
– Što se tiče sjevera Hrvatske, ukupno smo u zadnjih osam godina uložili oko 350 milijuna eura, a plan je u sljedeće četiri do pet godina uložiti još 300-tinjak milijuna eura. Planovi su da dalje nastavimo s rekonstrukcijom Podravske magistrale. Trenutno je u nabavi projekt od Kloštra do Varaždina i dalje do Čakovca, od Virovitice do Kloštra, a od Virovitice do Pitomače smo završili rekonstrukciju dok je od Kloštra do Pitomače u tijeku – rekao je predsjednik uprave Hrvatskih željeznica Ivan Kršić.
Jakšić: O brzoj cesti je najbolje da više uopće ne pričamo
Željeznice kao budućnost, željeznički prijelazi kao sadašnjost, tema je drugog panela na kojem su sudjelovali ‘sjeverni’ gradonačelnici.
– Od nekih planova koji dolaze, dosta se pričalo o brzoj cesti prema Koprivnici. O tome je najbolje da više uopće ne pričamo, nego kad se dogodi, dogodit će se. Stalno smo u nekom krugu bit će – bit će – bit će, ali nikako da konačno dođe do Koprivnice. Našim građanima je debelo prekasno jer ta cesta je obećana prije 40 godina, a prema tim obećanjima kako su se mijenjale vlade trebala je biti otvorena prije 20 godina. Što se tiče centralizacije i decentralizacije i koliko je koja Vlada napravila – svaka Vlada radi nešto u zadatim okvirima koji nisu uvijek isti i to sam nedugo rekao i u Saboru – da nikada nikome ne bi palo na pamet u današnjoj Hrvatskoj reći nešto protiv Franje Tuđmana, ali čovjek je najzaslužniji što uopće imamo neovisnu državu, ali ako idemo to komparirati s plaćama – u njegovo doba bile su najmanje jer je bio rat. Ne možemo uspoređivati kruške i jabuke – rekao je gradonačelnik Koprivnice i saborski zastupnik Mišel Jakšić.
Gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić rekao je da su 20 kilometara od Koprivnice, 25 do Varaždina i pruga se još uvijek dosta koristi i u teretnom, ali i putničkom prijevozu.
– Ono što smo napravili uz potporu Ministarstva prometa jest projekt integriranog prijevoza. Nadam se da ćemo uskoro imati prilike u Ludbregu testirati kako male sredine mogu formirati autobusno poduzeće, odnosno, s pet linija povezati sve susjedne općine, spojiti ih na novi željeznički kolodvor koje planiramo graditi zajedno s autobusnim i tako integrirati da dva sustava prijevoza. Sjeverni dio Hrvatske je kompaktan, ravan i živi oko 300.000 stanovnika u krugu od 60 kilometara i najbolji je način da se koristi željeznice, ne samo za putnički nego i za teretni promet – naveo je Bilić.
Planovi Hrvatskih cesta
– Hajdemo zamisliti 2032. godinu – to su planovi Hrvatskih cesta. U sljedećih sedam godina uđemo u Čakovec, idemo obilaznicom Nedelišća i Pušćina, dolazimo na drugi most Bana Jelačića, ulazimo u Varaždin. Možemo lijevo ići preko nove zaobilaznice ili desno kroz Koprivničku ulazimo na zaobilaznicu Varaždina pa brzom cestom do Lepoglave i Marije Bistrice, Zlatar Bistrice – nova brza cesta, a možda i prema drugim krajevima sjevera. Ono što je nama u planu bit će i realizirano. Sve što je od 2017. rečeno je realizirano, odnosno ovo je u planu i sredstva su osigurana – kazao je član uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić.
Konferencija se održava u produkciji portala eVaraždin i u suradnji s Varaždinskom županijom, Hrvatskim cestama i Hrvatskim željeznicama.