13 C
Koprivnica
Četvrtak, 9. siječnja 2025.
No menu items!
- Oglasni prostor -
Izbjegnite stres

Što učiniti nakon prometne nesreće? Ovo je šest ključnih koraka
Š

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) i Hrvatska udruga auto struke (HUAS) više od dvije godine zajednički su radile na izmjenama zakonskih propisa.

Ne propustite

Malo je onih vozača koji nisu nikada sudjelovali u nekoj prometnoj nesreći, pa makar i da su se “kvrcnuli” s nekim.

Riječ je o vrlo stresnoj situaciji, a tim više što brojni vozači u svemu tome ne znaju ni kako reagirati ni što točno treba napraviti.

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) i Hrvatska udruga auto struke (HUAS) više od dvije godine zajednički su radile na izmjenama zakonskih propisa, piše N1. Prijedlozi tih dviju udruga rezultirali su izmjenama Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, koji je stupio na snagu prije godinu dana. Nedavno su HUZP i HUAS objavili letak s kratkim vodičem za vozače o koracima koje valja poduzeti nakon prometne nezgode, odnosno o pravima i mogućnostima koje imaju.

Evo šest ključnih koraka:

1. Kontaktirajte svog servisera odmah nakon nezgode

Najbolji savjet je da nakon prometne nezgode odmah kontaktirate svoj servis. Pravilno ispunjeno EU izvješće je dovoljno za odštetni zahtjev, a u slučaju da se ne možete dogovoriti oko krivnje zovite policiju koja će sastaviti zapisnik. Osiguravatelj je dužan sam pribavljati policijski zapisnik, a ne više oštećenik. Vaš serviser može vam pomoći u vođenju cijelog procesa – od prijave štete do popravka, ako mu date valjanu suglasnost, a sve kako predviđa Pravilnik.

2. Slobodan izbor procjene i servisa

Više niste dužni odlaziti u osiguranje radi procjene štete. Možete popraviti vozilo u servisu po vašem izboru, koji će preuzeti vođenje procesa prijave štete. Procjenu može napraviti i neovisni vještak, a njihov rad priznaje osiguranje.

3. Digitalna prijava štete

Štetu odgovornom osiguravatelju možete prijaviti online, bez potrebe za odlaskom u osiguranje. Servisi su spremni pomoći vam i u ovom koraku.

4. EU izvješće kao valjani odštetni zahtjev

Valjano ispunjeno EU izvješće o prometnoj nezgodi sada je pravovaljani odštetni zahtjev i olakšava postupak.

5. Niste obavezni prihvatiti ponude osiguranja

Nemojte osjećati pritisak da prihvatite ponude ili nagodbe osiguravatelja koje vam se čine nepovoljne. Također, niste dužni potpisivati nikakve dokumente koje nudi osiguranje, osim ako ste u potpunosti zadovoljni uvjetima.

6. Pravo na pravdu i prijavu nepravilnosti

Ako se ne možete dogovoriti s osiguravateljem, imate pravo pokrenuti tužbu pred sudom. Svaku nepravilnost možete prijaviti regulatoru HANFA-i putem e-maila: potrosaci@hanfa.hr.

Cijeli digitalni letak možete pročitati OVDJE.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Prijavljeni su

KOPRIVNICA Policija kasno navečer zatekla dvojicu s nešto “trave”

U koprivničkoj policiji doznajemo kako su njihovi djelatnici jučer kasno navečer zatekli dvojicu muškaraca s drogom. Kako navode, u...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×