Nastava u svim školama, izuzev onih u potresima pogođenoj Sisačko-moslavačkoj županiji, najvjerojatnije će se u drugome polugodištu od 18. siječnja odvijati u školama, a prvi dan nastave u zagrebačkim bi školama – umjesto po redovnom rasporedu – trebao početi vježbama evakuacije, doznaje Jutarnji list iz Ministarstva znanosti i Gradskog ureda za obrazovanje.
Tijekom idućeg tjedna sve bi županije trebale donijeti odluke o obliku nastave, a pozivajući se na povoljnu epidemiološku situaciju vezanu uz covid-19, u ministarstvu Radovana Fuchsa očekuju da će se županije većinski prikloniti A modelu nastave.
Naime, prema podacima MZO baze zaraženih učenika, u tjednu prije početka praznika, od 14. do 20. prosinca, zaraženih je bilo 2657, a od 1. do 7. siječnja brojka se spustila na 507, odnosno 0,11 posto učenika.
U zadnjem tjednu Primorsko-goranska županija ima 76 covid-pozitivnih školaraca (0,27 posto), Splitsko-dalmatinska 0,17 posto (93), Zagrebačka županija 0,10 posto (31 učenik), a Grad Zagreb se, ako je vjerovati podacima, spustio na 108 pozitivnih, odnosno 0,11 posto učenika.
– Iskreno se nadamo da će se trend s malim brojkama zaraženih učenika nastaviti kako bismo mogli početi drugo polugodište sa što većim brojem djece u školama – kaže savjetnik ministra obrazovanja Božo Pavičin.
U Sisačko-moslavačkoj županiji najizgledniji je online model, u kombinaciji s mješovitim oblikom nastave.
Ministarstvo obrazovanja jučer je poslalo županijskom uredu za prosvjetu online upitnik za ravnatelje škola u Baniji, kojim pokušavaju doznati koliko učenika trenutačno ne živi u svome domu, koliko ih se namjerava vratiti; kakve su potrebe za udžbenicima i tabletima te koliko je učenika i nastavnika bez pristupa električnoj energiji i internetu.
Predsjednica Udruge ravnatelja srednjih škola Hrvatske, Suzana Hitrec, nada se da će drugo polugodište krenuti s normalnom nastavom, osim naravno u školama zahvaćenim potresom.
– Sada nam je važno da se svakako provedu kvalitetne vježbe evakuacije u školama, a i organiziraju stručne službe za pružanje psihološke pomoći. Učenici su i dosad bili u stresu od covida, a sada i zbog potresa. Nužno je osvijestiti ih što treba činiti u slučaju potresa, da ne bi došlo do panike. Sada smo svi osjetljiviji no što smo bili ikad prije – kaže Suzana Hitrec.