Europska komisija početkom je tjedna objavila odluku o financiranju obnove i modernizacije željezničke pruge na potezu Križevci – Dugo selo, u iznosu od 145 milijuna eura iz kohezijskih fondova.
Navodi se u priopćenju nadležnih da je ta dionica dio Mediteranskog koridora transeuropske transportne mreže, koji na regionalnoj razini Hrvatsku povezuje s Mađarskom i Slovenijom.
Ona na europskoj razini vodi od Španjolske do ukrajinske granice, povezujući tako južnu i istočnu Europu.
Ovaj će projekt olakšati prijevoz putnika i robe te pomoći turizmu. To će doprinijeti hrvatskom gospodarskom rastu.
– Projekt je jako važan jer će još brže povezivati grad sv. Marka Križevčanina sa Zagrebom. Također, intenzivno radimo na tome da nakon obnove uđemo u sustav gradsko-prigradskih vlakova što će puno značiti građanima koji u našem glavnom gradu rade – kazao je Mario Rajn, gradonačelnik Križevaca.
Podsjetimo, projekt se sastoji od obnove pruge između dva grada. Podrazumijeva izgradnju drugog kolosijeka, modernizaciju telekomunikacijskog i signalno-sigurnosnih sustava, radove na kolodvorima, poboljšavanja cestovne infrastrukture uz prugu. adi boljeg pristupa željezničkoj mreži.
Riječ je o projektu koji je prvotno odobren još 2013. godine. No, došlo je do problema oko odabira izvođača radova što je odužilo obnovu.
Kako navodi HŽ Infrastruktura, riječ je o iznimnom željezničkom infrastrukturnom projektu čija procijenjena vrijednost ukupno prihvatljivih troškova iznosi milijardu i 517 milijuna kuna. Čak 85-postotno financiranje je iz Europskog fonda.
Radovi na projektu Dugo Selo – Križevci započeli su u srpnju prošle godine i to na vrbovečkom području. Dovršetak je planiran za 2020. godinu.