Mark Adomanis, glavni analitičar Forbesa za rusku ekonomiju, objavio je članak u kojemu se osvrće na nedavno najavljene planove Podravke da nastavi ulagati u širenje na ruskom tržištu.
Kako prenosi Index.hr, Podravka se, kao i praktički sve hrvatske tvrtke, trenutačno nalazi u situaciji da je, ukoliko želi ostvariti bilo kakav značajan porast u prihodima, prisiljena širiti svoje poslovanje na nova tržišta.
Kao što je prošloga tjedna pisao i Bloomberg, predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić objavio je kako tvrtka trenutačno skuplja 71 milijun dolara novoga kapitala kako bi financirala agresivno proširenje u središnjoj i istočnoj Europi te, još bitnije, u Rusiji.
Bloomberg navodi i kako se Podravka usredotočila i na rastuća tržišta diljem Afrike, Bliskog istoka i Kine. Ipak, uzimajući u obzir sliku o Rusiji koja se odašilje u svijet zadnjih mjeseci, činjenica da se Podravka fokusira i na Rusiju veoma je značajna.
Usprkos svim političkim problemima koje Europska unija ima s Moskvom te svim teškim ekonomskim sankcijama i njihovim posljedicama, mnogo poslovnih ljudi ustraje u uvjerenju da je Rusija tržište na kojemu se isplati sudjelovati.
Rusija nikada nije bila zemlja na koju se može gledati crno-bijelo. Čak i kada su se stvari doimale sjajnima prije 2008. godine, postojali su značajni pozadinski strukturalni problemi, na čijem se rješavanju nije radilo. Vodeći se istom tezom o tome kako su stvari u Rusiji rijetko crno-bijele, ekonomski govoreći, usprkos tome što se danas mogu doimati katastrofalnima, postoji i mnogo onoga što se odvija iza kulisa.
Upravo u tome krije se lekcija koja bi se trebala izvući iz onoga što je napravila Podravka. Čini se kako u novoreformiranim ekonomijama istočne Europe postoji generacija poduzetnika u usponu. Ti poduzetnici, u sukobu politike i profita, sustavno se odlučuju za imati na umu konačnu bilancu. Tek nekolicina njih u toj regiji s odobravanjem gleda na rusku politiku i rusku vladu, no vjera u dugoročni ekonomski potencijal Rusije ne jenjava, zaključuje Adomanis.