-1 C
Koprivnica
Petak, 22. studenoga 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
povijest

[FOTO] Danas je 120. obljetnica otvaranja pruge Križevci-Bjelovar-Virovitica. Evo kako je to nekad izgledalo, kako se gradilo i posebnosti
[

Prvi vlak br. 9115 krenuo je iz Virovitice, a drugi, br. 9116 iz Bjelovara te je tako cijela željeznica otvorena za promet.

Ne propustite

Danas je 120. obljetnica otvaranja kompletne dionice pruge Bjelovar – Virovitica, a koja veže i Križevce. Jeste li pomislili da je već toliko prošlo? Dionica se otvarala u etapama. Prvo je otvorena ona na relaciji Križevci – Bjelovar, i to 2. rujna 1894. godine. Prije više od 125 godina!

Nadalje, relacija Bjelovar – Mišulinovac otvorena je 1. dana mjeseca studenog 1899. godine, da bi samo dva mjeseca kasnije, 2. siječnja 1900. godine, bila otvorena relacija između Virovitice i Katalene, da bi ona između Katalene i Mišulinovca bila otvorena 4. svibnja 1900. godine čime je kompletirana ta, rekli bismo, regionalna dionica pruge koja je i dan danas ide preko tri županije.

Prvi vlak br. 9115 krenuo je iz Virovitice, a drugi, br. 9116 iz Bjelovara te je tako cijela željeznica otvorena za promet.

(..:) Za izgradnju i prometno uređenje željeznice potrebita faktična glavnica određena je sa 2,896.200 forinti . (…) Glavna pruga i tri krilne pruge trebale su biti sagrađene s normalnim kolosijekom (1.435 mm), te tako uređene da vlakovi na pruzi Bjelovar-Virovitica mogu
voziti s najvećom brzinom od 40 km/h, a na trima krilnim prugama maksimalnom brzinom od 15 km/h. Zavoji na otvorenoj pruzi, i to na glavnoj pruzi Bjelovar-Virovitica i na krilnim prugama, (…) nisu smjeli imati manji polumjer od 275 m, a na bjelovarskoj krilnoj pruzi manji polumjer od 200 m. Normalna širina tjemena željeznice u razini doljnje gradnje, tj. u visini doljnje površine šljunčanog sloja trebala je biti 4 m. Tračnice su morale biti od čelika i nisu smjele po tekućem metru biti lakše od 23,4 kg. Prometna željeznička uprava objavila je 4. svibnja 1900. u dnevnom tisku, da se navedeni ogranak pruge Mišulinovac-Katalena, lokalne željeznice Križevci-Bjelovar-Virovitica, dana 4. svibnja 1900. službeno otvara s vlakom br. 9115 iz Virovitice, a s vlakom br. 9116 iz Bjelovara, pa je tako cijela lokalna željeznica Križevci-
Bjelovar-Virovitica otvorena javnomu prometu.

Povezuje Koprivničko-križevačku, Virovitičko-podravsku i Bjelovarsko-bilogorsku županiju. Pruga Križevci – Bjelovar – Kloštar Podravski – Virovitica tako je završena i kompletno otvorena 4. svibnja 1900. godine. 

No, to nije sve. Ova pruga krije još jednu zanimljivost na koju nam je ukazao Zlatko Sabolović iz Bjelovara. Radi se o jedinom izgrađenom željezničkom tunelu u ovom dijelu Hrvatske koji je napravljen od dva sloja cigle koja se proizvodila u ciglani u Paulovcu. Tunel je baš u Paulovcu, a otvoren je dan ranije nego pruga. Danas se zove tunel Paulovac, a nekad se zvao prorov Trojstvo, dugačak 360,5 metara.

Bila su to neka druga vremena, opipljiva i danas.

Foto: Zlatko Sabolović
Foto: Zlatko Sabolović
Foto: Zlatko Sabolović
Foto: Zlatko Sabolović
Foto: Zlatko Sabolović
Foto: Zlatko Sabolović
Foto: Zlatko Sabolović
Foto: Zlatko Sabolović
Foto: Zlatko Sabolović
Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

SupersportHNL

Farmaceuti u Puli s rezervistima došli do velike pobjede, digli su se na šesto mjesto!

Kovačević je bio na velikim mukama uoči odlaska kod Istre u 14. kolu Supersport HNL-a. Bez oba standardna stopera,...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×