Kako je dožupan Ratimir Ljubić preuzeo i ulogu novog načelnika Stožera civilne zaštite, u cilju da obiđe sve službe i upozna se s njihovim funkcioniranjem, organizacijom i načinom rada, danas je posjetio županijski Ured za zaštitu i spašavanje odnosno Centar 112 u Koprivnici.
– Služba 112 je najbitnija i početna karika u svemu tome, tako da smo nju obišli prvu. Htio sam vidjeti na koji način funkcioniraju i rade, koliko je ljudi zaposleno, kako se s njima kontaktira i isprobati taj sustav – rekao nam je Ljubić.
Načelnik ga je upoznao sa svime te su iskušali nazivanje broja i lociranje dolaznih poziva, i uvjerili se da sustav funkcionira. Također, dožupan je upoznat s načinom međunarodne suradnje preko projekta DRAVIS.
– Opremili su se jako dobro, nadamo se da će iduće godine biti isto tako te da ćemo opremiti našu Službu još bolje – zaključio je dožupan Ljubić.
Pročelnik Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Koprivnica Ivan Kramarić uputio nas je kako Područni ured za zaštitu i spašavanje Koprivnica ima tri službe – Odjel za preventivne i planske poslove koji obavlja poslove međunarodne suradnje i edukacija u školi, Županijski centar 112, te inspekciju koja provodi nadzor prema Zakonu u sustavu civilne zaštite i Zakonu o vatrogastvu.
– Služba 112 je prilično modernizirana. Imamo oko 120 poziva na dan, od čega ih je 60 posto usmjereno Zavodu za hitnu medicinu, 30 policijskoj upravi i 10 vatrogascima – uputio nas je pročelnik.
Voditelj Županijskog centra 112 Roman Sabol dožupana i sve prisutne upoznao je s funkcioniranjem Centra i kako se upravo radi na tome da se automatski može locirati odakle je poziv Centru upućen.
– U zadnje vrijeme nije bilo ekstremnih izvanrednih situacija, osim proteklih godina situacija s izlijevanjem potoka Koprivnica. Od neobičnih događaja bilo je slijetanje aviona u Srijemu, sudar vlakova i helikopterski prijevoz 2009. godine. Također, imali smo prevrtanje Mađara na Dravi i razne potrage, ali sve odrađujemo bez tuđe pomoći. Otkako imamo vlastiti HGSS ne moramo se više oslanjati na Mađarsku, Bjelovar i druge, nego sve odrađuje naša ekipa – objasnio je voditelj.
Što se tiče lažnih poziva, kaže kako su se drastično smanjili te da ih danas ima 30 do 50 mjesečn, dok je u početku rada Centra 2005. godine bilo po poziva 1000 na dan, ali se tome stalo na kraj blokiranjem. Sad Centar dobiva oko 100 poziva na dan odnosno 3000 mjesečno.
U Centru 112 radi 16 zaposlenika u pet smjena te se raspoređuju po dvoje u smjeni uz voditelja. Dostupni su svojim građanima 365 dana, 24 sata.