Đurđevački gimnazijalci proteklog su tjedna boravili u Nizozemskoj.
Kako su naglasili iz đurđevačke Gradske uprave, članovi Erasmus projektnog tima PUTOKAZ đurđevačke gimnazije na putovanju su razvijali životne vještine u međunarodnom okruženju. Vještine su razvijali učeći sa svojim vršnjacima iz Španjolske, Italije, Portugala, Slovačke, Zagreba i Nizozemske.
Sudjelovalo 170 učenika
Đurđevački gimnazijalci su od 25. studenoga do 2. prosinca proveli svoju mobilnost u srednjoj školi Fortes Lyceum u gradu Gorinchemu u Nizozemskoj.
– Domaćini su tijekom svog projektnog tjedna u svojoj školi skupili 170 sudionika. Oni su zajedno učili, razvijali komunikacijske i jezične vještine te sklapali prijateljstva. Cilj projekta PUTOKAZ je upravljanje svojim obrazovnim i profesionalnim putem te rad na osobnom i socijalnom razvoju. U samom nazivu PUTOKAZ se nalaze i teme kojima se projekt bavi, a to su profesionalno usmjeravanje tinejdžera, orijentacija, karijera, angažiranost i zaposlenje – naglasili su.
Voditelji i učenici imale priliku učiti o Nizozemskoj, ljudima i njihovom načinu života
Tijekom svoje mobilnosti voditeljice projekta Jasna Horvat Vlahović i Ana Huzjak i članice projektnog tima Maja Šalamon, Sara Martinić, Beata Dautanec Poslek, Iva Grgec, Hana Grgec, Mia Ivančić, Gabrijela Franjić i Korina Jambrušić imale su priliku puno toga naučiti o Nizozemskoj, ljudima i njihovom načinu života, kao i o školskom sustavu i kulturološkim znamenitostima. Život u obitelji domaćina učenicama je također omogućio uvid u navike, običaje i kulturološke razlike. Učenicima je pružio autentično i neponovljivo iskustvo.
– Tijekom zajedničkih aktivnosti učenici su uočili sličnosti, ali i razlike između života srednjoškolaca u Hrvatskoj i Nizozemskoj. Većina nizozemskih učenika svaki dan dolazi biciklom u školu, bez obzira na vremenske uvjete i čestu kišu i vjetar. Kreativnost i rad rukama razvijaju se tijekom cijelog osnovnoškolskog i srednjoškolskog školovanja, kroz razne projekte i u miješanim grupama. Učionice su specijalizirane i pregrađene staklenim stijenama što omogućuje uvid u nastavni proces. Mobiteli imaju posebno mjesto u učionici, a kašnjenje i neopravdani izostanci se nadoknađuju posebnim dodatnim satovima – pojasnili su.
Dodali su kako se učenike ocjenjuje na ljestvici od jedan do deset, a profesionalno usmjeravanje počinje od 12. godine.
– Sve to ima utjecaj i na njihove obrazovne i profesionalne puteve koji nisu nužno usmjereni na visoko obrazovanje, nego na rad, inovativnost i samoodrživost, što potkrepljuje podatak da Nizozemska ima oko 15 % visokoobrazovanog stanovništva – istaknuli su.
Posjetili i Amsterdam i Rijksmuseum
Tijekom mobilnosti gimnazijski tim je posjetio Amsterdam i Rijksmuseum te upoznao grad vožnjom po rijeci Amstel. Posjetili su i farmu s proizvodnjom sira koju generacijama vodi ista obitelj i primjer je uspješnog poduzetništva.
Gimnazijalci su iskusili i vožnju najdominantnijim prijevoznim sredstvom Nizozemaca- biciklom, kroz obilazak 11 točaka grada Gorinchema. Osim Amsterdama i Gorinchema, upoznali su se i sa znamenitostima Brede, Utrechta i Philipsovog „grada svjetla“ Eindhovena te posjetili najveći nizozemski dvorac, Kasteel de Haar.
– I ova projektna aktivnost samo je potvrdila da Erasmus program omogućuju učenicima iskustveno učenje, nova prijateljstva, jačanje jezičnih i komunikacijskih kompetencija. Kao i vježbanje tolerancije spram različitosti i prilagodljivost novim i nepredvidivim situacijama. Učenici su u projektnoj nastavi angažiraniji, što im pomaže da bolje upoznaju sebe, svoje vještine i kompetencije kao važan aspekt koji treba uzeti u obzir prilikom razmišljanja o vlastitom obrazovnom i profesionalnom putu – zaključili su.