Dan Grada slavimo 24. travnja i priželjkujem da bi do onda možda mogli imati najveći događaj u posljednjih nekoliko stotina godina za ovaj kraj – dovršetak brze ceste do Križevaca i svečano otvorenje – rekao je HSS-ov gradonačelnik Križevaca Branko Hrg.
Dan Grada slavimo 24. travnja i priželjkujem da bi do onda možda mogli imati najveći događaj u posljednjih nekoliko stotina godina za ovaj kraj – dovršetak brze ceste do Križevaca i svečano otvorenje. To je kruna jednog posla, jednog rada – istaknuo je križevački gradonačelnik i šef HSS-a Branko Hrg, koji će za nešto više od mjesec dana obilježiti 15 godina na mjestu gradonačelnika Križevaca.
Dodao je kako su radovi na brzoj cesti pri samom kraju i ako se malo ubrza ritam vjeruje da bi se ona mogla i otvoriti do Dana Grada.
– Pokušat ću utjecati na ubrzanje tih radnji i na to da se što prije možemo koristiti tom cestom. Ipsilon je došao do Frkaševca prema Bjelovaru i do Križevaca prema Koprivnici i mađarskoj granici. U prošle četiri godine, definitivno i provjereno, nije se događalo apsolutno ništa na nastavku gradnje, nije povučen ni jedan zarez, slovo ili točka na bilo kojim papirima za cestu dalje prema Koprivnici. Često sam postavljao ta pitanja, ali nije se ništa radilo. Čak ni na dionici od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog – rekao je Hrg i pojasnio na što točno misli.
– Imovinsko-pravni odnosi nisu rješavani, otkup zemljišta nije rješavan. Sve je zastalo. Sada očekujemo jedan žestok posao da se probamo izboriti da se pokrenu aktivnosti i da se krene dalje. To bi opet vjerojatno bilo u dvije etape. Naredna faza bi bili radovi do Kloštra, a druga dalje do Koprivnice. Za očekivati je, gledajući dinamiku kako je išlo sve ovo, dosta godina dok se sve ne završi. Osam do deset godina, teško da može prije biti – istaknuo je Hrg.
Podravski ipsilon isprva se trebao graditi kao autocesta. Bilo je to u vrijeme Vlade Ive Sanadera (HDZ), a veliki pritisak na njega za gradnju su stvarali tadašnji koalicijski partneri HSS i HSLS.
Ugovori s izvođačima radova vrijedni 1,87 milijardi kuna potpisani su iako nije bilo uopće novca u državnom proračunu za to, a svi još pamtimo veliki cirkus sa svečanim otvorenjem radova pred lokalne izbore 2009. godine.
Radovi su započeli tek dvije godine kasnije, ali odvijali su se puževim koracima. Godinu dana kasnije Kukuriku koalicija na čelu sa SDP-om je ipsilon prekategorizirao iz autoceste u brzu cestu. Puno se toga u međuvremenu dogodilo, a sada su pri kraju tek radovi prve faze. Prva faza odnosi se na gradnju poddionice od Gradeca do Križevaca, dužine 12,47 kilometara, te od Vrbovca 2 do Farkaševca, dužine 10,83 kilometara.
Večernji list prije godinu dana objavio je da druga faza ipsilona vrijedi 565 milijuna kuna plus PDV, a radovi obuhvaćaju gradnju trase i objekata od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog (7,5 kilometara) i od Farkaševca do Bjelovara (16,4 kilometra).
Prekategorizacijom autoceste u brzu cestu vrijednost radova trebala bi se smanjiti s prvotnih 1,87 na oko 1,4 milijarde kuna.