Koprivnica i okolica postali su jedno veliko gradilište i o tome smo pisali već nekoliko puta. Bagera, kranova i mehanizacije nikada nije bilo više po gradu, a kopa se gotovo u svim kvartovima i predgrađima, krenuvši od samog središta grada.
Jasno, ti radovi vezani su uz rekonstrukciju središnjih trgova, dio ih je vezan uz Centar kompetentnosti i obnovu sedmerokatnice, no većina njih u predgrađima odnosi se na projekt Aglomeracije i izgradnju drugog kolosijeka pruge, gdje radove izvodi turski Cengiz.
Turski radnici već su se gotovo udomaćili u našoj županiji, a u zadnje vrijeme može ih se vidjeti i na Đelekovečkoj cesti, u blizini poslovne zone Danica, gdje uvelike napreduju radovi na izgradnji nadvožnjaka. Istima svjedoče brojni građani, koji onuda prolaze svakodnevno, a koji će od sljedeće godine koristiti tu novu prometnicu. Kada se nadvožnjak izgradi, sjeverni ulaz u Koprivnicu dobit će novo ruho, što nam je potvrdio i Tomislav Golubić, gradski pročelnik zadužen za izgradnju grada, upravljanje nekretninama i komunalno gospodarstvo.
Novi nadvožnjak i novi pothodnik na Čardi, koja se zatvara za promet
Istina, Grad nema previše veze s ovim radovima, ali daleko od toga da nisu upućeni u ono što se radi na području za koje su zaduženi.
– Taj nadvožnjak radi se u sklopu radova vezanih uz drugi kolosijek, a spojit će Đelekovečku cestu s Peteranskom. Plan je da se pusti u promet sljedeće godine, a istovremeno će se Čarda zatvoriti. Postat će slijepa ulica, ali će se napraviti pješačko-biciklistički pothodnik. Drugim riječima, motorna vozila više neće ići preko ove aktualne pruge, već će ići preko tog novog nadvožnjaka – upoznao nas je s novostima Golubić.
Kaže da je, prema terenskim planovima koje su dobili od izvođača, nadvožnjak već trebao biti gotov, ali su očito u nekom određenom kašnjenju.
– Međutim, nasip na očigled raste, vide se konture budućeg nadvožnjaka i prometnice i radovi su ozbiljno u tijeku tako da tu neće biti problema. Sljedeće godine imat ćemo novi sjeverni ulaz u grad, no naš uvjet je bio da se prvo napravi taj nadvožnjak, a onda da se zatvori Čarda i izgradi pothodnik, kako ne bi izazvali prometni kolaps, jer svi znamo da su tamo poslovne zone – pojasnio nam je Golubić i dodao.
Olakšanje za mještane Čarde, ali ne i one na Peteranskoj cesti
– Na kraj Čarde stavit će se vjerojatno neka vertikalna i horizontalna signalizacija, neka prometna oprema kojom će se fizički spriječiti prijelaz motornim vozilima. Međutim, prilikom zatvaranja morat će biti oprezni zbog poljskog puta koji se nalazi nekoliko metara prije pruge, a koji koriste KC vode. Dakle, promet će morati zatvoriti nakon skretanja za taj poljski put i neposredno ispred pruge – objasnio je gradski pročelnik.
Dakle, Čarda će uskoro postati slijepa ulica, vjerujemo na radost tamošnjih mještana, ali vidjet ćemo kako će reagirati oni na Peteranskoj cesti, jer se sjećamo da su prije nekoliko godina prosvjedovali zbog izgradnje upravo ove prometnice, koja će izbiti doslovno između tamošnjih kuća. Pitali smo Golubića je li tamo sve riješeno što se tiče izvlaštenja i dozvola.
– E to vam ne mogu reći, jer nije Grad za to zadužen, već ministarstvo. Ali, vjerujem da su sve riješili i dogovorili, jer čisto sumnjam da bi turski radnici bez građevinske dozvole krenuli u radove. No, jesu li mještani dobili odštetu i što su se točno dogovorili, ne mogu vam reći – istaknuo je Golubić.
Novi pothodnik prema West centru i u Pavelinskoj ulici, kod Podravke
No, zato nam je naglasio, odnosno najavio nove radove, koji će krenuti po završetku nadvožnjaka i pothodnika na Čardi.
– Ovo je tek početak, jer nakon toga kreće se u radove bliže centru grada, a koji su, također, povezani uz drugi kolosijek. Naime, produžit će se postojeći pothodnik na željezničkom kolodvoru i to sve do West centra. Ići će ispod državne ceste. Također, dobit ćemo i novi podvožnjak u Pavelinskoj. Radit će se ispod pruge u blizini transportnog ulaza u Podravku, a spojit će se na postojeći kod Kauflanda. To su sve, da tako kažem, brutalni zahvati, koji će zahtijevati zatvaranje prometnica, privremene regulacije i tako dalje, ali idemo radom. Prvo neka naprave ovaj nadvožnjak na Čardi, da osiguramo sjeverni ulaz u grad, pa idemo dalje – zaključio je Golubić.
Izgradnjom tog novog podvožnjaka u Pavelinskoj ulici riješit će se, ujedno, i prometno pitanje raskrižja prema Koprivničkom Ivancu, koje godinama predstavlja problem vozačima. Također, s novim sjevernim ulazom u grad kod Danice i rotorom koji je u planu na spoju Križevačke ceste s Podravskom magistralom, Koprivnica će uistinu dobiti nove konture ulaska u grad. I to vrlo brzo…