-3.7 C
Koprivnica
Subota, 23. studenoga 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
auto-moto sport

FOTO Križevčanin Marko Palijan četvrti na Gymkhana Grid 2016
F

Ne propustite

Da podsjetimo gymkhana je inspirirana disciplinama autocrossom i driftom, te se odvija u formatu 1 na 1 kao u driftu gdje se vozači bore na dvije umjetno dizajnirane staze zrcalno postavljene te pobjeđuje vozač sa boljim ukupnim vremenom.

Završilo je peto izdanje Gymkhana Grid Europian Gauntlet natjecanja u grčkom Marathonu na kojem je i Hrvatska imala svojeg predstavnika. Među 55 ponajboljih europskih vozača rallya, rallycrossa i drifta te osnivača natjecanja i dežurnog spalitelja guma Kena Blocka opet se našao Križevčanin Marko Palijan „Croatian Crusher“ član AK Dubrava.

Da podsjetimo gymkhana je inspirirana disciplinama autocrossom i driftom, te se odvija u formatu 1 na 1 kao u driftu gdje se vozači bore na dvije umjetno dizajnirane staze zrcalno postavljene te pobjeđuje vozač sa boljim ukupnim vremenom. Poveznica sa autocrossom je dizajn samih staza koje su postavljene na poligonu 100×100 metara prepunom zahtjevnih zavoja i elemenata koji se uglavnom prolaze u driftu, no na rally način da se zadrži brzina automobila. Ovakav format je izuzetno zanimljiv za gledatelje i dovoljno dinamičan da privuče i najbolje svjetske vozače na duele. Da bi se kvalificirali na Gymkhanu Grid vozači tijekom godine sudjeluju na različitim natjecanjima diljem Europe gdje se odabiru najbolji pa je tako Grid svojevrsni Race of Champions koji spaja amatersku i profesionalnu scenu uz podršku Monster Energy čiji je cilj podržavati nove, jedinstvene i publici atraktivne sportove.

Ovogodišnje natjecanje je bilo najveće do sada po konjskim snagama automobila (Dimitry Ilyuk Nissan S14 saq 1100ks) te po broju i kvaliteti natjecatelja.

Ukupno je bilo nastupilo 55 vozača u dvije klase, vozila sa pogonom na sve kotače AWD (23 vozača) i vozila sa pogonom na zadnje kotače RWD (32 vozača). Croatian Crusher Marko Palijan je nastupio u RWD klasi sa BMW E30 Schafar Motorsport. Croatian Crusher team ostao je u nepromijenjenom sastavu Marko Šafar, Danijel Vrbanec, Ivan Gašparović i Karlo Levak. Marko Šafar je za Palijana pripremio svoj BMW E30 sa 250KS i 1050kg, tako da je snaga skoro udvostručena u odnosu na kile automobila od prošle godine no ni konkurencija nije spavala pa je Palijan u Top 16 opet imao najslabiji automobil.

Ove godine u finalu je bilo mjesta samo za najbrže tako da su čak Ken Block i Andreas Bakkerud Monster Hero vozači morali voziti kvalifikacije, Block se u AWD klasi plasirao na 2.mjesto iza Petter Solberga dok se Bakkerud u RWD namučio za 10.mjesto jer je konkurenicija bila ubojita tako da između ostalih u finale nisu upali ni Shane Lynch, Buttsy Buttler ni Uroš Berdajs.

U Top 16 prvi protivnik Palijanu je bio domaći vozač Thanasis Kystras u BMW E30 Turbo sa 450KS koji je pružio solidan otpor, ali ne dovoljan te je Palijan prošao u Top 8. U Top 8 Palijana je čekao još jedan domaći vozač Anastasios Charkas također u BMW E30 Turbo koji je u Top 16 izbacio vrlo brzog Danskog vozača Martin Hjermitslev u Nissan Skyline E34 sa Dodge Viper motorom. Grk je bio brz, no otpor je bio uzaludan i Crusher ga je asimilirao te nastavio u polu finale. U polu finalu su se i ove godine našla ista 4 vozača, totalna repriza finala 2015. Elder protiv Crossa i Woodham protiv Palijana. Prvo je Elder eliminirao Crossa, a onda je došlo vrijeme za poravnanje računa od prošle godine između Palijana i Woodhama. Obojica su krenula jako no već u prvom zavoju Palijan je završio u polu-spinu, blokada „rikverca“ na getribi je popustila pod pritiskom i na prebacivanju u nižu brzinu umjesto u 1.brzini BMW je završio u rikvercu i blokirao stražnje kotače. Woodham je dobio besplatan prolaz u finale, iako je Palijan bio brži u 2.vožnji gubitak od 8 sekundi je bio prevelik za nadoknaditi bez Woodhamove pogreške. Borba za podij nije bila gotova jer 3.mjesto je još uvijek bilo u igri protiv Crossa no pošto su borbe išle bez prekida Palijan nije bio svjestan problema sa mjenjačem te se isti problem javlja na istom zavoju i Cross pobjeđuje te kao i protiv Woodhama Palijan je brži u 2.vožnji no nedovoljno. U borbi za finale Woodham pobjeđuje Eldera i poredak je Woodham, Elder, Cross, Palijan. AWD klasu je zasluženo osvojio Petter Solberg ispred Dorana, Nitissa i Blocka.

Za 2017. godinu je najavljen još veća i jača Gymkhana Grid, a Croatian Crusher Team je već započeo pripreme.

 

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Najbolji od najboljih

Hrvatska sahara – Podravina adventure u velikom finalu izbora najboljih turističkih proizvoda

Proglašenje i dodjela nagrada u hrvatskom turizmu upravo se privodi kraju u sklopu Dana hrvatskog turizma u Opatiji, u...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×