Još od davnina cvijeće je svojom ljepotom, bojama, mirisima nadahnjivalo umjetnike i pisce, a osvojilo je i Anu Šerbetar, višu modnu dizajnericu iz Ludbrega. Ljubičica, ljepuškasti cvjetić, u dijalektu znan kao fijolica, bio joj je inspiracija da osmisli svoj brand i 2011. godine otvori Studio za dizajn.
Prostor je namjestila u drveno-rustikalnom stilu, odnosno shabby chicu, jer, kaže Ana, dala je mašti na volju te sama dizajnirala namještaj i čitav interijer.
U početku je bila poznata po izradi veselih unikatnih torbica različitih oblika i kombinacija materijala. Svaka je imala svoju posebnost, od listića do leptirića, cvjetića, raznih vitica.
Kasnije je svoj talent prelila u izvorni i prepoznatljiv izraz: unikatnu izradbu, kvalitetnu tkaninu i šivanje. Tako su njene kreacije prepoznatljive po šarenim bojama, a krase ih izvezeni motivi.
– Kombiniram materijale, špagice, vezice, ukrašavam šarenim koncima da neki mali uzorak sve “podigne”. Uživam spajati oblike i boje, a izbor ovisi o godišnjem dobu, mada i zimi ponekad napravim ludo šarenu torbu samo da osvježi kombinaciju. Torba mora imati moj štih – objašnjava Ana.
Dobar glas uskoro se pročuo, pa su se zainteresirali poznanici, javile su joj se mnoge udruge i vrtići. Počela je šivati narodne nošnje i kostime za razne priredbe.
– Svrate u Fijolicu oni kojima trebaju nekakvi sitni popravci na odjevnim predmetima. Šivam hlače, suknje, tunike, dimije, haljine, ali i haljine od domaćeg starinskog platna. Svaki proizvod je unikatan, što mi je cilj, jer je bitno da sve bude jedinstveno. Prirodan pamuk, lan, domaće starinsko platno… najčešći su materijali od kojih izrađujem odjevne predmete i dekoracije – kaže.
Sudjelovala je na sajmovima rukotvorina te ljetnim glazbenim festivalima. Nekoliko puta izlagala je na jednom od najdugovječnijih hrvatskih ljetnih glazbenih festivala, Seasplash festivalu, koji promovira muziku, umjetnost i kulturu kroz različite sadržaje, a održava se tik uz more.
– Podržala me mlada publika, i to mi je najveća radost. Ako situacija s koronavirusom dozvoli, iduće godine ću opet tamo izlagati. Prezadovoljni kupci mi se vraćaju, susrećem ljude koji nose ruksake od lani, a narudžbe primam tijekom cijele godine – kaže.
Iako su talent i kreativnost važni za uspješnu realizaciju ideja, potrebno je imati i mnoga druga znanja i vještine. Nužno je poznavanje krojačkih postupaka, tkanina i njihovih karakteristika, spretno kombiniranje boja, tonova, uzoraka i tekstura. Tako se Ana bavi i strojnim vezenjem, odnosno kreira dezene pa ih prenosi pomoću stroja na materijal.
– Većinom prodajem gotove kreacije, ljudi uglavnom inzistiraju samo na određenim materijalima, bojama i kroju – kaže.
Nedavno je počela izrađivati ukrasne jastuke i ukrase s božićnim motivima, snjegovićima, dekorativne predmete od tekstila poput srca, adventske vjenčiće od tkanine, kutijice ukrašene salvetnom tehnikom, pamučne ruksake, ručno heklane šalove…
– Heklam šalove i kapice, ponuda je šarolika, a šareni artikli brzo odu – smije se.
Radi i jednostavne torbice za duhan koje se preklapaju i zatvaraju na drukere. Imaju dva manja džepića, poseban džep za rizle, upaljač, filtere, tako da je sve na jednom mjestu. U sredini torbice je skriveni džep za dokumente i novčiće.
– Samo se stavi u krilo, na stol ili klupicu i zarola. Spremna je za akciju bilo kada i bilo gdje! – veselo kaže Ana.
Za praktičnost i moderan stil, torbice oko struka idealan su izbor. Pojasne torbice izrađuje od kvalitetnih materijala, proštepanih su tekstura i decentnih ukrasa. U ovom kreativnom poslu nema pomoćnika, već su svi radovi s potpisom Fijolice njezinih ruku djelo.
– Često skiciram ideje iz glave na papir, to mi je daljnja inspiracija za konačan proizvod – kaže.
Anine kreacije mogu se kupiti u njezinom studiju, no svoje mjesto našle su po čitavoj Hrvatskoj. Tako su se udomile u Smart shopu u Zagrebu koji je sa svojom trgovinom sudjelovao po raznim festivalima diljem Europe. Dakle, njezine rukotvorine viđene su i vani.
– Ljudi su oduševljeni, kažu da su torbice i nakon dvije godine svakodnevnog nošenja nepoderive – kaže.
Kreativni razvoj ne poznaje granice, pa je Ana spremna za nove izazove. Ima i Facebook stranicu, a iduće godine, u ožujku, proslavit će deset godina. Svoju djelatnost želi proširiti na poklon-trgovinu kako bi podržala kreativce i domaću proizvodnju. Tako bi Fijolica, kaže, postala i gift-shop.
– Želja mi je okupiti hrvatske kreativce koji se bave rukotvorinama, izrađuju nakit, uporabne i ukrasne predmete od keramike, tekstila… pa da se svi povežemo. Oni će dobiti prostor u mom dućanu gdje mogu ponuditi svoje kreacije. Dakle, ne želim “Kinu”, već dućančić i podržati domaće ljude, jer toga u Ludbregu nema. Neka domaći kreatori i umjetnici ovdje prodaju svoje kreativne predmete – optimistična je modna dizajnerica Ana.