Učenici petih i sedmih razreda, članovi Dramske skupine viših razreda pod vodstvom svoje učiteljice hrvatskoga jezika Ines Vađunec, pripremili su program pod nazivom Galovićeva jesen u OŠ Braća Radić. Program je održan jučer, a u sklopu njega se proučavao život i djelo ovoga velikog pjesnika.
– Svjedoci smo vremena u kojem je interes za knjigu i čitanje u padu i u kojem kultura čitanja i pismenosti sve više izumire. Kako bismo potakli učenike da nauče nešto novo i posegnu za bar jednom knjigom koju neće morati, nego će ju željeti pročitati, odlučili smo iskazati počast jednom od najvećih hrvatskih književnika čije prezime nosi poznati međunarodni festival književnosti. Riječ je o Galovićevoj jeseni, a književnik čiji smo život i djelo odlučili proslaviti jest Fran Galović, literarni velikan iz podravskoga sela Peteranca – poručuju iz škole Braća Radić.
Okupljeni učenici i učitelji upoznali su život i djelo Frana Galovića, neke od njegovih poznatijih pjesama, čuli su na koji su način učenici doživjeli njegova djela te kako su im odlučili približiti Galovića i njegovo stvaralaštvo. U samome programu učenici su sudjelovali recitacijama, dramskim monologom te skladbama na klaviru i violini. Uoči programa pripremljen je izložbeni prostor posvećen Franu Galoviću u koji se ulazi kroz začarano ogledalo što je ujedno i naslov najpoznatije Galovićeve novele. Ogledalo je ukrašeno stihovima Galovićevih pjesama.
Na samome kraju programa održan je kviz kako bi se utvrdilo tko su bili najbolji slušatelji, a pobjednici kviza uručena je prigodna nagrada. Učenici su mogli uživati i u društvenim igrama vezanima uz ovoga zavičajnog književnika, obaviti obilazak izložbenog prostora u pratnji vodiča te kupiti suvenire vezane uz obilježavanje Galovićeve jeseni. Sav prikupljeni novac namijenjen je kupnji knjiga koje su na susretima Školskoga čitateljskog kluba „Lijina gajbica“ sami članovi ocijenili najvišim ocjenama.
– Budući da se sklonost čitanju razvija od najranije dobi, važno je posebnu pažnju posvetiti čitanju djeci i dječjem čitanju zato što ono pozitivno utječe i na njihov emocionalni razvoj i na njihove jezične sposobnosti – potiče pamćenje i maštu, razvija kreativnost i brigu za drugoga, jača samopuzdanje – rekla je učiteljica Ines Vađunec.