Od 24. do 27. kolovoza na koprivničkim bedemima odvijat će se još jedan povratak u prošlost zahvaljujući 13. Renesansnom festivalu.
Uz već dobro poznate atrakcije srednjovjekovnog doba kao što su igre, predstave, hrana, viteški turniri i stari zanati, ponudu će ove godine obogatiti i posebna tema – kopriva i eliksiri.
Direktor koprivničke Turističke zajednice i idejni začetnik Renesansnog festivala, Renato Labazan, pojasnio je kako su došli na ideju koprive kao teme ovogodišnje manifestacije.
– Još od prošle godine razmišljao sam i pripremao novi festival. Već sam tada razmišljao o novim temama i odluka je pala na koprivu i eliksire. Tema će biti izuzetno originalna, pripremili smo niz originalnih proizvoda za koje se nadam da će postati suveniri Koprivnice. Čudio sam se da se kopriva dosad nije iskorištavala u marketinške svrhe, s obzirom na ime grada Koprivnice – rekao je Labazan.
Jedan od novih proizvoda na bazi koprive, za koji se direktor i nada da će zaživjeti u ulozi suvenira, je parfem od koprive. Njega su proizveli u suradnji s Dejanom Levačićem iz Čakovca, koji se prihvatio izazovnog zadatka izrade parfema od te biljke. Za njega je iskoristio i ulje od koprive, koje je izrađeno prema starom receptu sv. Hildegarde.
– Treba istaknuti da je sve proizvedeno u Hrvatskoj, od parfema pa do ambalaže. Prijavili smo i patent, a očekujemo i potporu od predsjednice. Također, 26. kolovoza pokušat ćemo oboriti Guinnessov rekord u broju ljudi koji će isprobati naš parfem, bit će 2000 ljudi – najavio je Levačić.
Labazan ove godine ne očekuje veći broj posjetitelja iz jednostavnog razloga što je to zbog trajanja manifestacije, prostora i sigurnosnih razloga gotovo nemoguće.
– Prošle je godine bilo nešto manje od 50 tisuća posjetitelja. Stalno me pitaju hoće li biti i više, do već smo došli do brojke koja je pretjerana za tri dana. U Njemačkoj, u Kaltenbergu, na najvećoj manifestaciji na svijetu, ograničavaju broj posjetitelja na 13 tisuća. Eventualno povećanje može se bazirati samo na više dana same manifestacije – napomenuo je Labazan.
Također je istaknuo kako je Renesansni festival vjerojatno jedina manifestacija tog obima koja je samoodrživa i nije na teret poreznim obveznicima, već se sve radi uz partnere i sponzore, kojih ni ove godine ne manjka.
Gradonačelnik Koprivnice Mišel Jakšić ponosan je što grad ima tako atraktivnu i posjećenu manifestaciju.
– Jasno je da i mi u Koprivnici i Podravini možemo osmisliti turistički proizvod koji se može mjeriti s manifestacijama na moru. Važno je da ovaj grad ima i adekvatnu turističku ponudu, koja donosi i određene gospodarske benefite – smatra Jakšić.
Medijski pokrovitelj festivala je portal ePodravina.hr