Vozili smo elegantan i okretan Duster koji s jednakom lakoćom svladava teško pristupačne terene i gradske prometnice. Efikasan terenac s bogatim paketom opreme iz serije Urban Explorer.
Jedan od najuspješnijih Dacia modela na europskom tržištu, Duster, predstavljen je 2009. Njegova prepoznatljiva vizura do danas nije doživjela velike estetske zahvate. Osnovni model privlači velik broj kupaca posebnim izdanjima pa tako uz Shadow i Life edicije na tržište dolazi i Urban Explorer koji se pokazao kao dobar odabir za kombinaciju gradskih vožnji i off road pustolovina.
Testni primjerak upada u oči novom zelenom bojom Altaï, aluminijskim naplatcima crne boje s dijamantnim odsjajem, zatamnjenim staklima i kromiranim završetkom ispušne cijevi.
Robusni kromirani krovni nosači, zaštitne obloge prednjih i stražnjih blatobrana te bočne zaštite na donjim dijelovima vrata daju do znanja da se radi o ozbiljnijem terenskom vozilu. Svemu tome u prilog ide i 1.5 dCi motor koji snagu na sva četiri kotača prenosi preko šesterostupanjskog ručnog mjenjača. Ovaj štedljivi dizelski motor razvija 110 konjskih snaga, a prosječna potrošnja mu se kreće oko 6 litara.
Unutrašnjost testnog modela obogaćena je kožnim detaljima na upravljaču i mjenjaču. Središnjim dijelom dominira 7 inčni zaslon osjetljiv na dodir pomoću kojeg upravljate multimedijskim sustavom Media Nav Evolution. Uz FM radio i USB/AUX priključak na sustav se možete spojiti preko Bluetooth veze. Navigacijski sustav nije nas iznevjerio no veliki nedostatak je pozicija samog zaslona. Naime, ako želite provjeriti rutu vrlo teško ćete to učiniti tijekom vožnje. Zaslon je previše spušten da bi sigurno uspjeli izvesti bilo kakvu radnju. Kao dodatna oprema po prvi puta u Dusteru dolazi i kamera za vožnju unatrag. Naravno u multimedijski sustav uključen je i Bluetooth handsfree sustav sa zasebnom ručicom za upravljanje.
Kao što smo već navikli kod Dacia vozila, kvaliteta plastike nije na vrlo visokoj razini. Unutrašnjost je spartanski uređena, no kupcima ovog tipa vozila to zasigurno neće igrati veliku ulogu. Bez obzira na to kada ga vozite na duže staze osjećaj je ugodan.
Ono što će vas u početku možda malo zbuniti je mjenjač, brzine su vrlo kratkog hoda, pa tako u gradu bez problema možete krenuti iz druge. Vrlo brzo kroz gradske ulice dolazite do petog stupnja, dok u šesti prebacujete tek na otvorenoj cesti. Ako vam se na putu nađe ekstremna prepreka možete iskoristiti ekstremno kratku prvu brzinu.
Cijena testnog modela bez trošarine je 146 000 kuna, dok je osnovni benzinski model s PDV-om i trošarinom 105 500 kuna.
Dacia Duster Urban Explorer 1.5 dCi | |
---|---|
Motor | 4 cilindra, turbo dizelski |
Obujam | 1461 ccm |
Maks.brzina | 168 km/h |
0-100 km/h | 12,4 s |
Potrošnja na testu | 6,2l |
Prtljažnik | 475l |
Masa | 1395 kg |
Mjenjač | ručni, 6 stupnjeva |
Jamstvo | 3 godine |