U Zlatnom klasu u Otrovancu u općini Pitomača, održana je prva u nizu manifestacija Naše domaće, sada i ubuduće, koja informira poljoprivrednike kako do EU novca za ruralni razvoj, za opremanje farmi, izgradnju pogona, osiguranje usjeva, ali i za zelenu poljoprivredu, čije prakse poljoprivrednicima donose dodatni izvor zarade.
Bio je to svojevrsni radni ručak s ministrom Tomislavom Tolušićem, nastavku Doručku s hrvatskih farmi.
Inače, iznimno posjećenu radionicu održali su predstavnici Ministarstva poljoprivrede i Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju.
Nakon radionice, na radnom ručku s ministrom poljoprivrede Tomislavom Tolušićem, predstavljeni su proizvodi s oznakama Hrvatske poljoprivredne agencije i to meso, mlijeko i jaja s hrvatskih farmi, med s hrvatskih pčelinjaka te brašno i kruh s hrvatskih polja, kao i hrvatski autohtoni proizvodi zaštićeni oznakom izvornosti u EU.
Potrošnjom domaćih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda izravno se utječe na očuvanje, ali i daljnji razvoj domaće poljoprivredne proizvodnje. Ujedno se pridonosi povećanju ukupne konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, očuvanju ruralnih prostora i radnih mjesta, kako u primarnom poljoprivrednom sektoru tako i u prehrambenoj industriji.
– I danas ovdje možemo vidjeti domaće lokalne proizvode koji se mogu proizvesti ovdje na području Virovitičko-podravske županije, kao i općine Pitomača. Bile su danas i radionice iz ruralnog razvoja, a svi zainteresirani za povlačenje EU sredstava mogu se javiti u našu regionalnu razvojnu agenciju VIDRA-u, ali i ostale razvojne agencije. LAG-ove kako bi u budućnosti prošlo što više projekata s područja Virovitičko-podravske županije jer svima nama je cilj da naši poljoprivredni proizvođači što bolje žive od svojih proizvoda – rekao je župan Virovitičko-podravske županije Igor Andrović.
Ravnatelj Hrvatske poljoprivredne agencije, Zdravko Barać rekao je kako je ovaj radni ručak svojevrsni nastavak „Doručka s hrvatskih farmi“.
– I ovom novom promotivnom kampanjom predstavljamo sve one koji nose naše oznake kvalitete. Što znače ovakve promotivne kampanje? Primjerice, tijekom 2017. godine zahvaljujući „Doručku s hrvatskih farmi“, imali smo 30 posto više označenih korisnika. Potrošače sve više zanima što jedu, zanimaju ih svi segmenti proizvodnje, od polja do stola – istaknuo je Barać.
Edukacijom građana proizvodi OPG-ova su traženiji, povećala se i njihova on-line prodaja, hotelijeri uključuju domaće proizvode u svoju ponudu, raste interes za ruralni turizam, građani pažljivije čitaju deklaracije na proizvodima koje kupuju, poljoprivrednici iskazuju veći interes za HPA označavanje svojih proizvoda.
– Raspisujemo 30-tak natječaja za projekte ruralnog razvoja za što smo u 2018. osigurali 3,7 milijardi kuna. Samo u Virovitičko-podravskoj županiji kroz mjere Programa ruralnog razvoja ukupno je ugovoreno 420 milijuna kuna projekata. Sve mjere koje je Ministarstvo poljoprivrede u mom mandatu donijelo i provodi imaju za cilj povećanje konkurentnosti naših poljoprivrednih proizvođača i obujma domaće proizvodnje. Smatram da je uza sve zakone i pravilnike kojima smo to regulirali, potrebno stalno informirati građana o vrijednosti i kvaliteti domaće hrane. Zakon o zemljištu ovaj tjedan stupa na snagu, pa ćemo na ovim radionicama okupiti predstavnike jedinica lokalne samouprave koje kreću s izradom programa raspolaganja državnim zemljištem po kojima će raspisivati natječaje i dodjeljivati državnu zemlju poljoprivrednicima – izjavio je ministar Tomislav Tolušić u Pitomači.
(www.mps.hr, www.vpz.hr, Fotografije: Kristijan Toplak i Željka Đaković)