U Europskoj se uniji 11. veljače obilježava Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, a u Hrvatskoj je uveden 11. veljače 2005. i upravo ove godine obilježava se 15 godina njegove upotrebe.
Tom prilikom je župan Darko Koren zajedno sa svojim službenicima upriličio prijem za predstavnike Službe civilne zaštite Koprivnica i hitnih službi Koprivničko-križevačke županije te je naglasio da se uvijek veseli mirnom druženju sa spomenutim predstavnicima službi. Broj 112 je važna sastavnica cjelokupnog sustava spašavanja jer je to centralno mjesto koordinacije i skupljanja prvih bitnih informacija prije nego se krene u određenu vrstu akcije. Podsjetimo, broj je besplatan i pozivom na njega u bilo koje doba ostvarujete pomoć žurnih službi koje su vam potrebne.
– Svaka od sastavnica našeg sustava ima svoju ulogu i predstavlja jedinstven sustav i danas je teško zamisliti taj sustav bez jedne od tih sastavnica, uključujući tu i Gorsku službu spašavanja, koja se, iako je najmlađa sastavnica ovog sustava, najprogresivnije razvija – rekao je župan Koren te dodao da bez Društva Crvenog Križa Koprivnica, Zavoda za javno zdravstvo naše županije, Zavoda za hitnu medicinu, Doma zdravlja i Opće bolnice dr. Tomislav Bardek, Policijske uprave Koprivničko-križevačke te naravno okosnice sustava, Javne vatrogasne postrojbe Koprivnica, isti taj sustav ne bi tako dobro funkcionirao.
– U županiji imamo oko 1.300 operativnih vatrogasaca, okosnica sustava su JVP-e u našim gradovima i 138 DVD-a, a sveukupno imamo 8.345 vatrogosaca i spadamo u red najvatrogasnijih županija u Hrvatskoj – rekao je župan Darko Koren te dodao da bi o svakoj službi mogao pričati puno i lijepo s obzirom na sve što su zajedno savladali.
Ispred Službe civilne zaštite Koprivnica svima se obratio voditelj službe Miroslav Blažotić te napomenuo kako nisu sve županije zainteresirane za ovakav vid suradnje sa službom 112 kao što je Koprivničko-križevačka kad se radi o izvanrednim situacijama. U Centru je zaposleno 10 djelatnika, a Blažotić naglašava da centar radi besprijekorno.
– Bitno je napomenuti da se pomoć može dobiti ne samo pozivom već i putem SMS-a, ta poruka sjeda u centar u Zagrebu te oni dalje koordiniraju i javljaju određenom centru gdje je potrebna pomoć. Sustav je raspoređen tako da je u svakoj županiji smješten jedan centar i jedan operativni u Zagrebu, a on koordinira rad županijskih centara – rekao je Miroslav Blažotić. Žurni prijevoz pacijenata helikopterom te prijevoz organa za transplantaciju također je djelatnost u kojoj sudjeluje Službe civilne zaštite Koprivnica.
Inače, od 2005. godine u Centar 112 na razini Hrvatske primljeno je 28 milijuna i 600 tisuća poziva, od kojih je 55 posto bilo nenamjenskih baš zato jer je ljudima taj broj bio nepoznat što je predstavljalo i problem na samom početku rada. Također oko četiri posto poziva bilo je zlonamjerno jer su se službe pozivale na lažne intervencije. Što se tiče protekle godine, Centar 112 zaprimio je milijun i pol poziva od kojih je oko 65 posto bilo namjenski.
– Nakon raznih edukacija po školama, vrtićima i raznim ustanovama broj zlonamjernih poziva je drastično pao te sad iznosi oko 0,5 posto – rekao je Blažotić te dodao da na razini županije broj primljenih poziva u protekloj godini iznosi 31.381. Zna se dogoditi da nekad kroz cijeli dan nema poziva, ali s druge strane dani kao što je bila srijeda protekli tjedan kada je puhao jak olujni vjetar, zaprimljeno je 250 poziva.
Od 2019. godine Centar je u sastavu Ministarstva unutarnjih poslova te se razvija aplikacija SFERA koja već sad omogućuje prikaz točnog mjesta pozivatelja putem mobilnih mreža.
– Mi ćemo i dalje razvijati sustav kroz edukaciju naših djelatnika, poboljšanje softverske podrške i nadamo se da ćemo tako i nastaviti – zaključio je voditelj Centra 112, Miroslav Blažotić.