Važno je zvati se Ivan, naziv je nove izložbe koja će se održati sutra u 19 sati u Galeriji Koprivnica.
Izložba sadrži slike Ivana Generalića, Ivana Večenaja, Ivana Rabuzina i Ivana Lackovića iz zbirke kolekcionara Vladimira Malogorskog.
Pojam kolekcionara označava osobe koje pasionirano sabiru predmete prema nekom
zajedničkom ključu ili zanimljivosti, najčešće prema preferiranom autoru, stilu ili osobnom interesu. Formiranje kolekcije zahtjevan je zadatak koji od vlasnika traži ozbiljnu predanost i promišljanje, konstantno istraživanje, povezivanje, umrežavanje, spremnost na fleksibilnost, učenje i pravovremeno reagiranje. Stvaranje i popunjavanje kolekcije ovisno je o više faktora i zavisi od brzopoteznosti kolekcionara, o ponudi tržišta, o financijskim mogućnostima i na kraju – o samim autorima. Zato je stvaranje kvalitetne i koherentne zbirke izazovan, ali i vrlo inspirativan, kreativan i uzbudljiv zadatak. Zahvaljujući „dobrom oku“, društvenim vezama i osobnim aspiracijama Vladimir Malogorski, mnoge od autora zastupljene u kolekciji upoznao je osobno uspostavivši prisan i prijateljski odnos.
Poznati varaždinski poduzetnik tako već šest desetljeća predano prikuplja raznorodnu kolekciju umjetnina moderne i naivne umjetnosti koja danas broji više od 1500 umjetnina. Ovoga puta Malogorski se vraća u Koprivnicu skupnom izložbom velikana naivne umjetnosti – Generalića, Večenaja, Rabuzina i Lackovića. Četiri velika umjetnika, srodna u stilu, ali
raznovrsna u pristupu i temama, pa i tehnikama potrebno je objediniti zajedničkim nazivnikom već pri prvom kontaktu s publikom – kroz upečatljiv vizualni identitet. U ovom slučaju idejno rješenje vizuala potpisuje koprivnička kustosica Draženka Jalšić-Ernečić.
Velika imena hrvatske naive predvodi Ivan Generalić začetnik hrvatske naive i Hlebinske škole koji je utjecao na kasnije generacije autora. Prikazujući ono poznato i svakodnevno, Ivan Generalić portretira stvarne ljude, prenoseći njihova iskustva, karaktere u trajne artefakte utkane u razvoj specifičnog stila naivne umjetnosti.
Ivan Večenaj zahvaljujući izraženoj maštovitosti preobražava uobičajene scene u bajkovite prizore prepoznatljivog violentnog kolorizma i mističnih atmosfera. Uzdizanje lokalnih vrijednosti do univerzalnog značenja jedna je od glavnih premisa koju kritičari i poznavatelji umjetnosti vežu uz stvaralaštvo Ivana Večenaja.
Ista se može primijeniti i na Ivana Rabuzina koji neposrednu i iskonsku naivu apstrahira na prepoznatljive i repetitivne (kružne) oblike univerzalnog značenja. Zaigranost, prostodušnost i naizgled jednostavne kompozicije kriju bogatstvo duha i dubokih promišljanja o svijetu, životu, samome sebi i smislu (postojanja). Životne okolnosti omogućile su mu odmak od zavičaja i stjecanje širine znanja koje je sam neprekidno s voljom nadopunjavao.
Sličnim principima vodio se Ivan Lacković Croata čija je prepoznatljiva karakteristika
stvaralaštva sadržana u motivu pejzaži, s čestim naglaskom na cikličnosti prirodnog protoka vremena, odnosno konstantnim (samo)obnavljanjem i (samo)održavanjem. Tamniju stranu života češće propituje kroz crtež ili grafiku od 1970-ih godina.
Projekt je realiziran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Koprivničko-križevačke županije i Grada Koprivnice, a izložba je otvorena do 22. listopada 2023. godine.