U Osnovnoj školi Podolice jučer je održana prva od pet radionica u sklopu projekta Slučaj, čitaj, reci pa pokus ispeci! kojeg su osmislili i provode učenici Gimnazije Fran Galović Koprivnica. Prva radionica nazvana slonica Balonica, održana je u 1.a razredu s učiteljicom Željkom Đurkan, dok će u projekt osim polaznika spomenute gradske škole biti uključeni i polaznici Dječjeg vrtića Igra. Voditeljice projekta su Kristina Bukvić, Martina Grgac, Mišela Lokotar i Ines Sertić.
Učenici gimnazije Fran Galović započeli su projekt u kojem surađuju s djecom predškolske dobi, a putem kojem će djecu u dobi od 6 do 8 godina poučavati metodama slušanja, govorenja i opažanja.
– Učenici gimnazije poučavat će mališane slušanju i čitanju jednostavnih tekstova, izgovaranju glasova, učenju stranog jezika i izvođenju zaključaka na temelju pokusa. Sudionici projekta učit će o jezičnom razvoju, obogatit će svoj rječnik, naučiti se kvalitetno izražavati i razvijati razumijevanje, slušanje i govorenje, a poticat će ih se i na logičko zaključivanje. Projekt vertikalno povezuje sve tri razine formalnog obrazovanja do punoljetnosti i također promiče vršnjačko i međugeneracijsko učenje i toleranciju – pojasnile su voditeljice projekta.
Gimnazijalci će organizirati pet radionica za koje su osmislili pet književnih tekstova i pet pokusa kojima je cilj potaknuti djecu na pažljivo slušanje i izvođenje zaključaka na temelju pokusa. Učenici gimnazije nastojat će mališane potaknuti na učenje materinskog i stranog jezika te smisleno korištenje jezika u nizu različitih aktivnosti i situacija. Gimnazijalci će ih također motivirati na kontekstualno uočavanje odnosa među predmetima i pojavama te poticati i osnaživati istraživački interes djece za prirodoslovne aktivnosti.
Djeca će tijekom radionica razvijati samopouzdanje, međusobno uvažavanje te svijest o vlastitom utjecaju na postupke zajednice. Uvidjet će kako vlastitim odgovornim postupcima i malim angažmanom mogu i sami doprinijeti stvaranju poticajnog socijalnog okruženja i uključivanju djece u donošenje odluka koje se odnose na njihovo življenje u vrtiću i školi. Poboljšat će se razvoj međugeneracijske suradnje, kritičkog mišljenja i psihomotoričkih sposobnosti te uočiti izravnu povezanost čovjeka i prirode te razumjeti uzročno-posljedične veze između svojih aktivnosti i očuvanja prirode.